Autor Wątek: Regulator ciśnienia paliwa  (Przeczytany 7804 razy)

Offline kanny

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 138
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 955i
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Regulator ciśnienia paliwa
« Odpowiedź #15 dnia: 24 Wrzesień 2017, 00:15:19 »
Jak będzie możliwość wgrania oryginalnej mapy, na pewno będę chciał z niej skorzystać :) Ale będę w szoku, jeśli to cokolwiek zmieni. A moduł już kiedyś brałem od Filaya. Żadnej różnicy nie zauważyłem, niestety. Ale przyjdzie taki dzień...:D

Offline Stubin

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 668
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: inny motocykl
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Regulator ciśnienia paliwa
« Odpowiedź #16 dnia: 24 Wrzesień 2017, 07:54:42 »
Problem kannego polega na tym, że ma wsadzony na 99% silnik ze Speed Tripla T509 1997-98. Pomimo tej samej pojemności i wyglądu ten silnik ma inną charakterystykę np. moc czy kompresję. Co za tym idzie nie ma gwarancji, że będzie prawidłowo współpracował z osprzętem Tigera. Jednostka sterująca, układ wtryskowy, mapy - to wszystko prawdopodobnie się różni i dlatego cały czas są problemy z prawidłową pracą silnika.

Offline kanny

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 138
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 955i
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Regulator ciśnienia paliwa
« Odpowiedź #17 dnia: 24 Wrzesień 2017, 19:49:15 »
Stubin, od czego ja mam silnik, to trudno powiedzieć, chociaż biorąc pod uwagę, że jedynkę mam do góry, to możesz mieć sporo racji ;) Ale osprzęt jest ten sam, poza tym - na starym, oryginalnym silniku było identycznie. Oczywiście, bez wibracji, bo te pojawiły się po wymianie. Chodzi o wibrację jakby ramy, wahacza, a nie silnika. Na postoju pracuje i wkręca się bardzo ładnie. Problemem jest okropny dół. To co, kiedy wgrywamy mapę? :) obecnie mam 9891 z TuneEcu. A tak to... czyste wtryski, nowe świece katalogowe, nowy filtr KN, synchro zrobione, nowy napęd, ładowanie ok 13.7 bez świateł (na światłach ok 13 chyba). Odpala za pierwszym, czy zimny, czy ciepły. Jest super, tylko muszę wyeliminować te dwie przypadłości, które odbierają sporo przyjemności z jazdy, bo jednak czasem trzeba się toczyć w korkach na dwójce czy trójce, a wtedy... no lipa. Stubina sprzęt przeszedł ten test szokująco wzorowo. Nie bawię się tak :P

Offline kanny

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 138
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 955i
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Regulator ciśnienia paliwa
« Odpowiedź #18 dnia: 24 Wrzesień 2017, 19:56:35 »
...a kompresja, jakby co, po 10 BAR na wszystkich trzech. Zastanawia mnie, czemu na wolnych obrotach, jak się rozgrzeje, lubi strzelić ogniem z przepustnicy. Ja rozumiem, że Demon, ale bez przesady. Przy założonym airboxie słychać wtedy lekkie "kichanie". Ale jak by jechać ostrzej - zero problemów. Ale spoko, z Waszą pomocą, ogarniemy to. Na razie muszę się wziąć za wyeliminowanie luzu na amorze (tulejka, tylko nie wiem, która - raczej ta w amorze). No i wymienić tulejkę mocowania silnika, która jest pod lewym setem. Jak ją cholerę tam wcisnąć - nie mam pojęcia. Starą musiałem nieco podpiłować, także może to ona powoduje wibracje w pewnym zakresie obrotów. Bo nie za bardzo mam pomysł. Na oko wszystkie podkładki i śruby są tam, gdzie być powinny. Nawet je raz poluzowałem i skręciłem ponownie, żeby silnik się "ułożył" ;) o/"

Offline beny

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 266
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 800 Xc
  • Miejscowość: Przysucha
Odp: Regulator ciśnienia paliwa
« Odpowiedź #19 dnia: 24 Wrzesień 2017, 21:34:47 »
Tak jak kolega Stubin napisał masz inny silnik, może to być też Sprint ST, one mają inne moce, a co za tym idzie inne kąty natarcia wałków, wymagają innych map. Spróbuj wgrać mapę od sprinta z takim samym silnikiem. Posiadam jeszcze sprinta, w którym robiłem swapa i trochę w nim z mapami kombinowałem. Uprzedzam, że będzie wariował wskaźnik paliwa, jest to normalny objaw. Wszystkie Triumphy mają ten sam czujnik poziomu paliwa, a z racji innego kształtu zbiornika, w oprogramowaniu zapisany jest stan z aktualnych odczytów.

