Autor Wątek: Osiągi Tigera  (Przeczytany 5308 razy)

Offline leszek

  • Świeża krew
  • *
  • Wiadomości: 6
  • Opinia +0/-0
  • Miejscowość: Cięcina
Odp: Osiągi Tigera
« Odpowiedź #15 dnia: 18 Lutego 2018, 13:53:33 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Osiemsetka daje radę.  Miałem okazję posiadania 800ki a obecnie jeżdżę na 1200 i mogę stwierdzić że do podróżowania w jedną osobę mniejszy Tiger tylko minimalnie odbiega osiągami od 1200. Podczas jazdy z plecaczkiem i bagażem osiągi trochę maleją, ale nie rażąco.
Często jeżdżę z maszynami "słabszymi" i puki to nie są długie przeloty autostradowe z prędkościami w okolicach 200 to wszystko jest ok.
Ale takie przeloty to rzadkość ;)
Tempomat texa jest tylko do 160 i wydaje mi się że to dobra prędkość przelotowa.

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka


Offline strażowy

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 1 751
  • Opinia +0/-0
  • był Tiger 955i...jest VFR 1200 cross-tur :)
  • Motocykl: inny motocykl
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Osiągi Tigera
« Odpowiedź #16 dnia: 18 Lutego 2018, 14:32:41 »
You are not allowed to view links. Register or Login
...: podobno podczas dłuższych przelotów w grupie, .....

 Może bezpiecznie będzie dla ciebie samemu się przekonać , są spore możliwości, można wypożyczyć sprzęta na weekend, jadąc w grupie zamienić się z kumplem na cały dzień  - ważne CO TOBIE PRZYPASUJE biorąc pod uwagę swoje umiejętności i potrzeby.
Ludzie różne życzy opowiadają  ( bo to różni ludzie ! ) i bardzo często to zwyczajne bicie piany.....
Dla mnie sprawa jest prosta-jeśli chcę mieć totalną swobodę i komfort "niekukania" na innych, to jadę sam, tam gdzie mi pasuje, i w taki sposób jak najbardziej lubię.
Jeśli decyduję się na wspólny wyjazd w grupie to wpisuje się w obraz całości. Rozsądnie jest dobierać sobie towarzystwo wg klucza: podobne pesele ( choć niekoniecznie ), podobny typ motocykla, zbliżone umiejętności.  Doszkalanie kolegów i inne podobne zajęcia widzę w innym miejscu - nie kupuję teorii o zapitalaniu do zakrętów i łaskawym wtenczas czekaniu na innych. Jak ktoś potrafi i lubi szybko jeździć to tym bardziej zakręty będzie atakował ostro, szybko......a ten co jedzie wolniej tym bardziej przed nimi wytraci prędkość.......i tak się robią zasadniczo  2 grupy a nie jak początkowo jedna.
Pozdrawiam z Poznania

Offline Janekos

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 195
  • Opinia +0/-0
  • MG Stelvio 1200
  • Motocykl: inny motocykl
  • Miejscowość: Jarocin
Odp: Osiągi Tigera
« Odpowiedź #17 dnia: 19 Lutego 2018, 04:53:51 »
strażowy trafnie to Ująłeś.
Ja ze swojej strony dodam na codzień latam z kolegami na Tiger 955 , Tiger 1050 ,GS1200 Fj 1200 Fjr 1300 i nigdy nie było problemu .
Na długiej trasie z plecaczkiem i objuczony na maxa też nie narzekałem , wręcz przeciwnie Tygrys 800 zadziwia swoimi możliwościami ( dodam ,że przesiadłem się ze Sprinta 1050) i po przelataniu 15 kkm stwierdzam ,że to bardzo uniwersalne moto i osiągi są jego mocną stroną w porównaniu do np: GS800

