Tigerforum.pl
Strefa motocykla - Tiger Explorer 1200 (XC) => Zepsuło się, pomocy! => Wątek zaczęty przez: Kris78 w 01 Marca 2018, 17:13:08
-
Wlasnie spotkala mnie przykra sytuacja tiger nie chce zapalic. Jest tylko dzwiek przekaznika i nic wiecej. Czy moze miec zabezpieczenie przed mrozem ? -5 pokazuje termometr na liczniku . Mial ktos taki przypadek. Myslalem ze to standardowo akumulator ale podlaczylem prostownik z rozruchem i bez zmian tylko trykanie przekaźnika .
-
Wyjelem aku i ląduje ale pokazuje że ma 75 % naładowania . Może przed wcześnie panikuje ale jeszcze nie zdążyłem się nim nacieszyć zeby coś się zepsuło .
-
Aku naładowany i dupa więc będę czekał aż się ociepli ;(
-
a kontakt bolce akuma-klemy ? ja jeździłem swoim w lutym i po tankowaniu zakreciłem rozrusznikiem i na chwile jakby przestał kręcić, stracił prąd a potem normalnie. Sprawdziłem i okazało się, ze klemy miałem strasznie zasyfione
A zabezpieczenie przed mrozem jest w ogóle takie coś? Bo 1sze słyszę
-
Aku naładowany i dupa więc będę czekał aż się ociepli ;(
Albo popchaj na Grenlandię - tam podobno jest +7 pewnie załapie o/"
-
Przetocz na biegu motocykl zeby wal sie obrocil, jak nie pomoze to delikatnie mlotkiem gumowym w rozrusznik udez.
-
Klemy sprawdzone tam wszystko pachnie nowoscia aku yuhasa idealny ale moze byc przekaznik od rozrusznika w sobote sprobuje sie do niego dostac bo jest pod zbiornikiem. A najsmieszniejsze jest ze wczoraj byl znajomy i mu demonstrowalem jak fajnie dziala rolgaz w tierze ;) palil na musniecie I--o
-
Pytanie:
Czy masz alarm?
Czy przekaźnik tyka czy tyknął?
Czy pompa paliwa podaje czy nie?
Czy zapalają się kontrolki na liczniku?
Czy kontrolki przygasają przy próbie przekręcenia?
Spróbuj na początek podpiąć inne aku, tykające przekaźniki to mala ilość prądu.
-
Kontrolki swieca , pompa podaje paliwo , alatmu brak , wszystko na liczniku wyglada ok , swiatla swieca mocno , kiierunki swieca klakson mocny wiec aku napewno dobry a przekaznik tylko raz robi tyk i cisza . Chyba do salonu go wprowadze bo moze sie obrazil ze w garazu nie mam grzejnika ;)
-
A po przekręceniu kluczyka wskazówka obrotomierza robi ten ruch do końca tarczy i z powrotem?
-
Trzeba był nie bawić się gazem ;)
Na poważnie, przekaźnik tyka to znaczy że działa (chyba >:D) albo wisi rozrusznik, albo nie łączy jakiś kabelek, jeden z miliona >:D
-
Słaba, lub całkowity brak masy na silniku. o/^
-
Jakie jest napięcie akumulatora ?
-
sprawdź który przekaźnik tyka i zamień z innym takim samym miejscami ,niestety triumpha trochę angole skomplikowali wygląda to tak ty naciskasz przycisk rozrusznika a reszta to elektronika i elektryka -komputer załącza przekaźnik podający prąd na włącznik rozrusznika,warto jeszcze sprawdzić włącznik sprzęgła przy klamce i włącznik przy bocznej kosie to wszystko ze sobą powiązane
-
Sprawdzone wlaczniki sprzegla i nozki bocznej to juz na samym poczatku sprawdzilem. Jak nie wcisne sprzegla to niema tego tykniecia na przekazniku. W sobote powalcze ale mialem w planach przygotowac powoli do sprzedazy dl1000 i znowu pojdzie w odstawke ;(
-
Tiger zapalil poszarpalem kablem od rozrusznika i furknol ;) odrazu inaczej sie czuje ;) ale musze zdjac oslone i przeczyscic styki :)
-
Brawo TY D_o
-
D_o
I obyło się bez pchania ha/o
-
Tiger zapalil poszarpalem kablem od rozrusznika i furknol ;) odrazu inaczej sie czuje ;) ale musze zdjac oslone i przeczyscic styki :)
Super, że odpalił, aż zacząłem się martwić o swojego Explorerka.
