Tigerforum.pl
Strefa motocykla - Tiger Explorer 1200 (XC) => Zepsuło się, pomocy! => Wątek zaczęty przez: goncior w 28 Kwiecień 2019, 14:36:40
-
Siema!
Tex 2017, ładowny aku poza sezonem średnio co 1,5 mc. Ostatnio mi numer wywinął, nie jeżdżony 1 mc - padł akumulator. Teraz nie jeżdżony tydzień, alarm w trybie zimowym, szykuje się wczoraj do wyjazdu na Triumph Academy, już się ubrałem, chce odpalić moto - hhhhhrzrzr - padł
Podobno w Texach to się zdarza - ktoś coś ?
Kolega spotkany na Triumph Academy powiedział, ze rozwiązał problem jaka dodatkowa ładowarka i extra wtyczką. Podpina pod kabel za każdym razem w garażu.
Jak u Was ?
-
No ja tez mam XCA
-
Uważam, że extra wtyczka i notoryczne doładowywanie to nie jest rozwiązanie problemu. Trzeba by dojść co tak zjada akumulator. Swój XC'13 w tą zimę raz doładowałem i to tylko z przezorności, akumulator nigdy mi nie padł i o ile jest sprawny to nie wyobrażam sobię, żeby nie wytrzymał min 3 miesiące.
-
U mnie aku wyjęty i wsadzony do szafy.
Raz na 2 tyg podłączony i zostawi one na 4-5 h nawet jak pokazuje że pełny żeby się zagrzał.
Teraz pali od strzała
-
Albo jest gdzieś "ukryty" pobór prądu, albo akumulator nie ma już swojej pojemności..........
Zawieź go gdzieś w okolicy do punktu z akumulatorami i niech sprawdzą, co jest wart..........
-
Tak zrobię, ale w zeszłym zimę było ok.... Zastanawiam się jak sprawdzić ukryty pobór prądu... Coś mi się wydaje ze po gwarancyjnej wymianie alarmu coś gdzieś nie tak połączyli....
-
Tak zrobię, ale w zeszłym zimę było ok.... Zastanawiam się jak sprawdzić ukryty pobór prądu... Coś mi się wydaje ze po gwarancyjnej wymianie alarmu coś gdzieś nie tak połączyli....
Odkrec jeden przewód od akumulatora a następnie szeregowo podlącz amperomierz.
Wysłane z Tapatalka
-
Na jakie zakresu ustawić miernik bezpiecznie żeby go nie spalić ?
-
Jak chcesz mierzyć pobór prądu z aku to zacząłbym od włączenia w szereg np. na plusie miernika w trybie pomiaru dużych prądów 10-20A wtedy, zobaczysz czy na takiem zakresie pomiarowym motocykl coś bierze - oczywiście nic nie włączaj, żadnych ładowarek, najlepiej wyciągnij kluczyk ze stacyjki.
Jak podłączysz w ten sposób co napisałem to nie zdziw się, że pewnie popłynie duży chwilowy prąd na ustabilizowanie całej elektroniki, ale już po chwili spodziewałbym się małych a anawet niemierzalnych wartości na tym zakresie.
Jak nie zapomnę to zmierzę w ten sposób także swoje moto i napiszę ile jest u mnie.
-
Ok sprawdziłem
Aku obecnie 11,6V
Na 10A cisza, dopiero przy zakresie 200mA pokazuje początkowy 120 a później 4,6 mA
Wiec to chyba aku zdechło
-
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190430/0d35ac3e9b54e90491525d0a1ccc4c0a.jpg)
-
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190430/0d35ac3e9b54e90491525d0a1ccc4c0a.jpg)
11 V to mało, ładowarka z Lidla ;)
Jak naładuje to przestaw na noc w tryb "zima"
A potem ;)
(http://memytutaj.pl/uploads/2018/09/03/5b8d9c7262c04.jpg)
-
Sprawdzę jeszcze później miernikiem napięcie ładowania na pracującej maszynie, powinno być coś koło 14,4V Kurde moze ladowania nie ma
-
Sprawdzę jeszcze później miernikiem napięcie ładowania na pracującej maszynie, powinno być coś koło 14,4V Kurde moze ladowania nie ma
Tylko zmień podłączenie na równoległe
-
Zobacz jak ładuje się aku bez podpiętego moto. 11V to mocno za mało.
u mnie w stanie spoczynku mam 12+V a w przy odpalonym moto na zapalniczce 13+V - pomiary takie poważne powinno się robić na samym aku oczywiście, ale jak już wcześniej pytałem i nie mam odpowiedzi, nie wiem czy moto daje jakąś informację na zegarach o braku ładowania, a to cenna informacja, bo jak padnie ładowanie to mamy pewnie kilka-kilkanaście no może kilkadziesiąt km zanim nie odpalimy motocykla.
