Autor Wątek: Tiger 800 - Jak to jeździ i z czym to się je  (Przeczytany 423 razy)

Offline Szymon

  • Sierściuch
  • **
  • Wiadomości: 51
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: Września
Tiger 800 - Jak to jeździ i z czym to się je
« dnia: 28 Luty 2018, 20:35:05 »
Cześć Wszystkim,

Zacznę może od tego, że z Triumph-em nigdy nie miałem nic wspólnego, stawiałem zazwyczaj na motocykle Japońskie, jednak upodobania i priorytety zmienią się z wiekiem i tak przyszedł czas na mnie, zdecydowałem o sprzedaniu Horneta i chce kupić Tygrysa 800. 

Ostatnie kilka dni poświeciłem na czytanie forum, recenzji, testów i wszystkiego co znalazłem w internecie na temat Tygrysa 800.
Z jednej strony jest tego dużo z drugiej trochę mało, by rozwiać wszystkie moje wątpliwości. 

Jestem w trakcie zbierania kasy i przyznaje, że nie nie jest łatwo, ale myślę, że budżet będzie oscylował w granicach 20tys

Ciągnie mnie trochę to off-road-u i związku z tym wymarzyłem sobie wersję XC, ale zdaje sobie sprawę, że z tym budżetem na marzeniach się zakończy.
Tych wersji jest jakoś mniej a jak już się coś pojawi to raczej w młodszym roczniku za większa pieniądze.
Ponadto mam tylko 177cm wzrostu i pewnie musiałbym mieć wersję obniżona a to już w ogóle kosmos.     

Mówi się trudno i żyje się dalej, szukam wersji XR i tutaj pojawiają się moje pytania do Was:

Czy wersja drogowa, czyli XR nadaję do lekkiego terenu czy raczej to motocykl tylko na asfalt.
Chciałbym polatać czasem po szutrach, leśnych ścieżkach, jakimś błocku, oczywiście bez przesady. 

Jak wyglądają dalsze trasy, Tiger daje radę na autostradach i przelotach 140-160km/h czy raczej jest to już męczarnia dla kierowcy?

Występują jakieś wibracje na kierownicy i podnóżkach generowane przez silnik ?
(Hornet był spoko, ale dłuższa trasa to mrowienie na łapach i stopach, straszeni to przeszkadzało)

Pytanie może trochę dziwne, ale zastanawiam się nad utratą wartości po zakupie, czy generalnie występuje coś takiego? czy raczej Triumph trzyma cenę jak każdy inny motocykl czy japoński czy niemiecki i nie trzeba się tym przejmować ?

Szukam czegoś z pierwszych lat produkcji (2011-2012) jest się czego bać? Jakieś bolączki wieku dziecięcego itd ?

Jeśli jeszcze coś sobie przypomnę, to będę pisał, dzięki za wszelkie odpowiedzi.



Offline PIT

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 480
  • "Simplicity is the ultimate sophistication"
  • Motocykl: 1200 Explorer
  • Miejscowość: Żywiec
Odp: Tiger 800 - Jak to jeździ i z czym to się je
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Luty 2018, 21:16:21 »
Cześć.
Nic Ci o XR nie powiem, ale są tu ludzie, którzy mogą.
Ja Ci mogę polecić mojego XC ;-)
You are not allowed to view links. Register or Login
==Piotr==
The difference between TRI and TRIUMPH is a little umph!

Offline intruz

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 192
  • Motocykl: 800 XC/XCx
  • Miejscowość: Lębork
Odp: Tiger 800 - Jak to jeździ i z czym to się je
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Luty 2018, 21:55:00 »
Po pierwsze wyjaśnienie w kwestii oznaczeń, XR weszło dopiero w 2015 r (chyba że się mylę, to niech ktoś sprostuje), wcześniejsze roczniki dla wersji drogowej to po prostu Tiger 800 oraz XC

Przy Twoim wzroście absolutnie nie musisz sie bać wysokości w wersji XC. Ja mam tyle samo i nie ma problemu. Masz poza tym regulowaną wysokość siedzenia.

