Autor Wątek: Wał kardana - awaria na końcu Europy. .. za Gibraltarem!  (Przeczytany 3514 razy)

Offline marek_w

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 271
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: Wał kardana - awaria na końcu Europy. .. za Gibraltarem!
« Odpowiedź #45 dnia: 25 Styczeń 2018, 22:02:15 »
You are not allowed to view links. Register or Login
pawel, ja mam lęk wysokości i jazda wąskimi, górskimi, szutrowymi drogami na motocyklu jest nie dla mnie. Samochodem nie ma problemu, natomiast na motocyklu odpuszczam... Po glebie na dziesiątym kilometrze drogi do Omalo zrezygnowałem z dalszej jazdy.

You are not allowed to view links. Register or Login
Ale pięknie!!

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka


Offline Lukerson

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 234
  • Jadąc tędy omijasz tamtędy.
    • Forum Triumph
  • Motocykl: 1200 Explorer Xc
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Wał kardana - awaria na końcu Europy. .. za Gibraltarem!
« Odpowiedź #46 dnia: 26 Styczeń 2018, 00:42:33 »
Rewelacyjne widoki i miejsca! :)
A paciak to norma i nic zlego ;)
W przeciwienstwie do podejscia Twojego konpana - to juz bylo cos...nieodpowiedzialnego.
Triumph Tiger Explorer 1200 XC
Trzeba natychmiast żyć. Jest później niż się wydaje!

Offline goncior

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 231
  • Motocykl: 1200 XcA
Odp: Wał kardana - awaria na końcu Europy. .. za Gibraltarem!
« Odpowiedź #47 dnia: 26 Styczeń 2018, 13:59:54 »
Piknie Pancku oj piknie

Offline Kris78

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 240
  • Motocykl: 1200 Explorer Xc
  • Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
Odp: Wał kardana - awaria na końcu Europy. .. za Gibraltarem!
« Odpowiedź #48 dnia: 01 Marzec 2018, 07:16:14 »
Odnosnie jeszcze tego walu jestem od niedawna na forum dla tego wczesniej nie pisalem ale wedlug mnie to temat jest oczywisty ,nie bylo na 100% smarowania, ruda sie wdala i wysoka teperatura , zlapalo na lozysku bo jak wiemy metal od teperatury rozszeza sie i wyrwalo . Nie sadze zeby to bylo zmeczenie materialu .Chociaz on jest z pierwszych lat produkcji. Ruda widac na zdjeciach widac i nie ma grama smarowidla . Ale znowu tak mowimy o walach w innych motocyklach ,tam zwroccie uwage nie ma takiej mocy i przelozen, Honda ntv 50KM a  Tiger 140Km  ;)
« Ostatnia zmiana: 01 Marzec 2018, 09:05:26 wysłana przez Kris78 »

Offline biblo

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 2 035
  • Motocykl: inny motocykl
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Wał kardana - awaria na końcu Europy. .. za Gibraltarem!
« Odpowiedź #49 dnia: 01 Marzec 2018, 08:44:08 »
Duży GS, Super Tenera, czy MG Stelvio to też moce ponad 100 KM...  8)

W niektórych Explorerach "pocą się" te śruby/korki na wale (tam przy piaście koła). U mnie w ramach gwarancji wymieniona została uszczelka i właśnie taka śruba. Niby było to tylko zapocenie i cieknącego oleju nie widziałem, no ale któż to wie... A oleju w tym układzie jest chyba 300 ml...

I jeszcze jedno: przy niefortunnym położeniu moto na lewą stronę można uszkodzić tylną gumową osłonę na osłonie wału. To też może być potencjalne źródło jakiegoś wycieku... Jest dostępny opcjonalny crash-pad chroniący tę gumę.
« Ostatnia zmiana: 01 Marzec 2018, 08:48:23 wysłana przez biblo »
Pozdrawiam,
Jacek
_________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650A V-Strom|TEx XC|

Offline maras_mws

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 300
    • Tu jestem na FB:
  • Motocykl: 1200 Explorer Xc
  • Miejscowość: Płońsk
Odp: Wał kardana - awaria na końcu Europy. .. za Gibraltarem!
« Odpowiedź #50 dnia: 03 Marzec 2018, 11:07:45 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Duży GS, Super Tenera, czy MG Stelvio to też moce ponad 100 KM...  8)

W niektórych Explorerach "pocą się" te śruby/korki na wale (tam przy piaście koła). U mnie w ramach gwarancji wymieniona została uszczelka i właśnie taka śruba. Niby było to tylko zapocenie i cieknącego oleju nie widziałem, no ale któż to wie... A oleju w tym układzie jest chyba 300 ml...

