Autor Wątek: Ładowanie  (Przeczytany 45731 razy)

Offline ODKRYWCA

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 1 414
  • Opinia +0/-0
Odp: Ładowanie
« Odpowiedź #135 dnia: 31 Maja 2020, 18:02:44 »
Zadzwoń 600318175

Offline Demus

  • Świeża krew
  • *
  • Wiadomości: 32
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 955i
  • Miejscowość: Legnica
Odp: Ładowanie
« Odpowiedź #136 dnia: 01 Listopada 2020, 22:02:58 »
Witam. Pytanie do szczęśliwych posiadaczy Tygrysków ze sprawnym ładowaniem: Jakie macie napięcie na akumulatorze przy rozgrzanym silniku pracującym na wolnych obrotach, włączone światła mijania (dwie lampy)? 

Offline oldi

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 180
  • Opinia +0/-0
    • 4wheelerPL
  • Motocykl: inny motocykl
  • Miejscowość: dolny śląsk
Odp: Ładowanie
« Odpowiedź #137 dnia: 09 Listopada 2020, 09:24:55 »
z racji tego iz w sobotę wkurzył mnie sprzęcior pierwszy raz od kiedy go mam musiałem użyć siły fizycznej żeby go odpalić
fakt stał długo bateria słaba ale zapalił nie gasiłem go myślę zrobię parę kilosów naładuje się bateria będzie ok u mnie ładowanie przy podwyższonych obrotach oscylowało 13,5-13,6 przy obrotach 2,5-3,5 13,7v po rozgrzaniu na jałowym 12,8v-13,1v pojeździłem troszkę jadę na stacje a tu zonk nie odpali bateria padła więc te 13,5v za mało aby doładować aku w miarę szybko zrobiłem coś takiego
You are not allowed to view links. Register or Login
ładowanie wzrosło 13,8v na jałowym i 14,1 na podwyższonych i jest stabilne nie zmienia się,bypass już był opisywany wiem,i teraz moje pytanko czy na oryginalnej linii regulator akumulator oprócz bezpieczników jest jakaś dioda aby po wyłączeniu silnika napięcie nie pojawiało sie na wyściu z regulatora?według moich pomiarów nie tam nic ale u mnie już ktoś wcześniej grzebał może jest usunięta,po drugie czy bezpiecznik na linii bypassu musi być taki sam jak na oryginalnej 30-stka ja dałem 15-stkę i hula jeśli ktoś juz coś próbował będę wdzięczny za info.
Jest TRANSALP XL600,BMW R1150GS,K750,SHLM17GAZELA,byłaYAMAHA TDM 900 ,Tiger955i

Offline GrzeTom

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 321
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 900 Rally
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Ładowanie
« Odpowiedź #138 dnia: 09 Listopada 2020, 09:58:50 »
 heheh:)  a sadziłem ze    Problemy z ładowaniem dotyczą głownie włoskiej myśli technicznej:)

 Ok
  IMO Bypass jest  dobry, bo   eliminujesz  "zaśniedziałe",  złączki wtyczki, które po latach  zaczynają stawiać większy opór.. i  zmniejszają ładowanie  Aku :) Wiec  taki zabieg   na pewno nie zaszkodzi..:)

W Caponordzie, Włosi wymyślili ścieżkę..  z regulatora(  środek motocykla")  na wtyczki... z tyłu ( główny  bezpiecznik) , następnie na przód moto...(  bezpieczniki )  i powrót na akumulator..:)
Wiec po latach   z 14,4V ,  na aku wchodziło  po 3 m kabla  13V :)
A  żeby było śmieszniej  regulator jest ..  10 cm od akumulatora:)

Nie mniej jednak ,  warto  sprawdzić/wymienić akumulator, bo jak jest słaby  to i ładowania/bypassy  i inne cuda nie pomogą.






--
"Kierunek jest znacznie ważniejszy od prędkości, wielu ludzi zapier.. donikąd"
Był:  Caponord Rally RAID
Jest: TT900RP

Offline oldi

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 180
  • Opinia +0/-0
    • 4wheelerPL
  • Motocykl: inny motocykl
  • Miejscowość: dolny śląsk
Odp: Ładowanie
« Odpowiedź #139 dnia: 09 Listopada 2020, 10:06:30 »
aku jest ok sprawdzałem,naładowałem go i trzyma,
Jest TRANSALP XL600,BMW R1150GS,K750,SHLM17GAZELA,byłaYAMAHA TDM 900 ,Tiger955i

Offline chudy1982

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 530
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: inny motocykl
  • Miejscowość: Wasilków
Odp: Ładowanie
« Odpowiedź #140 dnia: 09 Listopada 2020, 10:22:58 »
Sprawdź ładowanie na wyższych obrotach także. Już w dwóch Tigerach miałem przypadek z regulatorem, że powyżej 3-4 tysiącach odcinał ładowanie i pokazywało tylko napięcie akumulatora. Na wolnych obrotach było bardzo ładne ładowanie. Łatwo to rozpoznać po przygasających światłach przy zwiększających się obrotach.

Offline oldi

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 180
  • Opinia +0/-0
    • 4wheelerPL
  • Motocykl: inny motocykl
  • Miejscowość: dolny śląsk
Odp: Ładowanie
« Odpowiedź #141 dnia: 09 Listopada 2020, 11:01:23 »
ja mam voltomierz zamontowany na zegarach także na bieżąco widzę napięcie, z niskim napięciem sobie poradziłem poprzez bypass teraz ładowanie prawie książkowe,myślę a prawie jestem pewien że powodem niskiego napięcia jest stara instalacja tak jak kolega wyżej napisał wszystko śniedzieje i zwiększa się opór,nie jestem tylko pewny czy na linii aku regulator nie powinno być diody schematy przewertowałem nic nie wyczaiłem czyli zakładam że nie musi być nic wpięte
Jest TRANSALP XL600,BMW R1150GS,K750,SHLM17GAZELA,byłaYAMAHA TDM 900 ,Tiger955i

Offline GrzeTom

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 321
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 900 Rally
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Ładowanie
« Odpowiedź #142 dnia: 09 Listopada 2020, 15:21:33 »
 Moim zdaniem  dioda jest  niepotrzebna :)
--
"Kierunek jest znacznie ważniejszy od prędkości, wielu ludzi zapier.. donikąd"
Był:  Caponord Rally RAID
Jest: TT900RP

Offline Demus

  • Świeża krew
  • *
  • Wiadomości: 32
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 955i
  • Miejscowość: Legnica
Odp: Ładowanie
« Odpowiedź #143 dnia: 09 Listopada 2020, 16:53:03 »
Diody są w regulatorze/prostowniku. One "dbają" o odpowiedni kierunek przepływu prądu.

Offline oldi

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 180
  • Opinia +0/-0
    • 4wheelerPL
  • Motocykl: inny motocykl
  • Miejscowość: dolny śląsk
Odp: Ładowanie
« Odpowiedź #144 dnia: 09 Listopada 2020, 17:40:47 »
Tak myślałem,dzieki
Jest TRANSALP XL600,BMW R1150GS,K750,SHLM17GAZELA,byłaYAMAHA TDM 900 ,Tiger955i