Spokojnie daje radę na autostradowych przelotach rzędu 140-160. Nie mniej dla mnie komfortowo jest do 140 (optymalna prędkość)

Nie ma żadnych wibracji które można by uznać za uciążliwe. Jak pewnie doczytałeś, silnik charakteryzuje sie wysoką kulturą pracy.

Myślę że zwykłą wersją drogową można spokojnie polatać po niezbyt wymagających szutrach.

Wg mnie Triumphy (nadal niszowa/niedoceniana marka)  niestety tracą na wartości więcej relatywnie do innych marek. Ale w przypadku zakupu używki, to jednak zaleta  :)

Nie wydaje mi się żeby było się czego obawiać jeżeli chodzi o jakieś znaczące bolączki.

Proponuje na początku sezonu poszukać najbliższego dealera i zaliczyć jazdę próbną, którąś z wersji, da Ci to najlepszy pogląd i jestem niemalże pewien że nie bedziesz miał już żadnych wątpliwości  ;)  Jesteś z Wielkopolski to masz w miarę blisko Moto44 w Poznaniu, oni przeważnie mają dostępne testówki.
« Ostatnia zmiana: 28 Luty 2018, 21:57:43 wysłana przez intruz »
LS 650/VS1400/XL1200C/FLSTN/ WR250R - XT 660R - TT 800 XCx

Offline Szymon

  • Sierściuch
  • **
  • Wiadomości: 51
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: Września
Odp: Tiger 800 - Jak to jeździ i z czym to się je
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Luty 2018, 21:59:25 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Po pierwsze wyjaśnienie w kwestii oznaczeń, XR weszło dopiero w 2015 r (chyba że się mylę, to niech ktoś sprostuje), wcześniejsze roczniki dla wersji drogowej to po prostu Tiger 800 oraz XC
Tak, masz racje, pierwsze tygrysy nie miały oznaczenia XR

Offline maras_mws

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 196
    • Tu jestem na FB:
  • Motocykl: 1200 Explorer Xc
  • Miejscowość: Płońsk
Odp: Tiger 800 - Jak to jeździ i z czym to się je
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Luty 2018, 22:57:35 »
Jeździ się tym podobnie jak japońskimi motocyklami, normalnie jedynka do dołu i do przodu ;)
Ale elastycznością tego 3-cyl silnika to bedziesz zaskoczony, na R4 później nie będziesz chciał patrzeć 😜
Marek [maras_mws]
You are not allowed to view links. Register or Login
--
TRIUMPH Motocykle/Części/Akcesoria -sprzedam/kupię/zamienię:
You are not allowed to view links. Register or Login

Offline chemik

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 276
  • Motocykl: 800 XC/XCx
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Tiger 800 - Jak to jeździ i z czym to się je
« Odpowiedź #5 dnia: 28 Luty 2018, 23:31:51 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Czy wersja drogowa, czyli XR nadaję do lekkiego terenu czy raczej to motocykl tylko na asfalt.
Chciałbym polatać czasem po szutrach, leśnych ścieżkach, jakimś błocku, oczywiście bez przesady. 

Wersja XC z głównych różnic ma inny kąt główki ramy, koło 21" na przedzie, oba koła szprychowane, inną średnicę lag. Na wersji drogowej ogarniesz tylko lekkie szutry. A i tak nieco sie zmęczysz. O błocie zapomnij.
Zresztą to nawet nie kwestia motocykla, a raczej opon. I przede wszystkim kierownika. A przedstawiając obrazowo - w gumofilcach przebiegniesz maraton, ale czy będzie to przyjemne? Czy bedziesz w czołówce? I czy bedziesz chciał to powtórzyć?
Jak do wersji drogowej założysz terenowe opony (albo nawet dualowe) po to aby okazjonalnie w krzaki wjechać, to będziesz sie męczył na asfalcie.