I jeszcze jedno: przy niefortunnym położeniu moto na lewą stronę można uszkodzić tylną gumową osłonę na osłonie wału. To też może być potencjalne źródło jakiegoś wycieku... Jest dostępny opcjonalny crash-pad chroniący tę gumę.
Z tego co sie przyglądałem to w tej przekładni nie ma odpowietrzenia, a jest tam trochę oleju i powietrza.
Wiec jak się przekladnia dobrze rozgrzeje to gdzieś to powietrze które od temperatury ma większą objętość chce wyleźć. Najłatwiej ma przez ten o-ring pod nakrętką i lepiej niech wylezie tędy niż przez simerimng na wejściu od wału, bo jak go wysadzi to trzeba rozbierać wał, który jak twierdzi producent jest nierozbieralny.
Więc moim zdaniem nie polecam uszczelniania tego oringu jak się tylko poci z pod nakrętki. Trzeba wsadzić do środka ręcznik papierowy i wyczyścić olej który stoi w tym rowku w nakrętce.
Przy szybkiej jeździe autostradowej albo jeździe w upały delikatne pocenie będzie się pojawiać.
W dużych GS-ach też jest taki problem, montują króciec odpowietrzający i rurkę pod siedzienie, żeby wody do przekładni nie zaciągnęło.
Sam się zastanawiam czy do swojego takiego odpowietrznika nie zrobić.
Można dorobić nowy korek z miejscem na złacze kątowe elementów pneumatyki i podpiąć rurkę, na końcu dać jakiś filterek.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Marek [maras_mws]
You are not allowed to view links. Register or Login
--
TRIUMPH Motocykle/Części/Akcesoria -sprzedam/kupię/zamienię:
You are not allowed to view links. Register or Login

Offline RyWin

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 290
  • Motocykl: 1200 XcA
  • Miejscowość: Wwa
Odp: Wał kardana - awaria na końcu Europy. .. za Gibraltarem!
« Odpowiedź #51 dnia: 03 Marzec 2018, 16:48:04 »
Słusznie kombinujesz!
Przed chwilą sprawdziłem - w FJR jest taki odpowietrznik i nic się nie poci.

Offline biblo

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 2 035
  • Motocykl: inny motocykl
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Wał kardana - awaria na końcu Europy. .. za Gibraltarem!
« Odpowiedź #52 dnia: 03 Marzec 2018, 17:18:16 »
Takie pocenie występuje tylko w niektórych Explorerach, tak więc jakieś odpowietrzenie raczej jest przewidziane. A o wymianie uszczelniacza + nakrętki w moim moto (na gwarancji) zdecydowali w serwisie, tak więc ta nieszczelność nie jest pożądana...

Pozdrawiam,
Jacek
_________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650A V-Strom|TEx XC|

Offline maras_mws

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 300
    • Tu jestem na FB:
  • Motocykl: 1200 Explorer Xc
  • Miejscowość: Płońsk
Odp: Wał kardana - awaria na końcu Europy. .. za Gibraltarem!
« Odpowiedź #53 dnia: 03 Marzec 2018, 20:44:03 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Takie pocenie występuje tylko w niektórych Explorerach, tak więc jakieś odpowietrzenie raczej jest przewidziane. A o wymianie uszczelniacza + nakrętki w moim moto (na gwarancji) zdecydowali w serwisie, tak więc ta nieszczelność nie jest pożądana...


Jak by było odpowietrzenie to by nie było tego pocenia. Dobrze, że się poci tędy, a nie przez zimmeringi.
Też miałem takie mocne pocenie jak pogoniłem swojego przez Bośnię w temperaturze 37-40*C. Olej zaczął aż na tylną oponę kapa i na boku były plamy. Wytarem olej ze środka nakrętki i od tej pory spokój, przejechalem kilka tysięcy kilometrów i się nie poci nie widać też oleju w tym rowku w nakrętce.
Jak się powtórzy znów w tym roku w Albanii to montuję odpowietrznik.


Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Marek [maras_mws]
You are not allowed to view links. Register or Login
--
TRIUMPH Motocykle/Części/Akcesoria -sprzedam/kupię/zamienię:
You are not allowed to view links. Register or Login

Offline lukiies

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 888
  • Motocykl: 1200 Explorer
  • Miejscowość: warszawa
Odp: Wał kardana - awaria na końcu Europy. .. za Gibraltarem!
« Odpowiedź #54 dnia: 17 Marzec 2018, 14:23:25 »
Widać że i w tym wypadku zasada 'nadgorliwość gorsza od faszyzmu' działa.
.. a już planowałem się za to w swoim zabierać.

Rozumiem, że jak się komuś nie poci, to powinien lepiej 'odwijać' menetkę ?
:)

Offline biblo

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 2 035
  • Motocykl: inny motocykl
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Wał kardana - awaria na końcu Europy. .. za Gibraltarem!
« Odpowiedź #55 dnia: 17 Marzec 2018, 14:56:28 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Widać że i w tym wypadku zasada 'nadgorliwość gorsza od faszyzmu' działa.
.. a już planowałem się za to w swoim zabierać.

Ja się jednak zdaję na opinię ludzi z ASO - w moim wypadku dwóch różnych. Skoro uznali, że należy to naprawić i zrobili to w ramach gwarancji, to nie dyskutowałem... A czy jest to związane z odpowietrzeniem lub jego brakiem... być może... nie znam się  o/^

Na tiger-explorer.com też piszą o wymianie uszczelniacza, jeśli pojawia się tam olej. Co ciekawe, w nowszych egzemplarzach (od modelu 2017) inaczej zbudowana jest tylna piasta i ma inną nakrętkę...

