Autor Wątek: Tiger 800 serwisy naprawy itp  (Przeczytany 5589 razy)

Offline Shadow

  • Świeża krew
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: inny motocykl
  • Miejscowość: Cieszyn
Tiger 800 serwisy naprawy itp
« dnia: 15 Listopad 2017, 13:26:33 »
Witam
Tak się zastanawiam jak jest z tymi tygryskami i ich przeglądami. Czy naprawdę każdy serwis czy przegląd musi być wykonywany w ASO czy serwisie i w związku z tym tyle kosztować Moje pytanie czy ktoś z szanownych kolegów dysponując przydomowym warsztacikiem i mający trochę doświadczenia z motocyklami wykonuje sobie serwisy sam czy niestety w związku z elektroniką pewne rzeczy zmuszeni jesteście jednak wykonać w serwisach (pomijam kwestie gwarancyjne) ? Interesuje mnie to głownie w kontekście Tigera 800 XCX   XRX

Offline mops

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 376
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: Rawicz
Odp: Tiger 800 serwisy naprawy itp
« Odpowiedź #1 dnia: 15 Listopad 2017, 20:08:18 »
Właśnie mój tiger (nie 800 - ale to bez znaczenia) jest na "dużym" przeglądzie. Po tym co mi mechanik pokazuje stwierdzam, że hasło "serwisowany w ASO" nie jest żadną zaletą przy ew kupnie motocykla ;-). Jak nie zmusza Cię do tego gwarancja to rób sam na dobrych materiałach/częściach albo oddaj do dobrego warsztatu niekoniecznie autoryzowanego.
Jestem na INSTAGRAMIE ;-) You are not allowed to view links. Register or Login

Offline Ezekiel

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 453
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 800 Xc
  • Miejscowość: Olkusz
Odp: Tiger 800 serwisy naprawy itp
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Kwiecień 2018, 19:22:55 »
Ja oddałem teraz Tigera do serwisu u zaufanego mechaniora.
Jak go odzyskam i będzie wszystko ok to Ci napiszę ile mi skasował za :

- Kasowanie luzów zaworowych
-Sprawdzenie i synchro przepustnic.
-Wymiana świec na irydowe
-Kontrola „zpiętej” na trytke fajki do jednej ze świec. ( jak ok to zostawić a jak szrot to do wymiany )
-Kontrola wiązek, kabli, kostek itp. W motocyklu czy gdzieś nie poprzecierane, pouszkadzane itd.   
-Kontrola linek w motocyklu ( wyciągnięcie i przesmarowanie a jak uszkodzone to wymiana )
-Zainstalowanie dodatkowej linki sprzęgła żeby była gotowa jak pierwsza strzeli
 a będę gdzieś pomiędzy w dupie a hu. wie gdzie.
-Wymiana opon i od razu nowe dętki + kontrola szprych czy nie za mocno napięte bądź nie za luźne i obklejenie jakąś taśmą szarą obręczy wewnątrz żeby nity nie kaleczyły dętki.
-Kontrola łożysk koła przód i tył. Jak szrot to do wymiany.
-Slizg łańcucha do sprawdzenia. W SV650 miałem tak że był zciorany i uszkodzone elementy plastiku dostawały się do oringów łańcucha uszkadzając niektóre. W serwisie triumph 150 zł z tego co się orientuje.
-
Zrobione:
-Serwis zacisków hamulcowych (rozebranie, czyszczenie, smarowanie )
-Wymiana płynu hamulcowego przód i tył
-Czyszczenie i nasączanie filtra K&N 
-Wymiana oleju + płukanie silnika (ipone)
-Wymiana filtra oleju
-Wymiana płynu chłodniczego
-Instalacja scotoiller

rademenes170

  • Gość
Odp: Tiger 800 serwisy naprawy itp
« Odpowiedź #3 dnia: 02 Kwiecień 2018, 20:08:39 »
Miałem mojego Tex-a rozebranego doszczętnie bo samodzielnie wymieniałem silnik. Elektroniki tyle samo co w innych nowszych motocyklach i np. do silnika nie ma podpiętego jakieś nie wiadomo co tylko podstawowe rzeczy do sterowania. Każdy dobry mechanik ogarnie temat jak z każdym innym motorem i nie trzeba jeździć do serwisu.

