Autor Wątek: Tiger 800 - Pszczyna - Po oględzinach  (Przeczytany 546 razy)

Offline czarny_cb

  • Świeża krew
  • *
  • Wiadomości: 7
  • Motocykl: inny motocykl
  • Miejscowość: Kraków
Tiger 800 - Pszczyna - Po oględzinach
« dnia: 12 Marzec 2018, 22:59:16 »
Witam,

Dla zainteresowanych poniższym ogłoszeniem:
You are not allowed to view links. Register or Login

Byłem na oględzinach tego motocykla. Sprowadzony jest z Włoch.
Wg. moich oględzin motocykl jest bez żadnych przygód czy napraw blacharskich. Wyglądał ładnie natomiast zaniepokoił mnie silikon pod śrubami dekla zaworów oraz łuszcząca się farba na tym deklu - sprzedawca powiedział, że w przypadku Tigerów to jest normalne że pod te śruby daje się silikon, a łuszcząca się farba to normalna wada tych motocykli. Mnie to zdziwiło więc zadzwoniłem do serwisu do Włoch, który wbijał przeglądy do książeczki serwisowej dołączonej do motocykla. Po telefonie okazało się, że nie wszystkie informacje w ogłoszeniu są prawdziwe. Po pierwsze motocykl miał 2 właścicieli we Włoszech, a nie jednego. Po drugie i najważniejsze, jest to że w książce serwisowej brakuje jednego wpisu z maja 2017 gdzie podczas tego przeglądu motocykl miał na liczniku ponad 45tyś km. Teraz ma cudowne 35 tyś km.
Wiem, że to nie "duża" różnica ale sam fakt daje do myślenia. Ja odpuściłem tym bardziej, że sprzedawca był bardzo nieprzyjemny i na każde pytanie odpowiadał z ironią i oburzeniem.

Pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: 12 Marzec 2018, 23:06:44 wysłana przez czarny_cb »

Offline Stubin

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 539
  • Motocykl: 885(i)
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Tiger 800 - Pszczyna - Po oględzinach
« Odpowiedź #1 dnia: 13 Marzec 2018, 07:50:24 »
No cóż... na temat tej "firmy" jest sporo opinii na necie (szczególnie na różnych forach). Nie są to opinie pozytywne.

Poza tym dla mnie osobiście nie ma znaczenia czy "pomylili" się w przebiegu o 10k czy 100k. Oszustwo jest oszustwem bez względu na rozmiar, a od oszustów nie kupuję.

Offline balles

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 240
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: Trójmiasto
Odp: Tiger 800 - Pszczyna - Po oględzinach
« Odpowiedź #2 dnia: 13 Marzec 2018, 13:32:09 »
I jeszcze po co to zrobili przecież przy przebiegu 45 tys i 5-6 latach użytkowania to wychodzi średnio 7,5-9tys. km
Nie jest to jakaś przerażająca ilość tym bardziej we włoszech. Oszukując tylko sobie robią pod górkę. Ale to chyba nasza mentalność.

Taka mała dygresyjka:
Znajomy szukał auta pojechał na jakiś autohandel i ogląda auto które mu się spodobało i zaczyna przeglądać szczegóły opony zajeżdżone z niskim dot a przebieg i wiek wskazuje że nie powinien dwóch zestawów opon zajeździć. Przycisnął handlarza to ten mu opowiedział, odkręcone km bo inaczej nikt nawet nie spojrzy na nie.
Próbuje mu się tłumaczyć handlarz, że nawet jak kupują auto z większym przebiegiem to kupujący prosi o odkręcenie km bo co mu sąsiedzi powiedzą.

Offline chemik

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 276
  • Motocykl: 800 XC/XCx
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Tiger 800 - Pszczyna - Po oględzinach
« Odpowiedź #3 dnia: 13 Marzec 2018, 14:14:35 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Po drugie i najważniejsze, jest to że w książce serwisowej brakuje jednego wpisu z maja 2017 gdzie podczas tego przeglądu motocykl miał na liczniku ponad 45tyś km. Teraz ma cudowne 35 tyś km.

