Tigerforum.pl
Strefa motocykla - Tiger Explorer 1200 (XC) => Pozostałe => Wątek zaczęty przez: Paweł KRK w 28 Sierpnia 2017, 13:06:00
-
Czy opóźniona reakcja na mały ruch manetką to normalna sprawa? Da się to poprawić? Bo w manewrowaniu w mieście bardzo mi to przeszkadza.
-
Wyczuj czy to jest kwestia luzów na napędzie czy faktycznie opóźnienia między manetką a przepustnicą :)
-
Z pewnością nie jest to luz na napędzie. Objawia się to przy wolnym precyzyjnym operowaniu gazem. tylko w czasie jazdy. Kiedy motocykl jest odpalony i stoi nie ma tego problemu. Jadąc w korkach kiedy jest mi potrzebna precyzja muszę mocniej odkręcać manetkę żeby pojawiła się reakcja na gaz.
-
Daj mi kilka dni, wyczuję czy u mnie jest tak samo. Wstępnie TEX nie lubi się z miastem.
-
Paweł KRK:: to niestety następna niedoróbka w Explorerze... W początkowym zakresie manetki ruchu ten elektroniczny rollgaz jest bardzo nieprecyzyjny. Wszelkie powolne manewry są przez to utrudnione i łatwo zgasić silnik. Mnie się to niestety przytrafiło i skończyło paciakiem... Trzeba dodawać więcej gazu i używać półsprzęgła.
-
A tex nie ma opcji polsprzeglo?
Wysłane z mojego E6853 przy użyciu Tapatalka
-
A nie jest to wina przepustnicy? Może ona jest wadliwa?
-
Macie jakieś nowe doświadczenia lub pomysły w temacie "opóźniona reakcja na gaz" ?
Jestem świeżym użytkownikiem Explorera i powiem szczerze, że po zrobieniu 4,5 tys. km byłbym bardzo zadowolony, gdyby właśnie nie ten gaz ... niestety zdarzały mi się przypadki, że Tygrys mi gasł przy ruszaniu, co jeszcze jest do przeżycia, bo można to wytłumaczyć moimi "nieumiejętnościami" i brakiem wyczucia, ale kiedy w górach robię zjazdy na winklach na drugim biegu i przy próbie odejścia moto mi gaśnie ... to już niestety jest niebezpieczne.
Pocieszające dla mnie jest to, że koledzy o znacznie większym doświadczeniu i umiejętnościach też się motali z moim rollgazem ::)
Można z tym jakoś walczyć czy po prostu jedyna rada to zaakceptować i zmienić sposób jazdy ???
-
Może ECU źle dobiera parametry procesu spalania w oparciu o błędne odczyty z sondy lamda?
Zapnij się kablem OBD2 do motocykla (wtyk pod kanapą, na pewno pasuje kabel OBD2 z VCDS) i pogadaj z ECU za pomocą trybu generycznego OBD2 (czyli język zrozumiały dla wszystkich pojazdów wyposażonych w OBD2, VCDS ma możliwość pracy w trybie generycznym).