Autor Wątek: Ładowanie  (Przeczytany 45749 razy)

Offline beny

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 266
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 800 Xc
  • Miejscowość: Przysucha
Odp: Ładowanie
« Odpowiedź #45 dnia: 14 Kwietnia 2015, 12:36:23 »
Wejście w tym regulatorze jest całkiem inne, dorabiałem kable, ale z tym nie ma problemu. Odciąłem kabel od oryginalnego alternatora i założyłem końcówki żeńskie i zaizolowałem termokurczkami, po czym wsunąłem w złącze regulatora. Jak wybiorę się do garażu, to zrobię zdjęcie albo narysuję schemat podłączenia.

Polecam od razu zrobić przeróbkę, czyli wyjście regulatora, od razu przez bezpiecznik 30A podłączyć grubymi kablami do akumulatora, ja mam tak zrobione.
Triumph Tiger 800 XC
HONDA XR 400

Offline fata

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 135
  • Opinia +0/-0
    • Przystań Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Ładowanie
« Odpowiedź #46 dnia: 14 Kwietnia 2015, 12:46:40 »
Nie ma problemu jak się ma wtyczki do regulatora. A sprzedają zwykle bez. Jeszcze raz dzięki!

Offline beny

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 266
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 800 Xc
  • Miejscowość: Przysucha
Odp: Ładowanie
« Odpowiedź #47 dnia: 14 Kwietnia 2015, 18:55:44 »
Załączam obiecany schemat podłączenia regulatora, w moim przypadku od FZ6, sorki za jakość.

You are not allowed to view links. Register or Login
« Ostatnia zmiana: 14 Kwietnia 2015, 18:58:28 wysłana przez beny »
Triumph Tiger 800 XC
HONDA XR 400

Offline fata

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 135
  • Opinia +0/-0
    • Przystań Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Ładowanie
« Odpowiedź #48 dnia: 18 Kwietnia 2015, 09:02:01 »
No i koniec akcji (mam nadzieję).
Alternator od VFR 750, regulator od Fazera, wtyczka jak opisał Beny.
13,8 V bez obciążenia, 13.6 V ze światłami, przy maksymalnym (światła, ogrzewanie manetek, klakson) - 13.4 V
Duże piwo dla wszystkich a dla Benyego - dwa   ;D
Koszty - 150 zł alternator, 80 zł regulator (z przesyłką), mechanior stówka (ale to już moja nieśmiałość, bo czynności do ogarnięcia zdecydowanie we własnym zakresie).

Offline souler

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 414
  • Opinia +0/-0
  • Triumph Tiger 955i 2001
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Ładowanie
« Odpowiedź #49 dnia: 18 Kwietnia 2015, 17:17:34 »
Zajebiście przydatna wiedza. Przy okazji Twojego szczęścia w nieszczęściu doedukowałem się trochę ;)

Offline woj_s

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 317
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 955i
Odp: Ładowanie
« Odpowiedź #50 dnia: 22 Kwietnia 2015, 13:23:09 »
You are not allowed to view links. Register or Login
No i koniec akcji (mam nadzieję).
Alternator od VFR 750, regulator od Fazera, wtyczka jak opisał Beny.
13,8 V bez obciążenia, 13.6 V ze światłami, przy maksymalnym (światła, ogrzewanie manetek, klakson) - 13.4 V

Sorry ..ale nadal mi to nie pasuje.
Nowy alternator + regulator .... i masz < 14V.
Dziwne.

Podaj mi prosze (rozumiem ze sprawdzales na cieplym silniku)
- napiecie na kostce wyjsciowej z regulatora - bez obciazenia
- j.w - ale z pelnym obciazeniem

Czy pod obciazeniem sprawdzales przy jakichs obrotach czy wszystko na luzie ?

Jak na luzie ..to sprawdz dla mnie napiecie na aku przy obrotach (powiedzmy 2500-3000obr/min).

Offline fata

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 135
  • Opinia +0/-0
    • Przystań Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Ładowanie
« Odpowiedź #51 dnia: 22 Kwietnia 2015, 13:33:12 »
Jak znajdę czas i energię. Na razie się cieszę się ze działa.
Mechanior też się dziwił, ale mówił, że najważniejsze to że jest prawidłowe na obciążeniu.
Zwykle bez jest >14V, ale na jest właśnie ok. 13.2-13.4V
A że i tak się jeździ na obciążeniu to wszystko jest OK

Offline Misiosław

  • Świeża krew
  • *
  • Wiadomości: 17
  • Opinia +0/-0
Odp: Ładowanie
« Odpowiedź #52 dnia: 27 Kwietnia 2015, 18:10:15 »
pomierzyłem prądy w swoim tajgerze i wyszło:
wolne obroty bez obciążenia 14,4- 14,7, ze światłami i manetkmi 12,4
przy 3tyś rpm bez obciążenia  13,7, ze światłami 14, z manetkami  grzejnymi 13
na każdej fazie około 12V i wzrasta do 14V przy 2 tyś rpm i dalej już nie rośnie przy wpiętej kostce mierzone z obu stron. Przy wypiętej kostce z alternatora na wszystkich fazach jest po równo, prąd wzrasta wraz z obrotami do nawet 100V powyżej 8tyś rpm
dobrze to wszystko wygląda? bo doszukuję się nierównej pracy na wolnych obrotach.


