Autor Wątek: TMPS LO batt  (Przeczytany 6175 razy)

Offline Patryk

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 167
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1200 RALLY PRO
  • Miejscowość: Leszno
Odp: TMPS LO batt
« Odpowiedź #15 dnia: 05 Grudzień 2019, 17:20:09 »
Witajcie,

odświeżam temat. Ma ktoś jakiegoś magika lub wie gdzie można takie baterie przylutować? Najlepiej w okolicach Leszna lub byłego woj. leszczyńskiego. Oczywiście w XXI wieku jesteśmy mobilni i nie ma problemu aby dostarczyć czujniki w odpowiednie miejsce :D

Offline biblo

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 2 838
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: inny motocykl
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: TMPS LO batt
« Odpowiedź #16 dnia: 05 Grudzień 2019, 17:47:42 »
Wydaje mi się, że najlepiej poszukać pomocy w jakimś serwisie telefonów GSM. Oni potrafią rozbierać takie "nierozbieralne" rzeczy :) a samo przylutowanie baterii, to już będzie pewnie pestka...
Pozdrawiam,
Jacek
_______________________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650A V-Strom|TEx XC + Honda Forza 350|

Chudy

  • Gość
Odp: TMPS LO batt
« Odpowiedź #17 dnia: 06 Grudzień 2019, 08:25:28 »
You are not allowed to view links. Register or Login
(...) samo przylutowanie baterii, to już będzie pewnie pestka...

No nie do końca, takie baterie są najczęściej punktowo zgrzewane, aby nie uszkodzić ogniwa dużą temperaturą podczas lutowania i czas zgrzewania to mili sekundy.
Cyna i kalafonia nie chcą się trzymać niklowanej powierzchni baterii, nawet gdy zmatujemy, najlepiej było by pozbyć się niklu w punkcie lutowania, można spróbować użyć kleju elekroprzewodzącego lub lutować na pastę.
Najbardziej wrażliwe są baterie litowe !

Offline Patryk

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 167
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1200 RALLY PRO
  • Miejscowość: Leszno
Odp: TMPS LO batt
« Odpowiedź #18 dnia: 07 Grudzień 2019, 09:08:50 »
Zleciłem tą prace w serwisie telefonów u znajomego i udało się przylutować baterie. Pracownik serwisu poinformował mnie, że do takich prac najlepiej kupić gotowe baterie z wyprowadzonymi "wąsami" do przylutowania na płytce. I wtedy nie lutujemy na baterii co grozi jej uszkodzeniem tylko na wyprowadzonych "wąsach", które są zgrzane razem z baterią. 8)

Zgadza się co do wytrzymałości baterii, podczas lutowania padły 3 sztuki zanim udało się je przylutować o/"





Offline biblo

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 2 838
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: inny motocykl
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: TMPS LO batt
« Odpowiedź #19 dnia: 07 Grudzień 2019, 11:17:24 »
Czyli obaj - i ja i Chudy - mieliśmy rację - ja co do pomysłu, gdzie to zrobić, a Chudy w sprawie lutowania baterii :) Ważne, że "operacja" skończyła się pomyślnie.
A możesz napisać, jaki typ baterii siedzi w tych czujnikach?
Pozdrawiam,
Jacek
_______________________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650A V-Strom|TEx XC + Honda Forza 350|

Offline Patryk

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 167
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1200 RALLY PRO
  • Miejscowość: Leszno
Odp: TMPS LO batt
« Odpowiedź #20 dnia: 08 Grudzień 2019, 10:20:05 »
pastylki 3V CR2032 - są bardzo popularne.

Offline biblo

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 2 838
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: inny motocykl
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: TMPS LO batt
« Odpowiedź #21 dnia: 08 Grudzień 2019, 11:00:42 »
I co, po zmianie baterii wszystko działa?
Pozdrawiam,
Jacek
_______________________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650A V-Strom|TEx XC + Honda Forza 350|

