Autor Wątek: Wymiana silnika w 885i  (Przeczytany 2119 razy)

Offline kanny

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 137
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 885(i)
  • Miejscowość: Warszawa
Wymiana silnika w 885i
« dnia: 22 Wrzesień 2016, 21:00:45 »
Chciałem tylko wspomnieć Wam, że dzisiaj rozpocząłem prace związane z wymianą silnika 885i na taki w lepszym stanie, z niższym przebiegiem, wizualnie również ciekawszym. Jutro, mam nadzieję, skończę wszystko. Oby! Po odkręceniu silnika długo musiałem walczyć, by wreszcie... wypadł ;) Rama trzymała go mocno. Silnik ten sam, rocznik ten sam, a mocowanie chłodnicy oleju inne :/ Jak ja to lubię. Ale mam nadzieję, że gdy wszystko poskręcam i podłączę elektrykę - odpali! Fajną miałem też zabawę z przecinaniem totalnie skorodowanych nakrętek na szpilki wydechu. Przecinak i diags pomogły :) Nowy silnik ma nowe szpilki, nowe nakrętki, więc wszystko wygląda elegancko. No, powinienem był mieć nowe uszelki miedziane, ale nie miałem czasu. Jak będzie głośno, za jakiś czas wymienię. Muszę najpierw pewnie wymienić krokowca, bo nie podoba on mi się. Świece też czarne, a wolnych obrotów brak. Ale wymiana serducha to podstawa. Reszta... za czas jakiś.
« Ostatnia zmiana: 22 Wrzesień 2016, 21:09:44 wysłana przez kanny »

Offline ODKRYWCA

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 1 312
  • Opinia +0/-0
Odp: Wymiana silnika w 885i
« Odpowiedź #1 dnia: 23 Wrzesień 2016, 11:51:01 »
To się naj... Ile ci zeszło czasowo? Kiedyś we dwóch samo wyjęcie zajęło nam dwa dni po ok 6-7h tyle było problemów, żeby nic nie uszkodzić i pourywać.
 Wymieniałeś bo stary padł całkowicie czy tylko wymagał remontu ale na części nadal sprawny?

Offline kanny

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 137
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 885(i)
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Wymiana silnika w 885i
« Odpowiedź #2 dnia: 24 Wrzesień 2016, 11:33:30 »
Owszem, boli mnie wszystko od 3 dni ;) A działałem od 8.30 do 18 we czwartek i piątek, po czym wróciłem motocyklem z nowym silnikiem do domu (szczęśliwie). Mój silnik miał około 90.000 km, w wielu miejscach utlenione aluminium, skorodowane śruby i szpilki kolektora wydechowego - ale nic mu nie dolegało. No, może poza słabszą kompresją na jednym cylindrze (pewnie zawory, bo oleju nie brał wcale) oraz wyrobioną w skrzyni krzywką do czujnika luzu. Ale nadarzyła się okazja, kupiłem znacznie ładniejszy i z wyglądu nowszy silnik z przebiegiem ok 38.000. Ten sam rocznik - 99. Ale nie obyło się bez drobnych problemów - a to troszkę inna wtyczka, a to inne mocowanie chłodnicy oleju, ale... największym zaskoczeniem jest ODWROTNE działanie skrzyni! Podejrzewam więc, że silnik, mimo że wygląda identycznie, tak naprawdę pochodzi od jakiegoś Sprinta np, który może mieć wodzik do zmiany biegów. Czyli jedynka do góry, niżej luz i pozostałych 5 biegów. Jak w maszynach torowych :P Na razie strasznie dziwnie. Inna rzecz - nie ma wolnych obrotów (ale w starej wersji też nie miał) - podejrzewam krokowca. Ma też za bogatą mieszankę, bo świece czarne jak diabeł! ALE! Tym razem spod kolektora wydechowego nie ma żadnych przedmuchów, a całość pracuje bardziej gładko. Czy było warto? Jak najbardziej, tylko muszę coś wykombinować z tymi biegami, albo... przyzwyczaić się po prostu. Natomiast przede wszystkim muszę przywrócić mu wolne obroty i wgrać odpowiednią mapę. Orientujesz się, w jakim położeniu powinien zostawać ten biały grzybek w krokowcu, po wyłączeniu silnika? U mnie jest teraz z pół centymetra poniżej góry. Aha, odcięcie zapłonu przy kosie nie działa (a działało).

