Autor Wątek: Klocki  (Przeczytany 1609 razy)

Offline Jarczoq

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 222
  • Motocykl: 885
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Klocki
« Odpowiedź #15 dnia: 10 Czerwiec 2018, 20:18:06 »
Dlatego zawsze należy wyregulować pod siebie obie dźwignie. Zmiana butów już powoduje potrzebę korekty.
... szukam drogi, gdzie pierdolą nakazy i zakazy ...

Offline Jaro

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 204
  • Motocykl: 1200 Explorer Xc
  • Miejscowość: Łaziska Górne
Odp: Klocki
« Odpowiedź #16 dnia: 11 Czerwiec 2018, 15:53:56 »
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Nie do końca wiedziałem gdzie zapytać...

Na ile wystarczają wam tylne klocki?
W poprzednim Explorerze miałem jakiś problem z zaciskiem którego nie umiał ogarnąć serwis i klocki leciały jak oszalałe. Słychać było też wiecznie tarcie klocków o tarcze.
W nowym XCA wystarczyły na niecałe 9tyś i wydaje mi się że ten wynik też nie powala. W GS-e czy Viaderku nie wiedziałem o istnieniu tylnych klocków.
Jak jest w waszym przypadku?

A może nieświadomie podczas jazdy naciskasz lekko dźwignie tylnego hamulca ?
Może brak wyczucia i przyzwyczajenie do jazdy z noga na dźwigni ?

 ha/o

Offline sebaxll

  • Świeża krew
  • *
  • Wiadomości: 27
  • Motocykl: 1200 Explorer Xc
  • Miejscowość: Chełm
Odp: Klocki
« Odpowiedź #17 dnia: 01 Lipiec 2018, 17:12:49 »
Spytam może tu.
Wymieniłem u siebie ostatnio klocki (EBC- polecam) oraz płyn hamulcowy w całym układzie i niby wszystko ok ale jakby przednie zaciski nie "odbijaja" w taki sposób ze przednie koło nie obraca się swobodnie tylko jest blokowane przez zaciski. I tu pytania co jest nie tak? Nie podlaczalem pod komputer przy wymianie ale chyba nie trzeba?

Offline Ezekiel

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 157
  • Motocykl: 800 Xc
  • Miejscowość: Olkusz
Odp: Klocki
« Odpowiedź #18 dnia: 01 Lipiec 2018, 18:11:56 »
Odkręcić jeszcze raz, wszystko dokładnie wyczyścić.  Zaciski, blaszki pod klockami. Trzpienie nasmarować, I sprawdzić tłoczki czy czyste.  Złożyć I jeszcze raz odpowietrzyć. Ma działać.

Offline hfoliver

  • Świeża krew
  • *
  • Wiadomości: 13
  • Motocykl: 1200 Explorer
  • Miejscowość: Białystok
Odp: Klocki
« Odpowiedź #19 dnia: 03 Lipiec 2018, 07:52:31 »
Jak wymieniasz klocki to tłoczki czyść posmaruj mają chodzić swobodnie palcem powinieneś je wciskać. Nie zapomnij oczyść prowadnic i części po których klocek się suwa. Możliwe także że dziury pod trzpień w klockach są słabo wycięcie i trzeba je rozwiercić.

Offline balles

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 287
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: Trójmiasto
Odp: Klocki
« Odpowiedź #20 dnia: 03 Lipiec 2018, 13:18:10 »
A czym smarujesz tłoczki?
You are not allowed to view links. Register or Login
Jak wymieniasz klocki to tłoczki czyść posmaruj mają chodzić swobodnie palcem powinieneś je wciskać. Nie zapomnij oczyść prowadnic i części po których klocek się suwa. Możliwe także że dziury pod trzpień w klockach są słabo wycięcie i trzeba je rozwiercić.

Offline hfoliver

  • Świeża krew
  • *
  • Wiadomości: 13
  • Motocykl: 1200 Explorer
  • Miejscowość: Białystok
Odp: Klocki
« Odpowiedź #21 dnia: 03 Lipiec 2018, 22:59:08 »
Smar do klocków np. ATE lub jakiś zamiennik tańszy You are not allowed to view links. Register or Login

Offline sebaxll

  • Świeża krew
  • *
  • Wiadomości: 27
  • Motocykl: 1200 Explorer Xc
  • Miejscowość: Chełm
Odp: Klocki
« Odpowiedź #22 dnia: 10 Lipiec 2018, 12:34:29 »
Posmarowałam tłoczki i prowadnice smarem jakimś innym niż tu polecane bo akurat taki był u mnie w sklepie, jest lepiej.
Dzięki wszystkim za odpowiedzi

Offline Jaro

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 204
  • Motocykl: 1200 Explorer Xc
  • Miejscowość: Łaziska Górne
Odp: Klocki
« Odpowiedź #23 dnia: 25 Lipiec 2018, 21:49:17 »
Tym razem klocki wytrzymały 5,5tysia I--o
Jak rozbiorę to dam znać bo nie wiem jaki badziew wsadzili na serwisie.

Offline hfoliver

  • Świeża krew
  • *
  • Wiadomości: 13
  • Motocykl: 1200 Explorer
  • Miejscowość: Białystok
Odp: Klocki
« Odpowiedź #24 dnia: 08 Sierpień 2018, 09:18:12 »
Ja w FJR miałem BREMBO niebieskie wytrzymały ok 30 tys. Do Tigera wsadziłem BRC czerwone może będzie lepiej choć to jazda ma znaczenie i używanie hamulców. 5 tys. to jakiś śmieszny wynik :/ w sezonie wymiana z 2-3 razy ?