You are not allowed to view links. Register or Login
Jak wyglądają dalsze trasy, Tiger daje radę na autostradach i przelotach 140-160km/h czy raczej jest to już męczarnia dla kierowcy?

A jak mają wyglądać? Odwijasz i jedziesz. Przyśpieszenia nieco gorsze od horneta, ale nie poczujesz tego (różnica widoczna w liczbach na papierze)

You are not allowed to view links. Register or Login
Występują jakieś wibracje na kierownicy i podnóżkach generowane przez silnik ?
(Hornet był spoko, ale dłuższa trasa to mrowienie na łapach i stopach, straszeni to przeszkadzało)

To trójcylindrowiec. Z założenia ma większe drgania niz czterocylindrówka. Ale jest dobrze zrównoważony, więc drgania są akceptowalne i nie większe niż w hornecie.

You are not allowed to view links. Register or Login
Pytanie może trochę dziwne, ale zastanawiam się nad utratą wartości po zakupie, czy generalnie występuje coś takiego? czy raczej Triumph trzyma cenę jak każdy inny motocykl czy japoński czy niemiecki i nie trzeba się tym przejmować ?

To marka egozotyczna na polskim rynku. Ale wersje XC trzymają cenę. Reszta jest niewiadoma. Tu wiele zależy od tego jak długo chcesz nim pojeździć. Jeśli rok-dwa to kombinuj, porównuj, kalkuluj. Jeśli 10-15 to nie ma się czym przejmować.

You are not allowed to view links. Register or Login
Szukam czegoś z pierwszych lat produkcji (2011-2012) jest się czego bać? Jakieś bolączki wieku dziecięcego itd ?

Tiger 800 nie miał chorób wieku dziecięcego. To na prawdę dobrze dopracowana i wykonana konstrukcja.

Offline Szymon

  • Sierściuch
  • **
  • Wiadomości: 51
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: Września
Odp: Tiger 800 - Jak to jeździ i z czym to się je
« Odpowiedź #6 dnia: 01 Marzec 2018, 08:22:07 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Jak do wersji drogowej założysz terenowe opony (albo nawet dualowe) po to aby okazjonalnie w krzaki wjechać, to będziesz sie męczył na asfalcie.

Także nie ma kompromisów, albo asfalt, albo szutry ?
Myślałem właśnie o oponach dualowych i bardziej wszechstronnym wykorzystaniem motocykla.

You are not allowed to view links. Register or Login
A jak mają wyglądać? Odwijasz i jedziesz. Przyśpieszenia nieco gorsze od horneta, ale nie poczujesz tego (różnica widoczna w liczbach na papierze


Chodziło o komfort przemieszczenia, ochronę przed wiatrem, pracę zawieszenia itd. jechać to można wszystkim, ale nie wszystko się nadaję, przykładowo przelot Poznań/Warszawa na GS 500 doprowadził mnie do skrajność i po powrocie nie wsiadłem na ten motocykl przez miesiąc.

You are not allowed to view links. Register or Login
To trójcylindrowiec. Z założenia ma większe drgania niz czterocylindrówka. Ale jest dobrze zrównoważony, więc drgania są akceptowalne i nie większe niż w hornecie

W Hornecie drgania nie były akceptowalne, gdy jechałem do Czech musiałem zamieniać się z kumplami motocyklami w mieście nie było tego problemu, niższe obroty silnika.
Jeżeli tak samo jest w Tiger, to raczej słabo.