A propos skrzyni - czyżby Speed Triple? Silnik ten sam, a set i zmiana biegów zmodyfikowana... :) Ciekawe, czy ktoś wymyślił takie rozwiązanie do Tigera 885i...
« Ostatnia zmiana: 24 Wrzesień 2016, 11:40:07 wysłana przez kanny »

Offline ODKRYWCA

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 1 312
  • Opinia +0/-0
Odp: Wymiana silnika w 885i
« Odpowiedź #3 dnia: 24 Wrzesień 2016, 22:13:06 »
No to wszystko jasne. Masz 85KM silnik od Speed Triple’a stąd te drobne różnice w osprzęcie ale główna różnica to skrzynia. Nic z tym nie zrobisz chyba, że kupisz bebechy od 885i chociaż ty je już masz  ;D Powinny pasować od twojego. Nigdy nie robiłem takiej adaptacji ale czytałem mnóstwo artykułów o historii Triumpha, szczególnie początki po plajcie w latach 80-tych i odrodzeniu w latach 90-tych i pisali o adaptacji silnika plag end play Speed Triple v/s 885i więc nie sądzę by były różnice w karterach a to oznacza, że od twojego powinny pasować bebechy. Napisz gdybyś się za to wziął czy miałem rację a jeśli nie to co nie pasowało

Offline kanny

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 137
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 885(i)
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Wymiana silnika w 885i
« Odpowiedź #4 dnia: 25 Wrzesień 2016, 23:25:33 »
Wiesz, ja nie będę tego ruszał - dzisiaj trochę pojeździłem i kolejne biegi do dołu to nawet wygodne rozwiązanie, chociaż łatwo zrobić nieprzewidzianą redukcję... ;) Number 1 to wolne obroty i za bogata mieszanka, bo obrotów wolnych ZERO i momentami dymi na czarno. Albo mapa, albo krokowiec, albo jedno i drugie. Ale silnik pracuje fajnie, czuć, że jest w lepszej kondycji, co nie znaczy, że poprzedni był gorszy :) Co Tiger, to Tiger.

Offline kanny

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 137
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 885(i)
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Wymiana silnika w 885i - gruba podkładka
« Odpowiedź #5 dnia: 04 Październik 2016, 13:23:22 »
A ja mam do Was pytanie. Chodzą słuchy, że tę grubą podkładkę na jednej ze śrub silnika zamontowałem nie tam, gdzie trzeba. Czy możecie mi poradzić (ale tak na 100%) :), gdzie ona powinna zostać umieszczona? Niestety, przy przyspieszaniu przy niższych obrotach pojawiają się naprawdę nieprzyjemne wibracje - może to mieć znaczenie, a może nie. Ale lepiej mieć pewność, co z tą podkładką. Kolejna sprawa to tulejka, która znajduje się po lewej stronie motocykla, na samym dole. Prawdopodobnie niepotrzebnie ją troszkę zeszlifowałem - rama sprężynuje i silnik - diabeł jeden - wraz z tulejką za cholerę nie chciały współpracować. Jak będę miał czas i możliwości, spróbuję między tulejkę a mocowanie silnika wsadzić 2 mm podkładkę. Pytanie, jak zrobić na nią miejsce, rozszerzając ramę. Dodam tylko, że rama trzymała stary silnik na tyle mocno, że po odkręceniu i wyjęciu wszystkich śrub... nic się nie stało. Rama pokazała mi środkowy palec ;) Teraz, kiedy jestem bogatszy o takie doświadczenie, być może wsadziłbym podnośnik hydrauliczny między mocowania w ramie i spróbował troszkę je rozszerzyć, by nie mieć problemu z montażem silnika potem. Ale cóż...

Offline beny

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 266
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: Przysucha
Odp: Wymiana silnika w 885i
« Odpowiedź #6 dnia: 04 Październik 2016, 21:12:16 »
Poniżej masz rozmieszczenie śrub i podkładek do montażu silnika. Ta podkładka, o której rozmawialiśmy przez telefon, to jest w sprincie, pokręciło mi się.

You are not allowed to view links. Register or Login
Triumph Tiger 955i
Triumph Tiger 1050
HONDA XR 400

Offline kanny

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 137
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 885(i)
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Wymiana silnika w 885i
« Odpowiedź #7 dnia: 05 Październik 2016, 09:32:16 »
:) Dzięki, ja oglądałem wcześniej ten schemat... i nadal nie wiem, gdzie powinna być ta grubasna podkładka ;)