Autor Wątek: Osiągi Tigera  (Przeczytany 5343 razy)

Offline eustachydreptak

  • Świeża krew
  • *
  • Wiadomości: 40
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: Grudziądz
Osiągi Tigera
« dnia: 17 Lutego 2018, 11:17:25 »
Takia teoria ostatnio podczas jednej z rozmów do mnie dotarła: podobno podczas dłuższych przelotów w grupie, silniki o pojemności 800 ccm słabo sobie radzą w stosunku do ponad litrowców. W efekcie 800setki mocno się męczą, trzeba je wysoko kręcić, żeby jechać w tempie, a już nie daj Boze z plecakiem. Jestem teraz na etapie poszukiwania swojego tygrysa i trochę zaniepokoił mnie ten fakt. Dajcie znać jak to faktycznie wygląda, czy żeczywiście trzeba się mnocno sprzężyć i piłować Tigera 800 aby nadążył za litrami. Pozdrawiam

Offline marek_w

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 339
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: Osiągi Tigera
« Odpowiedź #1 dnia: 17 Lutego 2018, 11:31:25 »
Co prawda wcześniej jeździłem Honda 800 ale tragedii nie było. Jakoś wysoko kręcić nie musiałem. Przelotowo 100-140 bez problemu i wysiłku dla silnika :) Jeździłem sam,ewentualnie bagaże. Rożnica była trochę w spalaniu w porównaniu do "litrówek". Tam miałem podobna moc jak teraz w 1050 ok 110km i moment całkiem wysoki był jak to w V-kach. Jak jest z 800 Triumpha nie wiem ale tez jestem ciekaw bo w przyszłości może na takiego zamienię

Offline biblo

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 2 842
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: inny motocykl
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Osiągi Tigera
« Odpowiedź #2 dnia: 17 Lutego 2018, 11:47:29 »
0,8 litra to zawsze będzie mniej od 1 lub 1,2 litra... I chcąc dotrzymywać tempa maszynie z większym silnikiem, która jedzie na 80% swoich możliwości, Ty będziesz musiał "dusić" swoją dużo bardziej... Ani to przyjemne, ani ekonomiczne...

Ale, czy faktycznie trafiają Ci się dłuższe przeloty z jakimiś dużymi prędkościami (jak dłuższe, z jakimi prędkościami?)? Albo ostre górki + plecaczek z tyłu? Jeśli tak, to pomyśl jednak o moto z większym silnikiem...

A z drugiej strony, to czy Twoi kompani nie mogą trochę dopasować się do Ciebie? Czy muszą zapie.ać ile im fabryka pozwala? Jak się jedzie w grupie, to z reguły wszyscy dostosowują się do "najsłabszego ogniwa" ;)

Ja jeździłem V-Stromem 650 w towarzystwie większych maszyn, również dużym Tigerem w towarzystwie mniejszych i jakoś nie mieliśmy problemów z utrzymaniem odpowiedniego tempa...
Pozdrawiam,
Jacek
_______________________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650A V-Strom|TEx XC + Honda Forza 350|

Offline lukiies

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 898
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1200 Explorer
  • Miejscowość: warszawa
Odp: Osiągi Tigera
« Odpowiedź #3 dnia: 17 Lutego 2018, 14:00:39 »
Biblo,  teorie są różne, ale wg mnie najlepiej się sprawdza ta, gdzie każdy jedzie w swoim tempie ale na zakrętach czeka się zawsze na następnego. W ten sposób wszyscy jadą tak jak lubią, a nie każdy jedzie bez pełnej frajdy. Różnia nas potrzeby motocykle i praktyka (ogólnie wszystkich) i każdy powinien jechać tak, jak się przyzwyczaił aby było najbezpieczniej. Więc nie, nie każdy się dostospwuje do najsłabszego ogniwa ale za to każdy każdego szanuje. Poza tym najsłabsze ogniwo właśnie najwięcej się uczy jak jedzie za kimś bardziej doświadczonym i o to chodzi.

Bez znaczenia jest jaki ktoś ma motocykl, zwłaszcza jak się wjedzie w porządne zakręty. Wtedy naprawdę jadąc na mocniejsze maszynie wcale nie oznacza że będzie szybszy, bo to. Już kwestia umiejętności.

Natomiast kwestia czy 800 czy 1200 miesza się z milionem innych jak sprzęt lekki, ciężki, koło przód większe mniejsze, zawiecha teren, tor, pozycja wygodna, cruiser lub sportowa itp itd. To oznacza że zanim wybierzemy sprzęt najpierw warto się zastanowić co chcemy i będziemy na nim robić. Jak głównie do miasta - TEX jest gorszy niż 800. Jak do terenu, TEX jest gorszy niż 800. Ale jeśli traktujemy go wyprawowo - czyli typowe turystyczne Enduro, to nie ma lepszego sprzętu (w tym 800 zostaje w tyle). Oczywiście robisz z motocyklem różne rzeczy i tak samo 1200 możesz sprawnie jeździć po mieście, a nawet wjechać w lekki teren, tak samo jak typowym sportem także przyjedziesz po szutrze. Tylko kwestia jak oszacujesz co głównie będziesz z nim robił i do tego trzeba sobie dobrać motocykl.

