Autor Wątek: Tiger 1050 kilka pytań  (Przeczytany 8035 razy)

Wicher

  • Gość
Odp: Tiger 1050 kilka pytań
« Odpowiedź #15 dnia: 19 Kwiecień 2018, 11:48:06 »
Daj znać co i jak z tą osłpną,bo czaję się na nią, ale szukam srebrnej;)

Offline balles

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 573
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: Trójmiasto
Odp: Tiger 1050 kilka pytań
« Odpowiedź #16 dnia: 19 Kwiecień 2018, 17:00:47 »
Mam taką sw motecha i jeśli smaruje jakims sprayem to ok ale zwykle smaruje do skrzyń biegów i jak dam za dużo to chlapie.

Offline redbaron

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 314
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 885(i)
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Tiger 1050 kilka pytań
« Odpowiedź #17 dnia: 19 Kwiecień 2018, 22:51:43 »
You are not allowed to view links. Register or Login

Ja bym dołożył.Lepsze oświetlenie,kanapa pasażera niżej i kilka innych niuansów. Jak to się mówi lepsze wrogiem dobrego :)

Z całym szacunkiem ale pierwsze zdanie wyklucza trzecie i odwrotnie  Vto
Albo byś dołożył, albo lepsze wrogiem dobrego  o/\o


Ot taka  przyczepka logiczna >:D

Offline dugi

  • Sierściuch
  • **
  • Wiadomości: 96
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: Chorzów
Odp: Tiger 1050 kilka pytań
« Odpowiedź #18 dnia: 19 Kwiecień 2018, 23:10:19 »
Latałem nowym sportem i powiem że sporo bajerów elektronicznych dodane mapy, trakcja, tempomat itp. Dla wzrokowców wszędzie loga i napisy Triumph, jak dla mnie zajebiście to wygląda. Kanapa nie sprawiła wrażenia wygodniejszej raczej wręcz przeciwnie ale to odczucia subiektywne może przyzwyczajenie tyłka. Ogon mniej zadarty i to mi nie pasi jest mniej agresywny patrząc z boku, rzecz gustu. Reakcja na gaz (elektroniczny bezlinkowy) trochę inna taka zmulona i mniej bezpośrednia, myślę że kwestia przyzwyczajenia lub wyboru mapy nie sprawdzałem. Ogólnie fajny sprzęt ma dodatki i bajery brakujące w starszych wersjach. Pewnie lepsze światła no i świecą oba lepiej to wygląda.

Pozdro
  Dugi
Yamaha TDM 850
Kawasaki Versys 650
Triumph Tiger 1050
Triumph Tiger Sport 1050

Wicher

  • Gość
Odp: Tiger 1050 kilka pytań
« Odpowiedź #19 dnia: 20 Kwiecień 2018, 00:34:27 »
Mnie się wydaje, że koledze chodziło o sporta z lat 13-15, ale chyba ogromnych różnic nie ma pomiędzy najnowszym sportem,a tym z lat 13-15....
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

Ja bym dołożył.Lepsze oświetlenie,kanapa pasażera niżej i kilka innych niuansów. Jak to się mówi lepsze wrogiem dobrego :)

Z całym szacunkiem ale pierwsze zdanie wyklucza trzecie i odwrotnie  Vto
Albo byś dołożył, albo lepsze wrogiem dobrego  o/\o


Ot taka  przyczepka logiczna >:D
Kolego dołożyłbym. Pierwszy tiger to dobra maszyna, a sport jest po prostu lepszy i uważam, że warto się nad nowszym modelem pochylić......nie wiem gdzie masz problemy z odnalezieniem logiki....

Offline mops

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 376
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: Rawicz
Odp: Tiger 1050 kilka pytań
« Odpowiedź #20 dnia: 20 Kwiecień 2018, 10:56:00 »
@Dugi - piszesz o najnowszym Sporcie, gdzie doszła elektroniczna manetka i związane z tym bajery (mapy, tempomat, kontrola trakcji. Sport 13-15 ma rolgaz na lince i z elektronicznych bajerów ma automatyczne kierunki, możliwość wyłączenia ABS z poziomu komputera pokładowego. Sport 13-15 nie ma wskaźnika zapiętego biegu.
Moc Sporta 13-15 a nowego to niuanse, zmieniono trochę rozkład krzywej momentu (starszy sport ma max przy 4000obr nowszy chyba coś powyżej 7000. Reszta to kosmetyka (szyba, handguardy, lusterka).

Mając możliwość wyboru 1050 a Sport 13-15 wziąłbym sporta. Pablo coś się ogłaszał, że chce pogonić białego TS`a.
« Ostatnia zmiana: 23 Kwiecień 2018, 10:47:30 wysłana przez mops »
Jestem na INSTAGRAMIE ;-) You are not allowed to view links. Register or Login

Offline tuzmen

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 165
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: Warka
Odp: Tiger 1050 kilka pytań
« Odpowiedź #21 dnia: 22 Kwiecień 2018, 18:09:21 »
Jednak poszedłem w wersję 2008 :) czarna mamba
Zrobiłem tabelkię za i przeciw i wyszło że różnic jest tak mało że te kilka tys wole wydać na inne gadżety.
Jeszcze dużo nie jeździłem i nie mogę nic powiedzieć czy jestem zadowolony ale z wygląd motocykla jest zabójczy. Zwłaszcza te soczewki, o wiele lepiej to wygląda niż klosze w sporcie, a w nocy i tak nie jeżdżę :) więc nie będę narzekać na słabe światła

Z tego co zdążyłem oblatać to będzie trzeba zaadoptować pompę hamulcową od R1 bo to co jest w standardzie to mało precyzyjny osprzęt. Miałem poprzednio Fz1 i tamte hamulce to najlepsze heble jakiekolwiek miałem okazję używać.