-
U mnie na klemach mierzone prąd ładowania 14,6 na włączonym moto.
A te 11,3 na ładowarce to przed włączeniem ładowania było.
-
Ok sprawdziłem
Aku obecnie 11,6V
Na 10A cisza, dopiero przy zakresie 200mA pokazuje początkowy 120 a później 4,6 mA
Wiec to chyba aku zdechło
Jeśli pobór jest tak mały to tylko się cieszyć, wiadomo już że w trakcie mierzenia nic nie zjadało prądu. A może masz jakiś alarm, który aktywuje się po czasie?
-
Dobra muszę kupić nowe aku.
Yuasa w Inter Cars 500 pln
A co wy polecicie ?
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190513/52b05b10164b7239135d478c191b954b.jpg)
I skąd zamawiać bo widziałem nawet ten akumulator w cenie 180 pln ale nie chce się naciąć na podróbkę lub zelżały
-
Moim zdaniem Yuasa najlepszy. w poprzednim moto kupiłem nowy Exide, dobra marka... nawet kręcił ale jakoś tak niemrawo, sprzedałem, dołożyłem $ i kupiłem odpowiednik od Yuasa to wtedy motorek kręcił aż miło, a na papierze te same parametry :/
Wysłane z mojego CMR-AL09 przy użyciu Tapatalka
-
Warta jest za 260 pln hmm...
-
Warta, Tuborg będą ok.
-
Sprawdzałem i warta ma mniejszy prąd rozruchowy 250 vs. fabryczne 270A
Tuborg ma znowu większy prąd bo 310 A - można bezpiecznie taki kupić ?
Polecacie jakieś sklepy na necie, żeby się nie wpieprzyc w podróbkę ?
-
Zobacz jaka jest cena na oficjalnej stronie yuasy
http://www.yuasa-akumulatory.pl/yuasa-ytx20-bs-12v-18-9ah-p-184.html
https://sklep.prostowniki-akumulatory.pl/akumulator-motocyklowy-yuasa-ytx20l-bs-189ah-270a-p-1112.html
https://sklep.prostowniki-akumulatory.pl/akumulator-motocyklowy-exide-ytx20hl-bs-18ah-270a-p-777.html
-
Dzięki Wicher
A Kris jaki masz prąd rozruchu w swojej Varcie ?
Dzisiaj widziałem taka z 340A
-
mam taki
No na takiego się nie natknąłem jeszcze.
W końcu chciałem Tuborga ale po zagłębieniu wiedzy w zakresie akumulatorów zostałem przy Yuasa i taki właśnie zamówiłem.
W Triumphie w Warszawie można wyrwać w dobrej cenie ładowarkę
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190515/b3df34e8a9023c086c963412d372d221.jpg)
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190515/101604d137d2f763f15efd8ec9c96cc8.jpg)
Przez pomyłkę zamówili partie z angielska wtyczka, wiec cenę maja dobra
Przejściówka w Media Expert dostępna.
-
Cześć, chciałabym wrócić do tematu padniętego Aku.
Moja Yuasa chyba wyzionęła ducha...
Po zimie nie odłączona kamera i ładowarka wydrenowała baterie.
Akumulator długo nie mógł wstać ale w końcu się udało.
Napięcie na Aku około 12v ale motocykl po 1-2 dniach od odłączenia ładowarki nie odpala.
Przy rozruchu napięcie spada za pierwszym uruchomieniem do ok 9V za drugim razem do około 6,5V a za trzecim nie odpala...
Wydaje mi się, że akumulator padł.
Podjadę sprawdzić go jescze pod kątem sprawności - ja dysponuje jedynie uniwersalnym miernikiem.
Zaczynam rozglądać się za nowym akumulatorem.
Rozważam trzy opcje:
1. https://allegro.pl/oferta/yuasa-ytx20hl-bs-12v-18-9ah-310a-made-in-usa-9994712577
2. https://allegro.pl/oferta/akumulator-agm-tuborg-tx20hl-ytx20l-21ah-340a-10142176274
3. https://allegro.pl/oferta/akumulator-motocyklowy-varta-ytx20hl-bs-18ah-320a-10192956229
Coś do polecenia / odradzenia z waszej strony?