Może ten kabel do elektrowłącznika dokręć ?
-
Mój tex rok temu odwalił taką akcję.
Miał roczny aku, niby naładowany i ni ch...
Wyjąłem rozrusznik, wyczyściłem co tylko się dało a okazało się że to bateria ma za mały prąd rozruchowy.
Przy okazji dowiedziałem się że tex nie pali na zaciąg jak ma zbyt małe napięcie( nie słychać pracujących przepustnic) o dziwo światła świeciły i wszystko działało oprócz właśnie przepustnic.
Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
-
Mówiłem... Jeden z miliona kabli >:D
-
Na razie pali na dotyk , a poruszalem kablem tym czarnym co idzie do rozrusznika i gra wiec to nie akumulator byl ale objawy identyczne . Dumam jeszcze co zrobic z tym chlapaniem na tylni amortyzator bo mnie krew zalewa jak widze ten syf ktory na niego leci. Moze jak bym tylko po asfalcie jezdzil to pal licho ale mam slabosc do szutorow ii lesnych sciezek. :)
-
O dodatkowych błotnikach, chlapaczach poczytaj tutaj: http://www.tigerforum.pl/index.php?topic=724.0
-
Czytalem to wczesniej i nawt doznalem lekkiego szoku ze takie cos sie stalo bo bm bmw gs mialem tez taki chlapacz on jest fabryczny tylko plastikowy i nigdy nie bylo z nim takich jaj w sumie plastikowy wydaje sie lepszy bo przy glebie albo peknia albo sie odegnie i wroci do pierwotnej pozycji a metal niestety nie wrocil. A te od gory blotniki niby nie nadaja sie na szutury bo kamienie moga go polamac ;( ale moze zaryzykuje bo widzialem uzywke na allegro
-
są jeszcze neoprenowe skarpety które można założyć na amor i chociaż w ten sposób go ochronić od błota
-
Czytalem to wczesniej i nawt doznalem lekkiego szoku ze takie cos sie stalo bo bm bmw gs mialem tez taki chlapacz on jest fabryczny tylko plastikowy i nigdy nie bylo z nim takich jaj w sumie plastikowy wydaje sie lepszy bo przy glebie albo peknia albo sie odegnie i wroci do pierwotnej pozycji a metal niestety nie wrocil.
Dokładnie tak! Plastik nie stanowi takiego zagrożenia dla koła/opony... Najwyżej odpadnie.
Dlatego już nie kupiłem drugiego takiego "błotnika" od Pyramid Plastics...
-
są jeszcze neoprenowe skarpety które można założyć na amor i chociaż w ten sposób go ochronić od błota
Piotrze, a możesz podesłać jakiś link do takiej "skarpety"? Twoim zdaniem sprawdza się to?
Żeby ją założyć trzeba rozpinać mocowanie amortyzatora? Czy to skomplikowana operacja?
-
są jeszcze neoprenowe skarpety które można założyć na amor i chociaż w ten sposób go ochronić od błota
Piotrze, a możesz podesłać jakiś link do takiej "skarpety"? Twoim zdaniem sprawdza się to?
Żeby ją założyć trzeba rozpinać mocowanie amortyzatora? Czy to skomplikowana operacja?