Jeśli masz tłumik przelotowy to w połączeniu z filtrem k&n, też może dół stracić, miąłem tak w swoim Tigerze. Założenie DBkillera pomogło :).

Ciekawostka, jak weźmiemy komputer z innego modelu i w gramy "mapę" od naszego, to w komputerze włączają się funkcje i nastawy od naszego modelu, podejrzewam, że "mapy" w tumneecu, to jest cały zrzut komputera, nie tylko same mapy, na dowód podam przykład, jak zamieniłem komputer w sprintach, w jednym nie było sondy lambda, w starszych modelach jej nie ma (w kolektorze nie nawet gwintu pod sondę), po wgraniu oprogramowania od nowszego i podłączeniu sondy lambda, sonda się uaktywniła i zaczęła pracować.
Triumph Tiger 800 XC
HONDA XR 400

Offline kanny

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 138
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 955i
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Regulator ciśnienia paliwa
« Odpowiedź #20 dnia: 24 Wrzesień 2017, 23:15:20 »
Tak, na pewno macie rację z tą mapą od Sprinta. Niby silnik taki sam z zewnątrz, pracuje identycznie, ale z tymi krzywkami ma to sens. Żebym jeszcze wiedział dokładnie, od którego to modelu silnik, z którego roku. Rynek chyba francuski - ale gość zarzekał się, że to od Tigera z 99 roku. Dlatego też byłem mega zaskoczony odwróconą skrzynią ;) Ale nie przeszkadza mi to wcale już. Czasem nawet wygodniej. Kto, poza BlackTigerem (u którego grzebaliśmy w mapach w jego garażu, uruchamiając alarm), ma komp z kabelkiem? Ja mam w domu starego Maca, kabelek mogę pożyczyć, ale z kompem z odpowiednim sterownikiem do VAGa mam problem. Trzeba by porobić testy. U Marcina raz wrzuciliśmy mapę, gdzie dół był lepszy, ale ostro strzelał w wydech i grzał się jednak za bardzo - to jeszcze w poprzednim silniku. Nie pamiętam, która to była mapa. Także dzięki za wszelkie wskazówki, bo są ważne i ciekawe. Może faktycznie główny problem z brakiem mocy i szarpaniem i strzelaniem w airbox wynika z niewłaściwej mapy. Nie myślałem o tych wałkach. Moim zdaniem, kolor świec jest również zbyt mało kawowy - elektrody są zbyt jasne. Jednocześnie za bardzo czuć zapach paliwa czasem z wydechu. To się troszkę wyklucza, ale co tam. A wydech mam standardowy, Tigerowski. Pewnie średnio już tłumi, ale to inna sprawa.

Offline PETER

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 630
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: pruszków
Odp: Regulator ciśnienia paliwa
« Odpowiedź #21 dnia: 25 Wrzesień 2017, 01:18:03 »
mam i kompa i kabel i jakieś programy reszta na priw

Offline beny

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 266
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 800 Xc
  • Miejscowość: Przysucha
Odp: Regulator ciśnienia paliwa
« Odpowiedź #22 dnia: 25 Wrzesień 2017, 12:11:49 »
Można wgrać mapy przez komórkę z androidem, konieczny jest tylko OBDII na kablu + adapter z mikro USB na USB, testowałem, działa. Zdarzyło się, że na poboczu zmieniałem mapy :). Tylko za TuneECU na androida trzeba 40 PLN zapłacić.
Triumph Tiger 800 XC
HONDA XR 400

Offline kanny

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 138
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 955i
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Regulator ciśnienia paliwa
« Odpowiedź #23 dnia: 25 Wrzesień 2017, 13:05:33 »
Dzięki, Peter, Beny. Chyba poradzę sobie z tym tematem. Raz już próbowałem, ale kabelek za cholerę nie chciał współpracować z kompem. Taki niebieski interfejs mam dostępny - VAG KKL. Potrzebne mu sterowniki jakieś konkretne, a te ze strony TuneEcu jakoś nie chcą współpracować. Androida nie mam. Spoko, powalczę z tym. Dzięki.

Offline Stubin

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 668
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: inny motocykl
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Regulator ciśnienia paliwa
« Odpowiedź #24 dnia: 25 Wrzesień 2017, 13:24:28 »
A może namierzyć jakoś silnik po numerze seryjnym? Poza tym rozmawiacie wszyscy o silniku ze Sprinta ST, ale on miał jednostkę 955, a nie 885.

Offline beny

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 266
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 800 Xc
  • Miejscowość: Przysucha
Odp: Regulator ciśnienia paliwa
« Odpowiedź #25 dnia: 25 Wrzesień 2017, 14:12:14 »
Silniki od Sprinta ST z początku produkcji wyglądają tak samo jak od Tigera 885i, a mają 955 pojemności i to może być znacząca różnica.


