Autor Wątek: Zawory regulacja  (Przeczytany 5069 razy)

Offline robert73

  • Świeża krew
  • *
  • Wiadomości: 34
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: lodz
Zawory regulacja
« dnia: 31 Styczeń 2018, 20:03:32 »
Mam w swoim tygrysie nalatane 27.000 km a że niedawno go kupiłem to nie jestem pewien czy zawory były robione .Wiem że luz na zaworach ssących to 0,1-0,2 a na wydechowych 0,2-0,3 i teraz moje pytanie jak zawory będą bardzo rozjechane w tolerancji to jaki wymiar ustawiać górny dolny czy pośrodku .

Offline mops

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 376
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: Rawicz
Odp: Zawory regulacja
« Odpowiedź #1 dnia: 31 Styczeń 2018, 21:08:58 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Mam w swoim tygrysie nalatane 27.000 km a że niedawno go kupiłem to nie jestem pewien czy zawory były robione .Wiem że luz na zaworach ssących to 0,1-0,2 a na wydechowych 0,2-0,3 i teraz moje pytanie jak zawory będą bardzo rozjechane w tolerancji to jaki wymiar ustawiać górny dolny czy pośrodku .

Przejechane 38tys od nowości. Luz stale trzyma sie w środku tolerancji. Sprawdzane przy 20tys i teraz. Jeżeli masz prawdziwy przebieg to akcja powinna zakończyć się tylko na kontroli luzu.
Jestem na INSTAGRAMIE ;-) You are not allowed to view links. Register or Login

Offline PETER

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 630
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: pruszków
Odp: Zawory regulacja
« Odpowiedź #2 dnia: 31 Styczeń 2018, 21:30:13 »
ustawiam w środkowym zakresie tolerancji, jeżeli sie nie łapie ,to na plusie czyli z większym luzem ,w motocyklach częściej luzy się kasują a nie zwiększają choć to nie reguła ,co do okresowych kontroli to oczywiście wskazane mimo że najczęściej po tych 20tkm nie powinno nic sie wydarzyć to wczesne wykrycie nieprawidłowości może nam zaoszczędzić parę pln

Offline Jarczoq

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 340
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 885
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Zawory regulacja
« Odpowiedź #3 dnia: 01 Luty 2018, 21:34:03 »
Przy sklankowych popychaczach luzy się zawsze kasują. Ustaw luzy maksymalne.
... szukam drogi, gdzie pierdolą nakazy i zakazy ...

Offline tuzmen

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 165
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: Warka
Odp: Zawory regulacja
« Odpowiedź #4 dnia: 02 Luty 2018, 14:29:52 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Przy sklankowych popychaczach luzy się zawsze kasują. Ustaw luzy maksymalne.
Nie zawsze ale najczęściej.
Oprócz zużycia gniazd zaworów może wystąpić uklepanie trzonka zaworu co powoduje zwiększenie luzu

Offline robert73

  • Świeża krew
  • *
  • Wiadomości: 34
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: lodz
Odp: Zawory regulacja
« Odpowiedź #5 dnia: 02 Luty 2018, 20:52:50 »
Jak sprawdzę to dam info a jeszcze jedno pytanie czy każdej regulacji zaworów robi się synchronizację przepustnic . Pytam się bo rozmawiałem z kilkoma mechanikami  jedni mówią że trzeba a inni że nie i nie wiem kto ma rację .

Offline mops

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 376
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: Rawicz
Odp: Zawory regulacja
« Odpowiedź #6 dnia: 02 Luty 2018, 21:06:54 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Jak sprawdzę to dam info a jeszcze jedno pytanie czy każdej regulacji zaworów robi się synchronizację przepustnic . Pytam się bo rozmawiałem z kilkoma mechanikami  jedni mówią że trzeba a inni że nie i nie wiem kto ma rację .

Jak już masz wszystko rozebrane to przy jednej robocie warto je wyczyścic i zrobić synchro. W przypadku triumpha to jest w miare prosto - podpinasz lapka i masz 3 śrubki do ogarnięcia.

