Autor Wątek: LTD34 - Serwis zawieszenia  (Przeczytany 5340 razy)

Offline Peter75

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 414
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 800 Xc
  • Miejscowość: Gdynia
LTD34 - Serwis zawieszenia
« dnia: 21 Lutego 2017, 13:29:02 »
You are not allowed to view links. Register or Login

Czy ktoś korzystał z ich usług?
Jakieś doświadczenia, opinie?

MaG

  • Gość
Odp: LTD34 - Serwis zawieszenia
« Odpowiedź #1 dnia: 23 Lutego 2017, 13:53:43 »
 I--o
Peter ja teraz mam firmę na Wrocławskiej 2A
widzę ich dach z okna
Mogę podejść i porozmawiać tylko powiedz co chcesz wiedzieć. Może zadzwoń lepiej do mnie.

Sam też muszę zrobić przegląd mojego widelca więc jak uruchomię moto to zawitam do nich.
Mam nadzieję że to będzie już w przyszłym tygodniu.

Offline kamil

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 811
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: inny motocykl
  • Miejscowość: Płock
Odp: LTD34 - Serwis zawieszenia
« Odpowiedź #2 dnia: 23 Lutego 2017, 13:59:57 »
MaG dzięki za pomoc.
No więc tak poniżej informacja jaką uzyskałem od Łukasza z LTD34. Zamieszczam ją, bo zawarte informacje mogą się komuś przydać. Mam nadzieję, że nie będzie miał nikt do mnie z tego powodu pretensji.
Widać, że chce pomóc.

Panie Kamilu
Sytuacja nie jest aż tak klarowna jak w przypadku wersji nie "XC".
MUPO nie oferuje na chwilę obecną kompletu wkładów do przedniego widelca. jest szansa,ze pojawi się taki produkt ale dopiero koło maja. Model Caliber 22 i będzie kosztował ok2715zł
Na chwile obecną widzę takie rozwiązanie:
Amortyzator GT1 z reg. tłumienia odbicia i reg. wysokości + hydrauliczna reg. nap wstępnego spręzyny mogę zaproponować do końca zimy w cenie promocyjnej 3575zł . cena katalogowa 4206zł
+ do tego wkłady przedniego widelca włoskiego producenta Andreani w cenie 2610zł - w cenie personalizacja.
Na tył mogę zaproponować jeszcze amortyzator MUPO AB2 który posiada dodatkowo regulację tłumienia kompresji w zimowej cenie 4640zł (cena katalogowa 5590).
Alternatywą dla tego rozwiązania jest amortyzator marki YSS MX506 który kosztuje w podobnej specyfikacji 3875zł brutto z dodatkową regulacją tłumienia kompresji dla szybkich suwów pracy. Na produktach tej marki ścigałem się w zeszłym roku - jak i cały mój tema w klasie Moto3 Pucharu Polski. Brak opcji personalizacji.
Z pozostałych marek:
HyperPro 461 - amortyzator z pełna regulacją tłumienia i hydrauliczną reg. sprężyny, bez regulacji wysokości  - w zimowej cenie 4005zł. Za personalizacje np dla wiekszej wagi niż 70-90kg trzeba dopłacić
Wilbers 641 -  amortyzator z pełna regulacją tłumienia i hydrauliczną reg. sprężyny, bez regulacji wysokości  - w zimowej cenie 3885zł. Dobór twardości sprężyny w cenie.
Koszt instalacji to  650-750zł brutto w cenie kompletny serwis przedniego  zawierający uszczelniacze olej i olej do wkładów oraz wstępne ustawienie motocykla.
Generalnie marki YSS - Wilbers - Hyperpo można postawić obok siebie technologicznie. Mam autoryzacje na wykonywanie serwisu tych marek. Kontakt z działem technicznym itp.
Marka MUPO to już produkt premium jak Ohlins a nawet lepiej bo jakoś produktów jest na wyższym poziomie - 3 x droższe shimy, 4x droższy  olej i wiele wiele innych + 6 lat gwarancji. No i oczywiście w cenie personalizacja - twardości spręzyny i settingu w środku ustawień tłumienia. Oczywiście o kontakcie z działem tech,. nie muszę wspominać.
W razie wątpliwości lub pytań jestem do dyspozycji.