Oczywiście jak dla mnie TEX (i to ten 2014) jest i pozostanie kultowy i jeździ mi się na nim cały czas super.
Oczywiście jeśli ktoś jeździ w pojedynkę (głównie), to 800 nie będzie odstawac od 1200 ani na trasie, a w mieście o terenie będzie oczywiście sporo poreczniejsza.

Dochodzi jeszcze spasowanie się z motocyklem. Trzeba się obowiązkowo przejechać dla porównania na wszystkich które się wcześniej wybrało. To rozwiewa wszelkie wątpliwości.

Naturalnie to tylko moje zdanie.

Offline biblo

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 2 842
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: inny motocykl
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Osiągi Tigera
« Odpowiedź #4 dnia: 17 Lutego 2018, 14:23:44 »
Łukasz, nie będę wdawał się w polemikę, bo uważam, że ta Twoja wypowiedź jest trochę nie na temat  ;)

Kolega wyraźnie zaznaczył, że chodzi mu o "dłuższe przeloty w grupie"...


P.S. Przypomnij sobie nasz "dłuższy przelot w grupie", jak jechaliśmy na Zlot w Rzeczce  o/"
« Ostatnia zmiana: 17 Lutego 2018, 14:34:34 wysłana przez biblo »
Pozdrawiam,
Jacek
_______________________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650A V-Strom|TEx XC + Honda Forza 350|

Offline Filay

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 677
  • Opinia +0/-0
  • Miejscowość: WARSZAWA
Odp: Osiągi Tigera
« Odpowiedź #5 dnia: 17 Lutego 2018, 14:48:22 »
To tu ja mogę się wypowiedzieć :P  mam 800 i jeżdżę z większymi maszynami :P
na trasie nie ma problemu,  zazwyczaj nie jeździ się szybciej niż 160 i 800 spokojnie połyka te kilometry, gorzej się robi jak musisz szarpać się z wyprzedzaniem.  Ogólnie moto jest bardzo żwawy tylko tak jak już słyszałeś  800-tki są wysoko obrotowe i trzeba to lubić. jeżeli chodzi o charakter przy pełnym obciążeniu  czyli plecak i 3 kufry to już nie poszalejesz, ale też nie trzeba się zniechęcać po prostu redukujesz niżej o jeden bieg niż zwykle.
moim zdaniem 800 jest bardziej uniwersalnym  moto, niż 1200, 1050 chociaż wolał bym żeby miała nieco lepsze parametry  np: 105koni i 95/100 niutków =]

Offline PIT

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 651
  • Opinia +0/-0
  • "Simplicity is the ultimate sophistication"
  • Motocykl: inny motocykl
  • Miejscowość: Żywiec
Odp: Osiągi Tigera
« Odpowiedź #6 dnia: 17 Lutego 2018, 15:40:51 »
A ja na mojej 800'ce wracałem w zeszłym roku z Baligrodu z kuframi i żoną w komplecie w towarzystwie dwóch 1200. "Grzaliśmy" po 140 - 150km/h na A4....Ja dałem rade, a oni też nie narzekali(ale to kulturalni ludzie byli więc...  ;) ).
=The end=
MTS 😁

Offline mops

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 376
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: Rawicz
Odp: Osiągi Tigera
« Odpowiedź #7 dnia: 17 Lutego 2018, 16:32:58 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Takia teoria ostatnio podczas jednej z rozmów do mnie dotarła: podobno podczas dłuższych przelotów w grupie, silniki o pojemności 800 ccm słabo sobie radzą w stosunku do ponad litrowców. W efekcie 800setki mocno się męczą, trzeba je wysoko kręcić, żeby jechać w tempie, a już nie daj Boze z plecakiem. Jestem teraz na etapie poszukiwania swojego tygrysa i trochę zaniepokoił mnie ten fakt. Dajcie znać jak to faktycznie wygląda, czy żeczywiście trzeba się mnocno sprzężyć i piłować Tigera 800 aby nadążył za litrami. Pozdrawiam

W profilu masz 1050/Sport. Jeżeli tak jest to nie powinieneś mieć problemu z nadążaniem za innymi. Mocy jest dosyć  o/" o/" o/"
Jestem na INSTAGRAMIE ;-) You are not allowed to view links. Register or Login

Offline lukiies

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 898
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1200 Explorer
  • Miejscowość: warszawa
Odp: Osiągi Tigera
« Odpowiedź #8 dnia: 17 Lutego 2018, 16:34:19 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Łukasz, nie będę wdawał się w polemikę, bo uważam, że ta Twoja wypowiedź jest trochę nie na temat  ;)

Kolega wyraźnie zaznaczył, że chodzi mu o "dłuższe przeloty w grupie"...