You are not allowed to view links. Register or Login
Triumph Tiger 800 XC
HONDA XR 400

Offline kanny

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 138
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 955i
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Regulator ciśnienia paliwa
« Odpowiedź #26 dnia: 25 Wrzesień 2017, 21:05:41 »
Nr seryjny to niezły pomysł. Zerknę przy okazji. Pytanie jeszcze, czy każdy silnik 885i, który ma odwrotna skrzynie, ma również inne walki rozrządu. Zadałem takie pytanie tez Triumphowi. Może odpiszą.

Offline Stubin

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 668
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: inny motocykl
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Regulator ciśnienia paliwa
« Odpowiedź #27 dnia: 26 Wrzesień 2017, 07:31:38 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Nr seryjny to niezły pomysł. Zerknę przy okazji. Pytanie jeszcze, czy każdy silnik 885i, który ma odwrotna skrzynie, ma również inne walki rozrządu. Zadałem takie pytanie tez Triumphowi. Może odpiszą.

To masz w końcu 885 czy 955 bo zaczynam się gubić  ;) Jeśli 885 to tak jak pisałem wcześniej obstawiam jednostkę z Speed Tripla Mk2 z pierwszych dwóch lat produkcji. "Odwrotna" zmiana biegów jest związana z tym, że w Speedzie sety kierowcy były sporo cofnięte do tyłu i dźwignia zmiany biegów była połączona z wałkiem za pomocą dość długiego wodzika. Piszesz, że masz kompresję 10 więc porównaj z tym:

You are not allowed to view links. Register or Login

i z tym:

You are not allowed to view links. Register or Login

a zapytanie o numer silnika wyślij do Almotu - może pomogą  :)

Offline ODKRYWCA

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 1 410
  • Opinia +0/-0
Odp: Regulator ciśnienia paliwa
« Odpowiedź #28 dnia: 26 Wrzesień 2017, 08:06:59 »
Kenny tak czytam i czytam i coś mi się wydaje, że będziesz moim klientem ;D ;D ;D To co chłopaki piszą wydaje się bardzo sensowne. Dobra góra a brak dołu do 3000 obr., strzały na wolnych itd. Coś mi się wydaje, że będziesz musiał poszukać kompa od silnika jak ustalisz po VIN co ty w ogóle masz za silnik, od jakiego moto. Nie jestem biegły w aż takich modyfikacjach, jak wgranie mapy od Speed Tripla na kompa od 885i. Jestem ciekaw czy to się uda. Nic się nie martw firmy kurierskie jeżdżą z silnikami również w twoją stronę o- -o

Offline kanny

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 138
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 955i
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Regulator ciśnienia paliwa
« Odpowiedź #29 dnia: 26 Wrzesień 2017, 22:56:26 »
Hahah, Odkrywca dowcipniś :P Kto wie, może będę, ale raczej nie w kwestii silnika - odpala, jeździ, nawet ostro, także to nie to ;) Dzisiaj pobawiłem się trochę TuneEcu. Nie bez przygód, bo pożyczony kabel OBD2 okazał się mieć chip CH340, który bezczelnie nie współpracuje. Musi być FTDI. Wsiadłem na rower, odwiedziłem pobliskie serwisy i pożyczyłem kabel Viakena. Uff, działa. Testowałem różne mapy od Speed Triple 885i, w tym modyfikowane, ale o ile na postoju silnik pracuje względnie i wkręca się na obroty, o tyle podróż na stację benzynową obnaża brak mocy w średnim zakresie obrotów (dławi się, jakby brakowało paliwa), że już nie wspomnę o nie działającym wskaźniku paliwa - niedopuszczalne. Wgrałem jeszcze inne mapy, w tym modyfikowane, ale ostatecznie wylądowałem na 9892 od Tigera z closed loop catalyst. Działa ciut lepiej od 9891, którą miałem. Na razie tak zostawiam. Teraz największym problemem są wybracje. Nie da się jechać na dwójce np. 20-25 km/h. Rzęzi i drży wszystko, łącznie ze zbiornikiem. Dodaję gazu ostrzej i aż do odcinki nie dzieje się nic niepokojącego. Także następny krok to wspomniane tulejki i mocowanie silnika. Trzeba wyeliminować drgania - z pewnością nie są pochodną nieprawidłowej pracy silnika. Jest tak, jakby silnik był zawieszony na gumowych silentblokach, a ja bym z nich całkowicie zrezygnował (to, oczywiście, tylko przykład). Przypuszczam, że coś musiałem schrzanić podczas montażu silnika do ramy. Jakaś podkładka, gdzieś, coś... Stubin - 885i :)