-
Yuasa zawsze najlepsza, o troszkę ale jednak, różnica w cenie nie taka duża
-
Ja na Capiszonie (v2- 1litrowe) jeździłem latami na LANDPORT... ,moim zdaniem niedoceniany akumulator, za połowe ceny Yuas, excidów i innych..
Spokojnie wystarczał na 3 sezony...a zmiany robiłem raczej profilaktycznie, niż gdy padł... jeden nawet (6letni ) do dziś używam w Patrolu jako drugi aku pod lampki lampeczki i lodóweczki..;-)
-
Byle nie warta, mam złe doświadczenia, dwa aku padły mi po jednym sezonie
-
Ostatecznie wybór padł na: Exide YTX20HL-BS 18Ah 270A - miałem dobrą cenę u znajomego.
Dam znać jak się zachowuje.
-
Mam EXIDE .Jestem zadowolony ,,jak na razie"
-
Odkopię trochę stary temat, ponieważ mój problem zaczął się od padniętego aku.
Moto przestało kręcić, podładowałem akumulator, lecz po paru dniach to samo. Nie trzymał już prądu.
Kupiłem nowy akumulator, moto odpaliło bez problemu ale nie gaśnie kontrolka silnika...
Ma ktoś może pomysł co może być tego przyczyną???
-
Nie wiem czy coś pomogę ale aku może rozładowywać jakaś zwarka lub brak ładowania a nawet gniazdko USB jeśli nie jest po stacyjce. A kontrolka świeci ? Jeśli chodzi o czek En.. spróbuj przeprowadzić taką procedurę :
Po założeniu i podłączeniu aku może pokazywać błąd ale dezaktywuje się to odpowiednią procedurą która była gdzieś na forum możesz poszukać ja sobie skopiowałem i przełożyłem na polski w wygląda to mniej więcej tak.
tempomat ma być wyłączony
włączyć zapłon bez odpalania silnika
wcisnąć hamulec przedni
wcisnąć hamulec tylny
wcisnąć klamkę sprzęgła
przekręcić manetkę do przodu (nie gazować)
włączyć tempomat
wcisnąć "+" tempomatu
wcisnąć "-" tempomatu
jeśli kontrolka CC zgaśnie to znaczy, że problem rozwiązany
-
Wielkie dzięki Marek za odzew i wskazówki. D_o
Spróbuję przejść ścieżkę, którą podałeś choć nie będzie to łatwe bo aktualnie mam złamaną nogę :'(, no ale na dupie usiedzieć nie mogę ;). Będę próbował i dam znać czy mi się udało.
Jeszcze raz dzięki.
-
To co opisał marek, to moim zdaniem procedura, którą należy wykonać, jak przestanie działać tempomat... Bywały takie przypadki, że po odłączeniu akumulatora tempomat nie chciał się uruchamiać. Natomiast nie ma ona związku z kontrolką silnika...
Bez podłączenia komputera/diagnostyki raczej się nie obejdzie :(
-
Jeśli kontrolka silnika (check engine) była spowodowana za niskim napięciem tj.poprzez rozładowany akumulator to po wymianie na nowy trzeba uruchomić silnik kilkukrotnie (bodajże chyba pięć razy) i check zgaśnie.
Spróbuj. U mnie tak było jak miałem padnięty akumulator.
-
Oo tak mogło być bibllo:
To co opisał marek, to moim zdaniem procedura, którą należy wykonać, jak przestanie działać tempomat... :(
Pamiętałem że paliła mi się jakaś kontrolka po wymianie padniętego aku na nowy. Dzięki za sprostowanie .
-
No to już wiem coś więcej :).
Dzięki Panowie za zainteresowanie i rady D_o.
Mam teraz duuużo czasu, będę próbował ;).
-
Kupiłem nowy akumulator, moto odpaliło bez problemu ale nie gaśnie kontrolka silnika...
Ma ktoś może pomysł co może być tego przyczyną???
Też tak miałem w Tigerze 2015. Podjechałem do serwisu (Wilcza Garaż, pozdrawiam!), podłączyli pod komputer i powiedzieli:
"uuu, napięcie spadło do 6.5V - Triumph to nie japońce, tu tak niskie napięcie zapisuje się jako 'check engine' i już samo nie zgaśnie, trzeba wyzerować"
Polecam wycieczkę do serwisu.
-
Wizyta w serwisie nie jest jednak konieczna w takim przypadku.
Tak jak pisał sebaxll, po którymś tam odpaleniu (nie liczyłem, mogło być 5) check engine zgasł i nie razi już w oczy ;).