Zawory robisz co 20 tys (Tiger Sport). Nie wiem jak jest w starszym 1050 ale to przecież dokładnie ten sam silnik. Mają na uwadze, że chyba 90% motocykli w PL nie ma więcej niż 30 tys to nikt 2 razy nie robił zaworów  ha/o ha/o ha/o
Jestem na INSTAGRAMIE ;-) You are not allowed to view links. Register or Login

Offline Jarczoq

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 340
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 885
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Zawory regulacja
« Odpowiedź #7 dnia: 02 Luty 2018, 22:28:17 »
Dwie śrubki.
... szukam drogi, gdzie pierdolą nakazy i zakazy ...

Offline robert73

  • Świeża krew
  • *
  • Wiadomości: 34
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: lodz
Odp: Zawory regulacja
« Odpowiedź #8 dnia: 11 Luty 2018, 19:21:42 »
Dzisiaj sprawdziłem zawory wydechowe mają po 0,25 luzu za to ssące pierwsze trzy mają po 0,15 a kolejne trzy około 0,13 . Ciężko stwierdzić bo szczelinomierz mam co 0,05 i 0,15 nie wchodzi za to 0,10 wsuwa się bardzo luźno i nie wiem czy ruszać te trzy czy można jeszcze na nich latać .

Offline tuzmen

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 165
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: Warka
Odp: Zawory regulacja
« Odpowiedź #9 dnia: 23 Luty 2018, 11:27:18 »
Warto dokupić odpowiedni zestaw szczelinomierzy bo praca przy regulacji luzu rozrządu to pomiary:
- szczelina
- pestka
- plus odpowiedni moment dokręcenia mostków

Wszystkie te elementy obarczone są jakims tam błędem pomiaru.
Żeby nie skręcać tego 3 razy :) warto robić pomiary najdokładniej jak się da.

Z mojej praktyki i tak średnio rozrząd skręcam 2 razy, tj. po regulacji jakiś procent zaworów wymaga lekkiej korekty.

Offline rychu

  • Sierściuch
  • **
  • Wiadomości: 58
  • Opinia +0/-0
  • DR650/XRV750/R100R/TT1050
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: podkarpackie
Odp: Zawory regulacja
« Odpowiedź #10 dnia: 08 Marzec 2018, 13:09:30 »
Czy są w trakcie regulacji jakieś myki, na które trzeba zwrócić uwagę?Czy wystarczy postępować zgodnie z serwisówką i będzie ok?Powoli robi się ciepło i będę przymierzał się do ustawiania.

Offline tuzmen

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 165
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: Warka
Odp: Zawory regulacja
« Odpowiedź #11 dnia: 09 Marzec 2018, 12:21:20 »
Myków jest cała masa, jednak serwisówka większość ich opisuje.
Z mojej strony dwa tipy
- narzędzia - bez specjalnch narzędzi typu klucze dyn., szczelinomierze, suwmiarka, mikrometr nie ma co się zabierać do roboty, ale wszystko masz w ServiceManualu
- pestki - jak pomierzysz szczeliny i grubość pestek i będziesz składał zamówienie to nie zamawiaj jedynie tych które potrzebujesz, kup dodatkowo rozmiar większy i mniejszy do tego co wyszło z pomiarów.

karson

  • Gość
Odp: Zawory regulacja
« Odpowiedź #12 dnia: 09 Marzec 2018, 12:31:19 »
Pamiętaj również, że możesz pokombinować i pozamieniać pestki.
W tedy będą niższe koszty  ;) :)

Offline rychu

  • Sierściuch
  • **
  • Wiadomości: 58
  • Opinia +0/-0
  • DR650/XRV750/R100R/TT1050
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: podkarpackie
Odp: Zawory regulacja
« Odpowiedź #13 dnia: 11 Marzec 2018, 11:01:44 »
You are not allowed to view links. Register or Login
- narzędzia - bez specjalnch narzędzi typu klucze dyn., szczelinomierze, suwmiarka, mikrometr nie ma co się zabierać do roboty.

Jasna sprawa!Bez tego to nawet szkoda podchodzić.

Czyli raczej nie ma sytuacji, że w trakcie wyskoczy mi  tysiąc sprężynek? :))


Offline tuzmen

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 165
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: Warka
Odp: Zawory regulacja
« Odpowiedź #14 dnia: 11 Marzec 2018, 20:55:39 »
Nie no aż taki kosmos to nie jest, ale z drugiej strony jak źle skęcisz rozrząd to silnik zrobi BUM