« Ostatnia zmiana: 28 Kwietnia 2015, 08:22:30 wysłana przez Misiosław »

Offline beny

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 266
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 800 Xc
  • Miejscowość: Przysucha
Odp: Ładowanie
« Odpowiedź #53 dnia: 29 Kwietnia 2015, 19:18:52 »
You are not allowed to view links. Register or Login
pomierzyłem prądy w swoim tajgerze i wyszło:
wolne obroty bez obciążenia 14,4- 14,7, ze światłami i manetkmi 12,4
przy 3tyś rpm bez obciążenia  13,7, ze światłami 14, z manetkami  grzejnymi 13
na każdej fazie około 12V i wzrasta do 14V przy 2 tyś rpm i dalej już nie rośnie przy wpiętej kostce mierzone z obu stron. Przy wypiętej kostce z alternatora na wszystkich fazach jest po równo, prąd wzrasta wraz z obrotami do nawet 100V powyżej 8tyś rpm
dobrze to wszystko wygląda? bo doszukuję się nierównej pracy na wolnych obrotach.
Jest OK.
Wolne obroty - regulacja przepustnic najprawdopodobniej. Jeśli masz przebieg powyżej 60 kkm to można by do zaworów zajrzeć. Trzeba szczelność wężyków od silniczka krokowego sprawdzić.
« Ostatnia zmiana: 29 Kwietnia 2015, 19:20:43 wysłana przez beny »
Triumph Tiger 800 XC
HONDA XR 400

Offline hynas

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 144
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1200 XcX
  • Miejscowość: Poddębice
Odp: Ładowanie
« Odpowiedź #54 dnia: 08 Maja 2015, 22:11:15 »
Ja właśnie ledwo wróciłem, podpiąłem miernik i ładowanie 11,7 - 12,3  :-\
Jutro zaczynam pomiary wg. waszych wskazówek.

Offline woj_s

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 317
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 955i
Odp: Ładowanie
« Odpowiedź #55 dnia: 11 Maja 2015, 10:30:27 »
Zacznij od sprawdzenia stanu zlaczek w kostkach
1. alternator - regulator
2. regulator - aku

Sprawdz napiecie na w/w kostkach.

Offline hynas

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 144
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1200 XcX
  • Miejscowość: Poddębice
Odp: Ładowanie
« Odpowiedź #56 dnia: 11 Maja 2015, 21:02:11 »
Naprawiło się samo, podładowałem akumulator, odpaliłem na drugi dzień i ładowanie 13,7 - 14 v
Dzisiaj polatałem wkoło komina i jest ok.
Jednak za wtyczki muszę się zabrać, pewnie gdzieś w nich siedzi przyczyna.

Offline hynas

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 144
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1200 XcX
  • Miejscowość: Poddębice
Odp: Ładowanie
« Odpowiedź #57 dnia: 29 Lipca 2015, 09:29:59 »
No i znowu jestem bez ładowania, diagnoza pokazuje uwalony alternator, ładowanie międzyfazowe przy obrotach 5,000 wynosi: 36, 38, 48 V.
Nie pozostaje nic innego jak zakup alternatora i teraz mam kilka wątpliwości :

1. Jeżeli zakupie alternator od VFR750 czy regulator napięcia może zostać ogrinalny od Triumph-a ?, jest sprawny był niedawno wymieniany
2. Jaką moc generuje alternator orginalny a alternator VFR750 ?
3. Podobno występują alternatory triumpha wzmacniane, przerzuciłem ebay i jest tego mnóstwo ale który najlepiej ewentualnie wybrać ?
4. Koszt nowego alternatora od VFR750 oscyluje w granicach 400 zł, natomiast Triumph-a około 500 zł, używany od VFR750 to wydatek 120-160 zł
 

Offline beny

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 266
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 800 Xc
  • Miejscowość: Przysucha
Odp: Ładowanie
« Odpowiedź #58 dnia: 30 Lipca 2015, 16:56:06 »
You are not allowed to view links. Register or Login
No i znowu jestem bez ładowania, diagnoza pokazuje uwalony alternator, ładowanie międzyfazowe przy obrotach 5,000 wynosi: 36, 38, 48 V.
Nie pozostaje nic innego jak zakup alternatora i teraz mam kilka wątpliwości :

1. Jeżeli zakupie alternator od VFR750 czy regulator napięcia może zostać ogrinalny od Triumph-a ?, jest sprawny był niedawno wymieniany
2. Jaką moc generuje alternator orginalny a alternator VFR750 ?
3. Podobno występują alternatory triumpha wzmacniane, przerzuciłem ebay i jest tego mnóstwo ale który najlepiej ewentualnie wybrać ?
4. Koszt nowego alternatora od VFR750 oscyluje w granicach 400 zł, natomiast Triumph-a około 500 zł, używany od VFR750 to wydatek 120-160 zł
 

1. Zostaje oryginalny
2. Nie mam pojęcia, ale jest ze mną od 2 lat, kupiłem używkę.
4. Alternatory po 500 zł do Triumph-a są to najczęściej zamienniki i są zbudowane w układzie gwiazdy i mają za małą moc, poprzedni właściciel mi taki wrzucił, który mi się spalił.
Triumph Tiger 800 XC
HONDA XR 400

Offline hynas

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 144
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1200 XcX
  • Miejscowość: Poddębice
Odp: Ładowanie
« Odpowiedź #59 dnia: 30 Lipca 2015, 17:05:14 »
Czy trzeba szukać od konkretnego rocznika VFR750 ?