You are not allowed to view links. Register or Login
I jeszcze po co to zrobili przecież przy przebiegu 45 tys i 5-6 latach użytkowania to wychodzi średnio 7,5-9tys. km

45 tys. km to on miał rok temu. W momencie "przekręcania" licznika na pewno miał znacznie więcej. Korekta wskazań licznika kosztuje ok 300PLN. Dla cofnięcia o 10 tys. PLN żaden handlarz nie robiłby tego, gdyż to mu się po prostu nie opłaca.
Motocykl miał 2 właścicieli. Pierwszy mógł nawijać średnio 7-9 tys. km rocznie, a drugiemu wystarczyły dwie dłuższe wycieczki np. na Bałkany i do Maroka aby do tych średnich przebiegów dorzucić drugie tyle np. w rok.
Podsumowując - wielce prawdopodobne, że ten motocykl w chwili korekty wskazań miał ponad 60 tys. km.

Offline Kris78

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 227
  • Motocykl: 1200 Explorer Xc
  • Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
Odp: Tiger 800 - Pszczyna - Po oględzinach
« Odpowiedź #4 dnia: 13 Marzec 2018, 15:33:51 »
A ja jak zwykle sie wylamie. Jezeli wiesz ze cos kombinowali z przebiegiem a naprawde stan maszyny jest ladny, widac ze nie sklejony z 3 , to moze warto wziasc to na chlodno przemyslec ,podejsc jeszcze raz do tematu , naswietlic sprzedawcy temat ze  przebieg taki i siaki a moze urwiesz dobrego grosza . Bo na zdjeciach wyglada super. A jak ma 10-20tys km wiecej wydaje mi sie ze do przezycia . Tak aby zjechal na kuferki :)

Offline Krzychu

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 280
  • Motocykl: 800 XC/XCx
  • Miejscowość: Wołomin
Odp: Tiger 800 - Pszczyna - Po oględzinach
« Odpowiedź #5 dnia: 13 Marzec 2018, 17:18:26 »
You are not allowed to view links. Register or Login
A ja jak zwykle sie wylamie. Jezeli wiesz ze cos kombinowali z przebiegiem a naprawde stan maszyny jest ladny, widac ze nie sklejony z 3 , to moze warto wziasc to na chlodno przemyslec ,podejsc jeszcze raz do tematu , naswietlic sprzedawcy temat ze  przebieg taki i siaki a moze urwiesz dobrego grosza . Bo na zdjeciach wyglada super. A jak ma 10-20tys km wiecej wydaje mi sie ze do przezycia . Tak aby zjechal na kuferki :)

A przy odsprzedaży to co powiedzialbys swojemu klientowi, ze ma 20 tys więcej czy weźmiesz to chłodno i nawet Ci przysłowiowa brewka nie pyknie? Ja dziękuje za takie transakcje
Krzychu


_______________________________________
Honda NC 700X; Tiger 800 XRX; Tiger 800 XCA

Offline PIT

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 480
  • "Simplicity is the ultimate sophistication"
  • Motocykl: 1200 Explorer
  • Miejscowość: Żywiec
Odp: Tiger 800 - Pszczyna - Po oględzinach
« Odpowiedź #6 dnia: 13 Marzec 2018, 23:20:45 »
Ja to nie rozumiem ludzi, którzy szukają dobrego motocykla u handlarzy, podczas gdy dostępne są egzemplarze z pewnej ręki i całkiem nieźle wyposażone. Jak ten:
You are not allowed to view links. Register or Login
==Piotr==
The difference between TRI and TRIUMPH is a little umph!

Offline Kris78

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 227
  • Motocykl: 1200 Explorer Xc
  • Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
Odp: Tiger 800 - Pszczyna - Po oględzinach
« Odpowiedź #7 dnia: 14 Marzec 2018, 06:49:57 »
PIT a nie myslales zeby zrobic wariant ubozszy motocykla tzn ogolocic go troche mam namysli kufry i jakies dodatki i z  ceny zjechac , mi czasem ten manewr sie sprawdzal.Nie kazdy od razu potrzebuje sprzet wyprawowy a chce dobry motocykl. Wystaw na probe moze wersje bez kufrow ,je mozesz osobno sprzedac , pewnie szybko  pojda ;)
« Ostatnia zmiana: 14 Marzec 2018, 16:58:54 wysłana przez Kris78 »

Offline Szymon

  • Sierściuch
  • **
  • Wiadomości: 51
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: Września
Odp: Tiger 800 - Pszczyna - Po oględzinach
« Odpowiedź #8 dnia: 14 Marzec 2018, 13:57:12 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Ja to nie rozumiem ludzi, którzy szukają dobrego motocykla u handlarzy, podczas gdy dostępne są egzemplarze z pewnej ręki i całkiem nieźle wyposażone. Jak ten:
You are not allowed to view links. Register or Login

Bo nie wszyscy mają ponad 30 koła na motocykl, dodatki kufry i inne bajery nie jeżdżą.   