Offline biblo

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 1 998
  • Motocykl: inny motocykl
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Klocki
« Odpowiedź #25 dnia: 08 Sierpień 2018, 09:46:27 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Ja w FJR miałem BREMBO niebieskie wytrzymały ok 30 tys. Do Tigera wsadziłem BRC czerwone może będzie lepiej choć to jazda ma znaczenie i używanie hamulców. 5 tys. to jakiś śmieszny wynik :/ w sezonie wymiana z 2-3 razy ?

Dla przypomnienia, temat tego wątku dotyczy klocków tylnego koła, mimo iż niektóre posty odbiegały od tematu... A Twój post mówi o czym?

P.S. Jazda ma znaczenie, jak również rodzaj motocykla. Nie sądzę, aby komukolwiek, którekolwiek klocki w Tigerze wytrzymały tyle, co Tobie w FJR... No chyba, że ktoś popyla TEx-em tylko po autostradach ;)
Pozdrawiam,
Jacek
_________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650A V-Strom|TEx XC|

Offline hfoliver

  • Świeża krew
  • *
  • Wiadomości: 13
  • Motocykl: 1200 Explorer
  • Miejscowość: Białystok
Odp: Klocki
« Odpowiedź #26 dnia: 08 Sierpień 2018, 19:32:55 »
Może za dużo używacie w zakrętach :) w październiku na koniec sezonu rozbiorę z czystej ciekawości powinno być zrobione 5 tys. zobaczę co tam się wydarzyło w temacie zużycia.

Offline biblo

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 1 998
  • Motocykl: inny motocykl
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Klocki
« Odpowiedź #27 dnia: 08 Sierpień 2018, 19:51:37 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Może za dużo używacie w zakrętach :) w październiku na koniec sezonu rozbiorę z czystej ciekawości powinno być zrobione 5 tys. zobaczę co tam się wydarzyło w temacie zużycia.

Ok, ale te Twoje 30 kkm, to na przednich, czy tylnych klockach???
Pozdrawiam,
Jacek
_________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650A V-Strom|TEx XC|

Offline maras_mws

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 278
    • Tu jestem na FB:
  • Motocykl: 1200 Explorer Xc
  • Miejscowość: Płońsk
Odp: Klocki
« Odpowiedź #28 dnia: 08 Sierpień 2018, 20:08:21 »
Ten tylny zacisk w TEX-ie to zabytkowa konstrukcja, przynajmniej w MK1.
Ten sam zacisk miałem w Sprincie GT i Kawasaki ZR7S które konstrukcyjnie było z lat 70-tych.
Ogólnie to straszny kaszan i trzeba się trzymać 3 podstawowych zasad:
1. Używać tylnego hamulca przy normalnym hamowaniu razem z przednim (a nie raz na jakiś czas).
2. Robić czysczenie / smarowanie prowadnic zacisku i tłoczków przy każdej wymianie kolocków lub nie żadziej niż raz w roku!
3. Do smrowania prowadnic używać smarów odpornych na wodę i wysoką temperaturę, np. silikonowych (nie stosować litowych czy grafitowych).
Tłoczki są tylko z jedej strony zacisku, który dociska z drugiej strony poruszając się po badziewnej prowadnicy.
Jak się ta prowadnica zblokuje to dociska cały czas jedną stronę klocków do tarczy i znikają w oczach bez używania!
W Sprincie oryginalne klocki były do wymiany po 8000 km od wyjazdu z fabryki.
Potem zmienione na zwykle TRW i używane obsługiwane zgodnie z powyższym opisem wystarczają na 25.000-30.000 km i w Sprincie GT i TEX-ie MK1
Na przód zakładam sinter metalowe Brembo lub EBC i kończą się przy przebiegu jak tył.

Wysłane z mojego SM-J730F przy użyciu Tapatalka
Marek [maras_mws]
You are not allowed to view links. Register or Login
--
TRIUMPH Motocykle/Części/Akcesoria -sprzedam/kupię/zamienię:
You are not allowed to view links. Register or Login

Offline uosiu

  • Sierściuch
  • **
  • Wiadomości: 60
  • Motocykl: 1200 XcA
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Klocki
« Odpowiedź #29 dnia: 18 Wrzesień 2018, 17:23:00 »
Co do TEx 2017, to on ma "CBS", więc klocki zużywają się w miarę równo.
Oryginalnie były z przodu sinterowe Brembo 07.B809.22 (google nic sensownego o nich nie wie), zrobiłyby jakieś 15-17k km.
Z tyłu zaś sinterowe Nissiny TT2450GG (nie ma ich w katalogu! :O) po 13k przebiegu zjechane do zera, także może jeszcze na kilkaset kilometrów by wystarczyły.
zdjęcia: You are not allowed to view links. Register or Login
Wyczyściłem zaciski szczotką do zębów i brakecleanem, żeby tłoczki nie wciągały syfu do środka.
Zamontowałem EBC HH

Taki protip: Z przodu nie ma kołków ustalających, więc przyłóż zacisk, złap śrubą na 1-2 zwoje, napompuj go parę razy, przytrzymaj napompowany i dokręć. Zacisk z przodu ułoży się równo z klockiem i z tarczą i nie będzie piszczał :)