Offline biblo

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 2 838
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: inny motocykl
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Tiger 800 serwisy naprawy itp
« Odpowiedź #4 dnia: 02 Kwiecień 2018, 21:24:25 »
You are not allowed to view links. Register or Login
+ kontrola szprych czy nie za mocno napięte

A jak się to robi?
Pozdrawiam,
Jacek
_______________________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650A V-Strom|TEx XC + Honda Forza 350|

Offline Ezekiel

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 453
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 800 Xc
  • Miejscowość: Olkusz
Odp: Tiger 800 serwisy naprawy itp
« Odpowiedź #5 dnia: 02 Kwiecień 2018, 22:08:15 »
Może źle to ująłem.  Jak koło jest delikatnie strzelone to szprych się dokręca i luz uje żeby wyprowadzić koło tak? Czy się mylę?  Poza tym zauważyłem że niektóre spokojnie "wygnę" palcami na niektóre jak beton. 

Offline biblo

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 2 838
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: inny motocykl
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Tiger 800 serwisy naprawy itp
« Odpowiedź #6 dnia: 02 Kwiecień 2018, 22:59:06 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Może źle to ująłem.  Jak koło jest delikatnie strzelone to szprych się dokręca i luz uje żeby wyprowadzić koło tak? Czy się mylę?  Poza tym zauważyłem że niektóre spokojnie "wygnę" palcami na niektóre jak beton.

Ty i ten Twój mechanik, to lepiej do szprych się nie dotykajcie, bo tylko sobie narobisz bidy... Jak masz jakieś zastrzeżenia do stanu koła, to wyślij je do Pawła Króla z Bielska Białej. To fachowiec znany w całej Polsce.
Pozdrawiam,
Jacek
_______________________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650A V-Strom|TEx XC + Honda Forza 350|

Offline Ezekiel

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 453
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 800 Xc
  • Miejscowość: Olkusz
Odp: Tiger 800 serwisy naprawy itp
« Odpowiedź #7 dnia: 03 Kwiecień 2018, 18:40:12 »
Matko to ma być tylko "kontrola" a nie wykręcenie wszystkich szprych i zakręcenie ich od nowa ludzie :P

kontrola czyli np:
zobaczenie czy gdzieś nie pouszkadzane, powyginane, nie luźne, czy łebki ok, wewnątrz jak wyglądaja itd.... czy koło proste i nie bije, czy felga ok.....    kontrola :P   

Offline biblo

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 2 838
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: inny motocykl
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Tiger 800 serwisy naprawy itp
« Odpowiedź #8 dnia: 03 Kwiecień 2018, 20:03:27 »
Z tego posta nie wynikało, że to ma być tylko kontrola  ;)

You are not allowed to view links. Register or Login
Jak koło jest delikatnie strzelone to szprych się dokręca i luz uje żeby wyprowadzić koło tak? Czy się mylę?  Poza tym zauważyłem że niektóre spokojnie "wygnę" palcami na niektóre jak beton.
Pozdrawiam,
Jacek
_______________________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650A V-Strom|TEx XC + Honda Forza 350|

Offline SoftLife

  • Świeża krew
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 800
  • Miejscowość: Parzymiechy
Odp: Tiger 800 serwisy naprawy itp
« Odpowiedź #9 dnia: 14 Maj 2018, 08:20:54 »
Cześć, czy w Waszych tygrysach, chwilę po wyłączeniu silnika słychać takie .. dziwne dźwięki? Wyłączam silnik, wyciągam kluczyk a po chwili słychać jakieś brzęczenie, czy pracujący silniczek elektryczny (trochę jak CNC). Co to takiego?
Motocykl to Tiger 800 2011
« Ostatnia zmiana: 14 Maj 2018, 08:22:45 wysłana przez SoftLife »

Kobrzak

  • Gość
Odp: Tiger 800 serwisy naprawy itp
« Odpowiedź #10 dnia: 14 Maj 2018, 13:33:52 »
W starszych też :D 955i po wyłączeniu odpala drukarkę i coś tam sobie drukuje przez sekundę, dwie.

Offline marek_w

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 339
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: Tiger 800 serwisy naprawy itp
« Odpowiedź #11 dnia: 14 Maj 2018, 22:59:20 »
1050 też. Pompa paliwa?

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka


Offline Majka11

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 140
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 800 Xc
  • Miejscowość: Wielun
Odp: Tiger 800 serwisy naprawy itp
« Odpowiedź #12 dnia: 25 Maj 2019, 11:43:03 »
Myślę ten odgłos to zamykanie się drugich przepustnic - u mnie też wszyscy pytają co się dzieje mojemu tygrysowi

MaG

  • Gość
Odp: Tiger 800 serwisy naprawy itp
« Odpowiedź #13 dnia: 28 Maj 2019, 12:03:23 »
Ja mówię wszystkim że to zabezpieczenie. "Modem z GPSem" który wysyła do chmury wszelkie dane o pojeździe.
W razie próby kradzieży wiem gdzie co i jak.

Nikt do tej pory nie pytał o szczegóły.  ;D