Generalnie nie ma reguły, dwa lata temu kupiłem Hondę Hornet u handlarza i byłem bardzo zadowolony.

 

Offline chudy1982

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 194
  • Motocykl: 955i
  • Miejscowość: Wasilków
Odp: Tiger 800 - Pszczyna - Po oględzinach
« Odpowiedź #9 dnia: 14 Marzec 2018, 17:10:29 »
Ja sprzedaje dwa Tigery 955 z oryginalnymi przebiegami 51 i 57 tys mil. Jak ludzie slysza te przebiegi i to jeszcze uswiadomia sobie ze to w milach to prawie czosnkiem rzucaja. Polacy kochaja byc oszukiwani z przebiegiem, wiec kwitnie proceder krecenia licznikow.

Offline Marttino

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 677
  • Motocykl: 955i
  • Miejscowość: ŁÓDŹ/ROKICINY
Odp: Tiger 800 - Pszczyna - Po oględzinach
« Odpowiedź #10 dnia: 14 Marzec 2018, 17:39:45 »
 Polacy nie kochają być oszukiwani , tylko handlarze są oszustami i wszystko zrobią aby znaleźć frajera.

Offline biblo

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 1 795
  • Motocykl: inny motocykl
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Tiger 800 - Pszczyna - Po oględzinach
« Odpowiedź #11 dnia: 14 Marzec 2018, 18:56:43 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Ja sprzedaje dwa Tigery 955 z oryginalnymi przebiegami 51 i 57 tys mil. Jak ludzie slysza te przebiegi i to jeszcze uswiadomia sobie ze to w milach to prawie czosnkiem rzucaja.

A po co ściągasz motocykle z tak dużymi przebiegami??? Przecież 51 i 57 tys. mil, to odpowiednio 82 i 92 tys. km, czyli jak na motocykle, to sporo. Tym bardziej, że to motocykle zza granicy, a więc z zagraniczną historią serwisową... W ich wypadku trudno zadzwonić do serwisu i ją zweryfikować lub ustalić jakie miały przygody lub pogadać z poprzednimi właścicielami, itd. I tym bardziej, że nie są to popularne maszyny, niczym stary Trampek, GS, czy inny DL...

Motocykl krajowy z takim przebiegiem pojawia się z reguły na jakichś forach, zlotach, w relacjach z podróży, jest więc trochę bardziej "znany", tym samym nawet tak duży przebieg nie jest aż tak "odpychający"...

Wracając do sprowadzanych maszyn z wysokimi przebiegami, to moim zdaniem handlarze kupują je zapewne tylko dlatego, że są tanie. No i potem je pucują i kręcą liczniki, żeby sprzedaż była szybka i dochodowa. W internecie można później znaleźć nieźle wyposażone 8-10 letnie moto z przebiegami rzędu 3-5 tys. km/rok... I to sprowadzane np. z Włoch, czyli z kraju, gdzie sezon trwa praktycznie cały rok...

Nie piszę tego pod Twoim adresem, takie mam po prostu obserwacje z rynku motocyklowego.

Jak w końcu kręcenie liczników stanie się ściganym przestępstwem, to może się to zmieni. BTW, nie wiem, czy wiecie, że w USA taki proceder jest przestępstwem federalnym...

Osobną "chorobą", która trawi nasz rynek używanych motocykli i samochodów, to sprzedaż pojazdów po przejściach i poważnych wypadkach, jako bezwypadkowych, igiełek, itp.