Offline Predi

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 311
  • Opinia +0/-0
  • DL650 T/Ex-Xc
  • Motocykl: 1200 Explorer Xc
  • Miejscowość: Pniewy WLKP
Odp: Osiągi Tigera
« Odpowiedź #18 dnia: 06 Marca 2018, 18:07:51 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Takia teoria ostatnio podczas jednej z rozmów do mnie dotarła: podobno podczas dłuższych przelotów w grupie, silniki o pojemności 800 ccm słabo sobie radzą w stosunku do ponad litrowców. W efekcie 800setki mocno się męczą, trzeba je wysoko kręcić, żeby jechać w tempie, a już nie daj Boze z plecakiem. Jestem teraz na etapie poszukiwania swojego tygrysa i trochę zaniepokoił mnie ten fakt. Dajcie znać jak to faktycznie wygląda, czy żeczywiście trzeba się mnocno sprzężyć i piłować Tigera 800 aby nadążył za litrami. Pozdrawiam
Jak byliśmy w ubiegłym roku w Rumunii to jechał Tex, Tiger 800, Kawa 1000, KTM 1200, i 2x KTM 990 i powiem szczerze, że nikt z nas nie zauważył jakieś różnicy i nikt na nikogo nie musiał czekać, a nawet czasami trzeba było gonić 800. Tiger 800 świetnie sobie radzi ma dość dynamiczny silnik. Kolega nie narzekał też na jakieś super wysokie spalanie.

Offline Kris78

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 314
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1200 XcA
  • Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
Odp: Osiągi Tigera
« Odpowiedź #19 dnia: 06 Marca 2018, 19:12:14 »
Mi sie bardziej Tex podoba to bym bral jego ,ale tu 3 gary i tu 3 gary wiec napewno oba beda sie nadawaly do turystyki . Co do bmw 800 czesto jest porownanie ale tam sa dwa cylindry tylko w rzedzie i niechcial bym tego do turystyki.Przelicz budzet jak do 30tys. to 800 jak powyzej to bym bral 1200 ;) aaaa klamie nie kupil bym 800 bo 1200 jest cudowny, latalem wczoraj mistrzostwo swiata ;)   !ww!
« Ostatnia zmiana: 08 Marca 2018, 09:35:48 wysłana przez Kris78 »

Offline arthurr

  • Sierściuch
  • **
  • Wiadomości: 57
  • Opinia +6/-0
  • Motocykl: inny motocykl
  • Miejscowość: Orzesze/ Górny Śląsk
Odp: Osiągi Tigera
« Odpowiedź #20 dnia: 07 Marca 2018, 15:41:25 »
You are not allowed to view links. Register or Login
strażowy trafnie to Ująłeś.
Ja ze swojej strony dodam na codzień latam z kolegami na Tiger 955 , Tiger 1050 ,GS1200 Fj 1200 Fjr 1300 i nigdy nie było problemu .
Na długiej trasie z plecaczkiem i objuczony na maxa też nie narzekałem , wręcz przeciwnie Tygrys 800 zadziwia swoimi możliwościami ( dodam ,że przesiadłem się ze Sprinta 1050) i po przelataniu 15 kkm stwierdzam ,że to bardzo uniwersalne moto i osiągi są jego mocną stroną w porównaniu do np: GS800

Janku drogi. Pewnie myślisz że skoro cytuję Twój wpis, to będę stawał do niego okoniem. A tu... niespodzianka :) Masz rację, GS800 odstaje osiągami w porównaniu do tigera. Dlaczego? Zawsze będę twierdził że GS800 to nie jest moto dla dwóch osób. To raz. Dwa - że jego charakterystyka jest przesunięta w stronę niskich prędkosci i gorszych nawierzchni. W skrócie - im gorsza droga i wolniejsza jazda - tym lepiej radzi sobie beemka (cały czas w porównaniu z tigerem). Im szybciej i bardziej dynamicznie - tym lepiej ma się tiger. Często te dwa motki są porównywane, określane jako bezpośredni konkurenci, ale ja będę z uporem twierdził że to jednak dwa różne sprzęty adresowane do nieco innego odbiorcy.

Offline Kris78

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 314
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1200 XcA
  • Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
Odp: Osiągi Tigera
« Odpowiedź #21 dnia: 07 Marca 2018, 16:50:15 »
Arthur no to mialem na mysli , tylko nie dokonca to co mysle potrafie opisac ;) a myslimy w tej kwesti tak samo. Dla tego napisalem ze tigera 800 kupil bym jeszcze do turystyki a gs 800 napewno nie i nie mowie ze sie nie da bo xt600 ludzie jezdza po swiecie ale poco sie meczyc jak mozna milo i przyjemnie.