Dajcie spokój sobie ze skarpetami na amory Vto
Zakładaliśmy ten gadget do enduro, w taki czy inny sposób piasek dostaje się pod skarpetę :-\ ty mysisz że jest czysto a on szlifuj amorek... problemy dopiero są potem I--o
Ja osobiście odradzam takie rozwiązanie
-
No to u mnie podobna sytuacja. Niby wszystko ok, aku naładowane, pompa podaje a rozrusznik robi "pyk" i na tym koniec :-( Muszę poczytać jak sprawdzić czujnik sprzęgła i stopki a potem szukać problemu przy rozruszniku :-/
-
Zapalil ? Jak nie to podaj nr na prw pogadamy
-
Jezeli wydaje dzwiek przekaznik to znaczy ze nie ma to nic wspolnego z nozka i czujnikiem sprzegla. Wez druga osobe niech kreci rozrusznikiem a ty ruszaj kablem od rozrusNika , czarny z lewej strony przy silniku obok filtra oleju .
-
Dzięki, spróbuje. Muszę tylko znaleźć wolną chwilę. Jak tylko do czegoś dojdę to będę pisał.
-
Podczepie się pod temat. Niedawno miałem podobny problem z tym że u mnie bateria padła mi podczas przejażdżki i odpalilem motocykl z kabli z samochodu. I zapalił mi się "czeck" na pulpicie. Dziś wymieniłem akumulator na nowy i motocykl odpala (bo juz kilka razy go uruchomialem) bez problemu z tym że nieszczesny "czeck" dalej się swieci.
I tu pytanie czy zgaśnie on sam czy muszę go skasować kompem?
-
sam nie zniknie .. :-\
-
Nie mialem jeszcze takiej sytuacji ale jak tylko sie wydarzy to dam znaka ;) ale meczy mnie troche lozysko od kosza sprzeglowego bo slychac je. Czytalem w tescie dlugodystansowym ze po rozbiorce jedynie je wymagalo wymienic a mam akurat 30tys km wiec tyle co w tym tescie i dumam czy sie brac za nie czy odpuscic temat.
-
Pytam z "czekciem" bo w samochodzie (przynajmniej w znanych mi modelach) po dołączeniu akumulatora znika a tu nie...
-
Po przejechaniu paru km. powinien zniknąć. Przynajmniej u mnie tak było.
-
U mnie też oświecił się po próbie odpalania z kabli, zgasł sam ale kilka kilometrów musiałem zrobić.
Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
-
U mnie gaśnie chyba po pięciu pełnych cyklach tzn. po pięciu odpaleniach i zagrzaniu silnika do temp. roboczej.
-
No i wszystko jasne. Czekam aż śnieg zniknie i dzida.
-
No to u mnie sprawa jasna, padł akumulator. Podpialem Nowy i pali od strzału, ale wywalił CHECK i wyskoczył błąd 51A. Dzisiaj pogoda do dupy więc nie ma jak pojeździć zebybsprawdzic czy błąd zgasnie.
Ps Wesołych Świąt!!!!
-
Niektórzy pisali wcześniej ze sam nie zgasnie - a to nieprawda.
Check zgasnie sam. Trzeba tylko kilka razy odpalić i zagrzać do "temp. pracy". Lub przejechać kilkanaście km. Błąd natomiast będzie zapamiętany w pamięci ECU i po podłączeniu do kompa będzie widoczny na komputerze diagnostycznym. Ale jak już będziesz mieć komputer to można go skasować przecież.
-
51A - SIA service interval alarm.
pozdrawiam i ruszam do powitalni.
-
Niektórzy pisali wcześniej ze sam nie zgasnie - a to nieprawda.
Check zgasnie sam. Trzeba tylko kilka razy odpalić i zagrzać do "temp. pracy". Lub przejechać kilkanaście km. Błąd natomiast będzie zapamiętany w pamięci ECU i po podłączeniu do kompa będzie widoczny na komputerze diagnostycznym. Ale jak już będziesz mieć komputer to można go skasować przecież.
U mnie Check zgasł po kilku przejazdach wokół komina :)
-
51A - SIA service interval alarm.
pozdrawiam i ruszam do powitalni.
Damian wiesz może czy taki błąd da się skasować bez użycia komputera?
-
Mialem ten sam alarm w 800xc, moto uzywane wiec historia nie do konca znana zmienilem olej filtry na start. Kupilem kabel diagnostyczny a w miedzyczsie SIA po kilku jazdach zniknelo i sie juz nie pojawilo. Za pisownie nie karcic bo nie mam polskich znakow >:(