You are not allowed to view links. Register or Login
Tu wiele zależy od tego jak długo chcesz nim pojeździć. Jeśli rok-dwa

Maksymalnie dwa lata
« Ostatnia zmiana: 01 Marzec 2018, 08:37:07 wysłana przez Szymon »

Offline chemik

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 276
  • Motocykl: 800 XC/XCx
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Tiger 800 - Jak to jeździ i z czym to się je
« Odpowiedź #7 dnia: 01 Marzec 2018, 09:59:24 »
You are not allowed to view links. Register or Login
W Hornecie drgania nie były akceptowalne, gdy jechałem do Czech musiałem zamieniać się z kumplami motocyklami w mieście nie było tego problemu, niższe obroty silnika.
Jeżeli tak samo jest w Tiger, to raczej słabo.

Więc ratuje Cię tylko bezpośrednie porównanie - umów się na jazdę próbną i Sam oceń.
Pamiętaj, że wspomniane mrowienie w dłoniach i stopach to nie tylko kwestia drgań generowanych przez motocykl, ale też pozycji na nim. Na Tigerze pozycja jest bardziej wyprostowana niż na Hornecie, więc mniej ciężaru spoczywa na rękach, a więcej na tyłku.

Offline marek_w

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 241
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: Tiger 800 - Jak to jeździ i z czym to się je
« Odpowiedź #8 dnia: 01 Marzec 2018, 13:46:41 »
Ja mam tiger 1050 może trochę większy silnik ale też 3 cylindrowy i nie ma żadnych drgań! A tym bardziej takich żeby się na motocykl zamieniać

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka


Offline CINU

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 263
  • Motocykl: 955i
  • Miejscowość: Kętrzyn
Odp: Tiger 800 - Jak to jeździ i z czym to się je
« Odpowiedź #9 dnia: 01 Marzec 2018, 14:13:47 »
Ja z kolei jak przesiadłem się na Tigera z jednocylindrowca na kostkach, to żadnych drgań nie czułem. Powiedział mi o nich dopiero kolega który przejechał się moim motocyklem a sam jeździ na R6. Wtedy zacząłem zwracać na to większą uwagę i faktycznie jakby lekko czuć, ale na pewno nie tak żeby było to męczące. Akceptowalność czegoś takiego jest dosyć indywidualna i chyba jeżeli sam nie spróbujesz, to nie będziesz wiedział. Poza tym jeżeli planujesz szutry i do tego opony typu dual, to więcej chyba poczujesz z kół niż z silnika.

Offline Szymon

  • Sierściuch
  • **
  • Wiadomości: 51
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: Września
Odp: Tiger 800 - Jak to jeździ i z czym to się je
« Odpowiedź #10 dnia: 01 Marzec 2018, 20:12:31 »
Byłem dziś zapytać o jazdę próbna w salonie Triumpha, obecnie w Poznaniu nie mają motocykli testowych, będą dostępne od połowy kwietnia, ale już wstępnie umówiłem się na jazdę testową, na pewno będą mieli wersje XC co do wersji XR to jeszcze nie wiadomo. Panowie latają na tygrysach i powiedzieli, że wersja XR spokojnie nadaję się na szutry i delikatny teren dla bardziej wymagających proponują wersje XC kosztem niewielkiego pogorszenia właściwościowi jezdnych na asfalcie. Już się nie mogę doczekać jazdy testowej, trochę krótko, bo tylko 2 godziny, ale jak będą dwie wersje, to już zapowiedziałem, że chce przejechać się dwoma  o/^
« Ostatnia zmiana: 01 Marzec 2018, 21:10:49 wysłana przez Szymon »

Offline intruz

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 192
  • Motocykl: 800 XC/XCx
  • Miejscowość: Lębork
Odp: Tiger 800 - Jak to jeździ i z czym to się je
« Odpowiedź #11 dnia: 01 Marzec 2018, 22:39:08 »
No i super :)

Ja u nich właśnie kupiłem swojego, w ciemno, bez jazdy próbnej  :) Moto jak dla mnie mega uniwersalne, dające sporo frajdy na asfalcie i w terenie.
LS 650/VS1400/XL1200C/FLSTN/ WR250R - XT 660R - TT 800 XCx