« Ostatnia zmiana: 17 Marzec 2018, 15:18:01 wysłana przez biblo »
Pozdrawiam,
Jacek
_________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650A V-Strom|TEx XC|

Offline lukiies

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 888
  • Motocykl: 1200 Explorer
  • Miejscowość: warszawa
Odp: Wał kardana - awaria na końcu Europy. .. za Gibraltarem!
« Odpowiedź #56 dnia: 17 Marzec 2018, 15:18:35 »
Oczywiście.

Jednak maras_mws wg mnie odkrył po prostu przyczynę pocenia się, którą jak dla mnie potwierdził rywin. Może w kolejnych wersjach dorobią odpowietrzenie i wtedy zmienią zalecenia serwisowe w autoryzowanych stacjach :)

Jako przykład mogę podać coś z tematu serwisówki landrovera discovery, autoryzowany serwis twierdzi przykładowo, że skrzynia biegów ma 'wieczny' olej i nie należy go dotykać. Tyle, że ta skrzynia jest zrobiona przez ZF'a (najlepszy producent automatów), który z kolei twierdzi że pierwsza wymiana po 80 tys km i potem co 40 tys - wtedy ta skrzynia jest ponoć nie-do-zajechania. Dowiedziałem się o tym za późno naturalnie, więc musiałem kupić nową skrzynię do swojego (a to można przeliczyć na kilka tigerów 955 w garażu), ponieważ skrzynia po raptem 140 tys. km przestała być 'wieczna' i po rozłożeniu się okazało, że wszytko jest do wywalenia do śmietnika.
Przez brak wymiany oleju oraz bardzo sprytne zalecenia autoryzowanego serwisu, dzięki którym mogą sobie zarabiać w najlepsze wciskając każdemu klientowi potem bajeczki o tym jak to musieli katować to niezniszczalne auto.
Nie będę rozwijał tematu offtop - mogę tylko powiedzieć, że jak się chce jeździć po swojemu (prawdziwy offroad), to serwisówkę musisz sobie napisać sam i ona będzie inna niż regułki które nam sprzedają w autoryzowanych stacjach. Oni już od dawna nie mają na celu dostarczenie najlepszych porad dla nas tylko.. dla swojego biznesu. Smutna trochę, ale prawda.

Offline max71

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 314
  • Motocykl: 1200 Explorer
  • Miejscowość: Tarnobrzeg
Odp: Wał kardana - awaria na końcu Europy. .. za Gibraltarem!
« Odpowiedź #57 dnia: 17 Marzec 2018, 18:44:34 »
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Widać że i w tym wypadku zasada 'nadgorliwość gorsza od faszyzmu' działa.
.. a już planowałem się za to w swoim zabierać.

Ja się jednak zdaję na opinię ludzi z ASO - w moim wypadku dwóch różnych. Skoro uznali, że należy to naprawić i zrobili to w ramach gwarancji, to nie dyskutowałem... A czy jest to związane z odpowietrzeniem lub jego brakiem... być może... nie znam się  o/^

Na tiger-explorer.com też piszą o wymianie uszczelniacza, jeśli pojawia się tam olej. Co ciekawe, w nowszych egzemplarzach (od modelu 2017) inaczej zbudowana jest tylna piasta i ma inną nakrętkę...



tam nie ma nakrętki tylko wciskany dekielek za którym jest simmering i tam ma się nic nie pocić  I--o .. jeśli poci się znaczy się simmering do wymiany ...  o/" robiłem u siebie więc wiem  q--

Offline maras_mws

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 300
    • Tu jestem na FB:
  • Motocykl: 1200 Explorer Xc
  • Miejscowość: Płońsk
Odp: Wał kardana - awaria na końcu Europy. .. za Gibraltarem!
« Odpowiedź #58 dnia: 17 Marzec 2018, 21:58:01 »
Czyli od 2017 zamiast zrobić odpowietrznik to zmienili o-ring na simmering ?
I dalej się poci!  I--o
Marek [maras_mws]
You are not allowed to view links. Register or Login
--
TRIUMPH Motocykle/Części/Akcesoria -sprzedam/kupię/zamienię:
You are not allowed to view links. Register or Login

Offline biblo

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 2 035
  • Motocykl: inny motocykl
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Wał kardana - awaria na końcu Europy. .. za Gibraltarem!
« Odpowiedź #59 dnia: 18 Marzec 2018, 07:50:29 »
max71 ma pierwszą wersję Explorera, tę samą co ja...

A czy w tej po liftingu występuję pocenie nie wiem. Tu musiałby wypowiedzieć się jakiś jej posiadacz.
Wg tiger-explorer.com ta modyfikacja rozwiązuje problem.
Pozdrawiam,
Jacek
_________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650A V-Strom|TEx XC|