Polacy jednak trochę zaklinają rzeczywistość i chyba godzą się na bycie oszukiwanymi... Bo jeśli wszystkie logiczne przesłanki wskazują, że nie jest możliwe, aby auto/moto w nieskazitelnym stanie, z mały przebiegiem miało niską cenę (niższą od krajowego z gorszym wyposażeniem), a oni w to wierzą, to jak to inaczej uzasadniać... Chyba tylko wiarą w cuda lub tym, że jesteśmy jakimiś  wybrańcami, którym inni rozdają kasę za darmo... ;)

Sorry za OT  o/^
Pozdrawiam,
Jacek
_________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650A V-Strom|TEx XC|

Offline PIT

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 480
  • "Simplicity is the ultimate sophistication"
  • Motocykl: 1200 Explorer
  • Miejscowość: Żywiec
Odp: Tiger 800 - Pszczyna - Po oględzinach
« Odpowiedź #12 dnia: 14 Marzec 2018, 20:04:09 »
You are not allowed to view links. Register or Login
PIT a nie myslales zeby zrobic wariant ubozszy motocykla tzn ogolocic go troche mam namysli kufry i jakies dodatki i z  ceny zjechac , mi czasem ten manewr sie sprawdzal.Nie kazdy od razu potrzebuje sprzet wyprawowy a chce dobry motocykl. Wystaw na probe moze wersje bez kufrow ,je mozesz osobno sprzedac , pewnie szybko  pojda ;)

Ależ myślałem...i być może nawet lepiej bym na tym wyszedł. Ale póki co jest zainteresowanie taką opcją więc poczekam. Ciśnienia nie mam dużego. Jak się kupiec znajdzie to OK a jak nie...to w sumie to kawał fajnego motocykla jest więc pewnie zostanie przy domu ;-) na kolejny sezon.

Cytat: Szymon

Bo nie wszyscy mają ponad 30 koła na motocykl, dodatki kufry i inne bajery nie jeżdżą.

OK rozumiem. Ale piszemy o konkretnym przypadku no nie? 
Zatem ten z ogłoszenia, to który był rocznik? 2011 i ile handlarz chciał 26000?
Hmm...
Ale to takie moje skromne zdanie.

==Piotr==
The difference between TRI and TRIUMPH is a little umph!

Offline chudy1982

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 194
  • Motocykl: 955i
  • Miejscowość: Wasilków
Odp: Tiger 800 - Pszczyna - Po oględzinach
« Odpowiedź #13 dnia: 14 Marzec 2018, 20:20:08 »
You are not allowed to view links. Register or Login

A po co ściągasz motocykle z tak dużymi przebiegami??? Przecież 51 i 57 tys. mil, to odpowiednio 82 i 92 tys. km, czyli jak na motocykle, to sporo. Tym bardziej, że to motocykle zza granicy, a więc z zagraniczną historią serwisową... W ich wypadku trudno zadzwonić do serwisu i ją zweryfikować lub ustalić jakie miały przygody lub pogadać z poprzednimi właścicielami, itd.
To są normalne przebiegi dla dwunasto i trzynastoletniej maszyny, tymbardziej turystycznej. Duży przebieg to np. 150 tys km w pięcioletniej Afryce czy GSie. Jeśli jest maszyna np pięcioletnia i to z naprawde prawdziwym przebiegiem 10 tys km to u mnie rodzi się pytanie czemu tak mało - zazwyczaj temat jest prosty bo stała bardzo długo rozwalona z pogiętą ramą w ubezpieczalni, później kupuje handlarzyna, kombinuje z papierami i znowu przez dłuższy czas kompletuje części, prostuje ramę itd.

Sorry za OT

Offline biblo

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 1 795
  • Motocykl: inny motocykl
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Tiger 800 - Pszczyna - Po oględzinach
« Odpowiedź #14 dnia: 14 Marzec 2018, 21:59:47 »
Jest jeszcze jeden rodzaj bardzo ciekawych używek - jedno-dwu-trzy letnie, czyli takie kupione/wzięte w leasing na firmę pod wpływem impulsu lub nieprzemyślanej zachcianki :) A potem okazuje się, że to jednak nie to, bo żona marudzi, albo nie ma czasu na jeżdżenie, albo rodzaj motocykla nie pasi, itd....

Są one często dobrze doposażone i z małym lub bardzo małym przebiegiem. Oczywiście serwisowane i zadbane.

Mnie się udało kupić dwa takie okazyjne motocykle  o/"

- rocznego Sportstera z dodatkami za 10 kPLN, w cenie o 20% niższej od ceny nowego golasa, z przebiegiem 5200 km
- rocznego TEX-a z dodatkami za ok. 5 kPLN, z przebiegiem 6300 km, w cenie... nie będę pisał jakiej, żeby nie drażnić  8)

W obu przypadkach motocykle salonowe, jeszcze przez rok na gwarancji, oczywiście bezwypadki  ;D
Pozdrawiam,
Jacek
_________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650A V-Strom|TEx XC|