P.S. Przypomnij sobie nasz "dłuższy przelot w grupie", jak jechaliśmy na Zlot w Rzeczce  o/"
Ok, biorąc pod uwagę nasz przejazd.
Natomiast po Alpach się robi nawet po 500 km dziennie i nie ma tam prostych. Tam też przecież się jeździ w grupie? Pisałem biorąc to pod uwagę.

Offline Filay

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 677
  • Opinia +0/-0
  • Miejscowość: WARSZAWA
Odp: Osiągi Tigera
« Odpowiedź #9 dnia: 17 Lutego 2018, 16:36:36 »
No moja też daje rade. Raczej nikt nie nazeka, że zamulam :-P

Offline lukiies

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 898
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1200 Explorer
  • Miejscowość: warszawa
Odp: Osiągi Tigera
« Odpowiedź #10 dnia: 17 Lutego 2018, 16:40:12 »
You are not allowed to view links. Register or Login
No moja też daje rade. Raczej nikt nie nazeka, że zamulam :-P
Przynajmniej jak pamiętasz ja nie narzekałem ;)
Ale właśnie o tym piszę, są zakręty - i traci znaczenie kto na jakim sprzęcie jedzie, bo większy wpływ ma doświadczenie i umiejętności.

Offline jazda na kuli

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 477
  • Opinia +0/-0
  • tiger 800 xf
  • Motocykl: 800 XR /XRx
  • Miejscowość: pszczyna
Odp: Osiągi Tigera
« Odpowiedź #11 dnia: 18 Lutego 2018, 08:41:51 »
Z tigerem 800 nie bedzie chyba aż takiego problemu. Ale kumpel miał gs800 i po powrocie z Alp gdzie był z trzema gs1200 i jechali solo sprzedał go i kupił 1200 bo mówi, że pod góre cyce robią robotę a 800tka jest w tym momencie zarzynana w czerwonym polu. Minus tego był taki, że 800tkę z 2013go (był 1 właścicielem) roku zamienił na 1200 z 2007 gdzie był już trzeci na motorze. ( a wyszło w tych samych pieniądzach)  ja osobiście byłem w opozycji do tej całej operacji, zwłaszcza, że kupił wersję adv która jest tak ciężarna, ze nie wiadomo co z tym robić jak nie jesteś pudzianem  :)
jazda na kuli

Offline biblo

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 2 842
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: inny motocykl
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Osiągi Tigera
« Odpowiedź #12 dnia: 18 Lutego 2018, 08:54:19 »
Nie wiem, czy w kontekście pytania autora wątku jest to właściwe porównanie (BMW 800GS vs. BMW 1200GS do Tiger 800 vs. Tiger 1050/Tiger 1200)...

A co do wagi GS-a w wersji ADV, to dla motocykla gotowego do jazdy jest ona praktycznie taka sama, jak Explorera. Tylko pamiętaj, że GS ma w tej wersji 30-litrowy bak i stelaże kufrów...
I właśnie waga na poziomie 250-260 kg powoduje, że motocykle z tej kategorii (duży GS, duży Tiger, Super Tenera, czy 280-kg Stelvio) nie nadają się już do latania po krzakach ;)
« Ostatnia zmiana: 18 Lutego 2018, 09:16:01 wysłana przez biblo »
Pozdrawiam,
Jacek
_______________________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650A V-Strom|TEx XC + Honda Forza 350|

Offline Adam63

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 410
  • Opinia +0/-0
  • Miejscowość: Piaseczno
Odp: Osiągi Tigera
« Odpowiedź #13 dnia: 18 Lutego 2018, 09:46:46 »
Zdarzyło mi się parę razy podróżować w towarzystwie osiemsetek ,  nie odniosłem wrażenia że te motocykle jakoś bardzo odstają.
W zeszm roku miałem okazję zrobić trasę prawie 4tk w tym dużo po górach oraz przelotów.
 Paweł z Gliwic pomykał małym Tygrysem razem z plecakiem i tobołami bez żadnego problemu utrzymywał tempo.A kawał chłopa to z niego jest.

Offline Janusz

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 178
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1200 Explorer
  • Miejscowość: Przemyśl
Odp: Osiągi Tigera
« Odpowiedź #14 dnia: 18 Lutego 2018, 12:14:54 »
Osiemsetka daje radę.  Miałem okazję posiadania 800ki a obecnie jeżdżę na 1200 i mogę stwierdzić że do podróżowania w jedną osobę mniejszy Tiger tylko minimalnie odbiega osiągami od 1200. Podczas jazdy z plecaczkiem i bagażem osiągi trochę maleją, ale nie rażąco.