Jest jeszcze jedna opcja You are not allowed to view links. Register or Login
I na to rozwiązanie się zdecydowałem. Na razie nie powiem co i jak. Ze względu na koszty termin realizacji dopiero maj, ale na nasz zlot już będzie nowy set więc będzie można sobie porównać. Szkoda, że majówka bałkańska będzie jeszcze na serii.
Pozdrawiam

Offline Peter75

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 414
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 800 Xc
  • Miejscowość: Gdynia
Odp: LTD34 - Serwis zawieszenia
« Odpowiedź #3 dnia: 23 Lutego 2017, 22:42:05 »
You are not allowed to view links. Register or Login
I--o
Peter ja teraz mam firmę na Wrocławskiej 2A
widzę ich dach z okna
Mogę podejść i porozmawiać tylko powiedz co chcesz wiedzieć. Może zadzwoń lepiej do mnie.

Sam też muszę zrobić przegląd mojego widelca więc jak uruchomię moto to zawitam do nich.
Mam nadzieję że to będzie już w przyszłym tygodniu.

Marcin, dobrze wiedzieć, że jesteś niedaleko 👍👍👍

Myślę o remoncie tylnego amortyzatora i wymianie w nim sprężyny. Zobacze z jaką ofertą wyskocza, bo może się okazać że taniej będzie kupić nowy Wilbersa  >:D

Przednie zawieszenie właśnie robię sam.Wymiana oleju, uszczelniaczy,tulei ślizgowych.Sprężyny wymieniłem już wcześniej.


Offline Peter75

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 414
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 800 Xc
  • Miejscowość: Gdynia
Odp: LTD34 - Serwis zawieszenia
« Odpowiedź #4 dnia: 23 Lutego 2017, 23:16:50 »
@Kamil W sumie, to po przeczytaniu Twojego postu doszedłem do wniosku, że zawieszenie w TT800 nie jest takie złe  :P

Widać, że chłopaki się cenią  :o
O ile cenę robocizny i specjalistycznej wiedzy jestem w stanie zrozumieć to ceny komponentów są grubo przesadzone.

Ja myślę o czymś tańszym:

You are not allowed to view links. Register or Login

Wersja droższa:

You are not allowed to view links. Register or Login

Albo Wilbers:

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login




Offline ODKRYWCA

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 1 415
  • Opinia +0/-0
Odp: LTD34 - Serwis zawieszenia
« Odpowiedź #5 dnia: 24 Lutego 2017, 08:25:16 »
Fajnie, że są szczęśliwi ludzie, którzy w "promocji" na modernizację zawiechy i to tylko częściowej mogą wydać 3500zł a kompletnej jakieś ponad 6000zł. ;)

Offline kamil

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 811
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: inny motocykl
  • Miejscowość: Płock
Odp: LTD34 - Serwis zawieszenia
« Odpowiedź #6 dnia: 24 Lutego 2017, 08:26:24 »
No wg mnie nasze zawieszenie nie pracuje najlepiej.
Dość duży wybór jest przy rozwiązaniach dla tylnego amorka, dużo gorzej z przodem.
Ten amortyzator Wilbers Stage 3 jest podobno super. Tak goście pisali na advforum.com.
Natomiast ciekawostką jeśli chodzi o dostępne wkłady na przód, że tylko zestaw Ohlinsa  i Touratecha jest grubości 30 mm. Reszta 20 mm a to spora różnica.
Na poniższym filmiku można zobaczyć co jest warte tylne zawieszenie.
You are not allowed to view links. Register or Login

A tutaj jak wyglądają wkłady Ohlinsa. W tym zestawie ciekawostką jest, że jedna laga i druga pracuje zupełnie inaczej. Jedna odpowiada za regulacje dobicia druga odbicia analogicznie jak w KTM Super Adventure 1290 na 2017r. z tym, że tutaj steruje tym elektronika.
You are not allowed to view links. Register or Login

Generalnie jeśli ktokolwiek będzie chciał się zabrać za przód i tył to nie odkryje Ameryki jeśli powiem, że chcąc zrobić to na prawdę dobrze tanio nie będzie.
« Ostatnia zmiana: 24 Lutego 2017, 08:38:07 wysłana przez kamil »

Offline Peter75

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 414
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 800 Xc
  • Miejscowość: Gdynia
Odp: LTD34 - Serwis zawieszenia
« Odpowiedź #7 dnia: 25 Lutego 2017, 11:46:19 »
Dobry ten filmik  o/"

Tu jest już lepiej, ale to TEX   :-\

You are not allowed to view links. Register or Login


Offline Peter75

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 414
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 800 Xc
  • Miejscowość: Gdynia
Odp: LTD34 - Serwis zawieszenia
« Odpowiedź #8 dnia: 25 Lutego 2017, 11:51:56 »
Oferta z LTD34 na tylny amortyzator.Zapytałem o wymianę sprężyny na progresywną Hyperpro i serwis.Wydaje mi się interesującym kompromisem cena/efekt.Dopytam jeszcze o szczegóły hydrauliki Race Techa.