Offline Kris78

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 314
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1200 XcA
  • Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
Odp: Osiągi Tigera
« Odpowiedź #22 dnia: 07 Marca 2018, 16:55:32 »
Aaaa zapomnialem ,moze wydac sie banalne ale nie dla mnie ,warto zwrocic uwage ze tex ma opony bezdetkowe i jak dla mnie jest to fenomenalne bo jak detka strzeli jest z tym duzy problem a bezdetkowe oponki kolek i pelna moc ;)
« Ostatnia zmiana: 08 Marca 2018, 07:07:30 wysłana przez Kris78 »

Offline maras_mws

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 425
  • Opinia +0/-0
    • Tu jestem na FB:
  • Motocykl: 800 XC/XCx
  • Miejscowość: Płońsk
Odp: Osiągi Tigera
« Odpowiedź #23 dnia: 07 Marca 2018, 23:26:11 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Aaaa zapomnialem ,moze wydac sie banalne ale nie dla mnie warto zwrocic uwage ze tex ma opony bezdetkowe i jak dla mnie jest to fenomenalne bo jak detka strzeli jest z tym duzy problem a bezdetkowe oponki kolek i pelna moc ;)
Dentki mają głównie zalety w offie:
1. Jeździ się na dużo niższym ciśnieniu niż na czarnym. Z trzymakami nawet 1.0 Atm. Przy takim ciśnieniu opona bezdentkowa mogła by zacząć łapać nieszczelności przy feldze.
2. Dętkę można wyjąć i zakleić.
3. Dętkę można też wymienić na nową.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Marek [maras_mws]
You are not allowed to view links. Register or Login
--
TRIUMPH Motocykle/Części/Akcesoria -sprzedam/kupię/zamienię:
You are not allowed to view links. Register or Login

Offline Kris78

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 314
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1200 XcA
  • Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
Odp: Osiągi Tigera
« Odpowiedź #24 dnia: 08 Marca 2018, 07:50:45 »
Maras znam zasady opon detek itp.Chodzilo mi o to ze jak przebijesz detke to jest to dosc duzy problem w porownaniu do bezdetkowej.Przezylem taka sytualcje i cala misja trwala prawie pol dnia . Od jakiegos czasu jest dostepne cos takiego jak  tubeless. To taka cienka detka ktora montuje sie do kol detkowych i dzieki niej mamy kola bezdetkowe . Pąpuje sie ja duzym cisnienie a ona przykrywa szprychy robiac szczelne kolo. Fajny bajer .W enduro latalem troche na musach ale na plaskim terenie lipa .A tu podaje linka do forum gdzie koles pokazuje to co mam na mysli.
You are not allowed to view links. Register or Login
« Ostatnia zmiana: 08 Marca 2018, 09:45:20 wysłana przez Kris78 »

Offline czop9541

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 106
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: inny motocykl
  • Miejscowość: Mszana Dolna
Odp: Osiągi Tigera
« Odpowiedź #25 dnia: 31 Maja 2020, 20:52:44 »
Panowie,zamieniał ktoś kiedyś Tigera 1050 na Tigera 800 i może się podzielić swoimi odczuciami(jazda bocznymi drogami,osiągi,komfort no i przede wszystkim hamulce bo wyglądają słabo w odniesieniu do 1050)?
« Ostatnia zmiana: 31 Maja 2020, 20:57:01 wysłana przez czop9541 »

Offline Janekos

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 195
  • Opinia +0/-0
  • MG Stelvio 1200
  • Motocykl: inny motocykl
  • Miejscowość: Jarocin
Odp: Osiągi Tigera
« Odpowiedź #26 dnia: 31 Maja 2020, 22:03:22 »
Ja miałem przesiadkę ze Sprinta 1050 na Tigera 800 XC , fajnie to jechało i nie było specjalnej przepaści