Offline cdsmarcin

  • Sierściuch
  • **
  • Wiadomości: 75
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1200 Explorer
  • Miejscowość: Bielsk Podlaski
Odp: TMPS LO batt
« Odpowiedź #22 dnia: 22 Grudzień 2019, 17:02:51 »
Ja również u siebie na wiosnę wymieniałem baterie przy okazji wymiany opon. Sam czujnik zdemontować z felgi to 5 min roboty, a wymiana baterii to kolejne 10 minut jeśli ktoś potrafi posługiwać się lutownicą.
Czujniki skręcane są na śrubki, otwarcie obudowy to żaden problem. Baterie kupowałem z nóżkami zgrzanymi, bo samo lutowanie baterii może być dla niej zabójcze. Identycznego rozstawu nóżek nie znalazłem u siebie w mieście, ale bez problemu dopasowałem podobne, ewentualnie do nóżek można dolutować kabelki i te do płytki. Pomimo, że czujniki odpięte od baterii miałem ponad 30 min (tyle zajęło mi dobranie podobnych) to nic się nie stało, po montażu jest wszystko ok i komunikat się nie pojawia. Warto jednak zaznaczyć, który idzie na przód, a który na tył, aby nie zamienić :) Całość płytki i baterii zabezpieczona jest bezbarwnym lakierem, ja po podmianie użyłem lakieru do paznokci - idealnie się sprawdził :)

Offline Patryk

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 167
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1200 RALLY PRO
  • Miejscowość: Leszno
Odp: TMPS LO batt
« Odpowiedź #23 dnia: 23 Grudzień 2019, 22:24:25 »
u mnie po montażu czujników, gdzie baterie były lutowane - nie zdały egzaminu. Po kupnie i lutowaniu baterii z nóżkami wszystko zadziałało idealnie.

Offline lalapab

  • Świeża krew
  • *
  • Wiadomości: 32
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1200 Explorer
  • Miejscowość: Konstantynów Łodzki
Odp: TMPS LO batt
« Odpowiedź #24 dnia: 18 Marzec 2021, 18:42:41 »
Mam pytanie czy może ma ktoś zdjęcie baterii czujnika żeby wiedzieć chociaż jaką w przybliżeniu dobrać i kupić przed rozpoczęciem wymiany.

Offline biblo

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 2 838
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: inny motocykl
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: TMPS LO batt
« Odpowiedź #25 dnia: 18 Marzec 2021, 18:58:04 »
Trzy posty niżej masz wszystko na tacy... Wystarczyło użyć szukajki  o^

You are not allowed to view links. Register or Login

Pozdrawiam,
Jacek
_______________________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650A V-Strom|TEx XC + Honda Forza 350|

Offline Luci

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 135
  • Opinia +0/-0
  • Do it!
  • Motocykl: 1200 xrt
  • Miejscowość: Londyn
Odp: TMPS LO batt
« Odpowiedź #26 dnia: 26 Wrzesień 2021, 13:11:30 »
Czołem.
Taka podejdzie?

You are not allowed to view links. Register or Login

Offline biblo

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 2 838
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: inny motocykl
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: TMPS LO batt
« Odpowiedź #27 dnia: 26 Wrzesień 2021, 14:08:44 »
Gdybyś obejrzał film, do którego link wstawiłem wyżej, to byś wiedział czy "podejdzie"...  ::)
Pozdrawiam,
Jacek
_______________________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650A V-Strom|TEx XC + Honda Forza 350|

Offline Luci

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 135
  • Opinia +0/-0
  • Do it!
  • Motocykl: 1200 xrt
  • Miejscowość: Londyn
Odp: TMPS LO batt
« Odpowiedź #28 dnia: 26 Wrzesień 2021, 15:07:15 »
Obejrzałem. Pytam o doświadczenie tych co zmieniali, bo innej baterii z wąsami nie znalazłem. Wiem, że trzeba by obrać ją z tej folii....
« Ostatnia zmiana: 26 Wrzesień 2021, 15:08:56 wysłana przez Luci »

Offline Jaca78

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 259
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1200 Explorer
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: TMPS LO batt
« Odpowiedź #29 dnia: 26 Wrzesień 2021, 15:42:05 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Obejrzałem. Pytam o doświadczenie tych co zmieniali, bo innej baterii z wąsami nie znalazłem. Wiem, że trzeba by obrać ją z tej folii....
Luci
Trochę słabo szukasz. Wpisz w google "cr2032 z blaszkami" i zobaczysz jakie masz opcje. Folie ściągać a po co? Moto z którego roku masz
Pozdrawiam,
Jacek