"Koszt regeneracji (kompletny serwis + nowe uszczelnienie) wynosi ok 500-600zł. W przypadku tego amortyzatora proponowałbym zamontować jeszcze pomimo wspomnianej sprezyny progresywnej nową hydraulikę firmy RaceTech która w bardzo znaczącym stopniu zmienia charakterystykę tłumienia amortyzatora dając więcej komfortu ale zachowując sztywność - co ważne - ustawienia są bardzo precyzyjnie personalizowane tzn waga, styl jazdy itp. Koszt zestawu 790zł brutto - instalacja w cenie serwisu/regeneracji. Koszt sprężyny HyperPro 450zł.  Po takich modyfikacja amortyzator będzie pracował porównywalnie a amortyzatorami akcesoryjnymi za kwotę ok 3 tys zł.
Termin realizacji ok 5 dni, najwcześniej do tematu można podejść po dostawie z HyperPro - ok 2-3tyg"

Offline Peter75

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 414
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 800 Xc
  • Miejscowość: Gdynia
Odp: LTD34 - Serwis zawieszenia
« Odpowiedź #9 dnia: 22 Maja 2017, 22:01:44 »
Serwis amortyzatora zakończony powodzeniem  o/"
Zgodnie z umową amor został wysłany do Warszawy i po około trzech tygodniach wrócił do mnie.Jedynym zgrzytem był właśnie czas przeglądu, który wstępnie był planowany na mniej więcej dwa tygodnie. Z racji tego, że nie było mnie w domu przez te trzy tygodnie nie był to dla mnie problem. Założona została sprężyna Hyperpro i zawór RaceTech'a wyregulowany do masy motocykla, wagi kierowcy i obciążenia.
Poniżej kilka zdjęć z operacji:

Przed zabiegiem
You are not allowed to view links. Register or Login

Zdjęta osłona zaworu gazu
You are not allowed to view links. Register or Login

Zdjęta sprężyna, napinacz sprężyny i osłona
You are not allowed to view links. Register or Login

Mycie wszystkich elementów
You are not allowed to view links. Register or Login

Nowy zawór hydrauliczny
You are not allowed to view links. Register or Login

Stara hydraulika
You are not allowed to view links. Register or Login

Sprężyny
You are not allowed to view links. Register or Login

Efekt końcowy
You are not allowed to view links. Register or Login

Testy w trakcie  :)

Offline ital

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 1 537
  • Opinia +1/-0
  • Motocykl: 1200 GT EXPLORER
  • Miejscowość: Zielona Góra
Odp: LTD34 - Serwis zawieszenia
« Odpowiedź #10 dnia: 22 Maja 2017, 22:05:00 »
Przecieraj szlak, będziem korzystać o/"
Triumph Tiger 1200 GT PRO Explorer
Gmole Triumph Kufry Lone Rider
Garmin ZUMO XT Skid Plate Triumph

Offline inz69

  • Świeża krew
  • *
  • Wiadomości: 24
  • Opinia +0/-0
    • speedtriple.pl
  • Motocykl: 800
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: LTD34 - Serwis zawieszenia
« Odpowiedź #11 dnia: 04 Czerwca 2018, 09:55:48 »
witam,
temat juz chyba zamknięty, ale jako że trafiłem na wątek dorzucę swoje 3 grosze....
nigdy nie korzystałem z ich usług, natomiast miałem "przyjemność" przekonać się o ich uczciwości.
Tzn jakieś 2lata temu kupiłem od jednego z Panów, KTM-a dziobaka, zawieszeniowo owszem był ekstra, ogólnie stan tech był bdb, ale....... silnik umarł po miesiącu (woda w oleju).
Jaka reakcja: zlewka i udawanie że nie wiadomo o co chodzi..... (po rozbiórce, pomierzeniu elementów, silnik okazał się do remontu i został sprzedany jako uszkodzony)

Przy czym raz jeszcze podkreślam,  ze nie wypowiadam się co do ich fachowości bo z ich usług nie korzystałem (no i raczej nie skorzystam).

pozdrawiam,