Pozdro tigerowcy

Offline Lucek79

  • Sierściuch
  • **
  • Wiadomości: 83
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Tiger 1050 kilka pytań
« Odpowiedź #22 dnia: 23 Kwiecień 2018, 11:35:50 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Daj znać co i jak z tą osłpną,bo czaję się na nią, ale szukam srebrnej;)

Osłona przetestowana. Nie ma porównania z uwaleniem zadupka - jest dużo lepiej, prawie nic nie chlapło. Jestem zadowolony.
Transalp 600 -> DL 1000 -> Tiger 1050

Wicher

  • Gość
Odp: Tiger 1050 kilka pytań
« Odpowiedź #23 dnia: 23 Kwiecień 2018, 12:27:16 »
Ok.Super y

Offline soql

  • Sierściuch
  • **
  • Wiadomości: 61
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: Cieszyn
Odp: Tiger 1050 kilka pytań
« Odpowiedź #24 dnia: 25 Kwiecień 2018, 15:01:16 »
Ad.1
Z ładowaniem, czy w ogóle elektryką, nie miałem problemów. Jedynie razu pewnego, ni z gruszki ni z pietruszki, padł mi aku. Nie wiem jak był stary, z takim kupiłem moto, ale nie było żadnych wcześniejszych oznak słabnięcia, po prostu, podjechałem na stację, nalałem benzin, chcę odpalać a tu tylko króciutkie pyknięcie i tyle, zero prądu (i to 200 km od chaty :)). Po podmiance aku, moto odpalił od strzału.
Ad.2
Na jako taki brak miejsca pasażerka nie narzeka. Narzeka jednak na bule w okolicy bioder tak po dłuższej jeździe, powiedzmy 1,5-2 godz. jazdy. Nie wiem jednak czy to indywidualny przypadek tej konkretnej osoby, czy też sety mogłyby być niżej. Jeszcze testujemy. Co do wysokości siedziska dla pasażera, żona jest bardzo zadowolona, że w końcu widzi co się dzieje przed moto, w związku z czym jazdę odbiera w pełniejszym stopniu, a nie "kuka" mi znad ramienia :). Fakt, częściej czyści wizjer, ale na hałas nie marudzi (kwestia kasku).   
Ad.3
Ja byłem średnio zadowolony z oryginalnego zawieszenia (może dlatego że miał już nakulane 46 tys km) , dlatego zamieniłem na akcesoryjne Hyperpro (przód sprężyny progresywne + firmowy olej, tył amor "szyty na miarę" pod moje indywidualne preferencje). Koszt coś około 2600 zł, a czy było warto? Zdecydowanie tak, moto zyskał bardzo na stabilności przy dynamicznej jeździe po kiepskim asfalcie, tak z pasażerem jak i solo. Może nie jest to przepaść jak przesiadka z Jelcza do Ferrari, ale jednak jest zauważalna różnica. I teraz jest bardzo dobrze :).
Ad.4
Wg. komputera średnie spalanie waha się w granicach 6,7-7,3 l. Fakt, nieszczególnie się staram jeździć ekonomicznie i stąd pewnie takie a nie inne spalanie. Zwyczajnie, jak odkręcisz to i spali. Rzadko śmigam z podanymi przez ciebie prędkościami, u mnie na autostradach jest to raczej 150-170 km/h (z pasażerem), a gdzie indziej zależnie od sytuacji :). Generalnie, staram się nie jeździć do rezerwy tylko tankuję kiedy się da (w trasie oczywiście).
Ad.5
Nie doszukałem się jakichś rażących wad, no może trochę chamska skrzynia (ale to kwestia przyzwyczajenia) no i światła mogłyby być lepsze, ale z tym też można pokombinować. Nie zaobserwowałem natomiast dokuczliwości wymienianych przez przedmówców tzn, łańcuch nie chlasta smarem jakoś przesadnie (może kwestia jakości i ilości aplikowanego smaru), nie zatyka chłodnic bo mam przedłużenie błotnika, a z tyłu też nic wielkiego się nie dzieje i brudne jest jedynie nadkole i rejestracja od wewnątrz. Mowy nie ma o brudnych plecach pasażera.
Ad.6
Tu nie mam wiele do powiedzenia, zwracaj uwagę na wszystko jak przy każdym innym moto :).

Na koniec nic odkrywczego co prawda, ale chciałem zdecydowanie polecić ci moto jako sprzęt wyjątkowo poręczny (bardzo łatwy w prowadzeniu) i wszechstronny, tak do jazdy solo jak i we dwoje, potrafiący dać sporo frajdy z jazdy :).
Pozdrawiam.   
 

Offline peterr86

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 154
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Tiger 1050 kilka pytań
« Odpowiedź #25 dnia: 15 Maj 2018, 23:05:12 »
Mam jeszcze jedno pytanko, czy te silniki biorą olej ?

Wicher

  • Gość
Odp: Tiger 1050 kilka pytań
« Odpowiedź #26 dnia: 16 Maj 2018, 10:02:48 »
Zdarza im się. U mnie narazie spokój.Miałem wyciek oleju spod uszczelki pokrywy zaworów(uszczelka gniazda świecy).Póki co nie bserwuję ubytków.
Sprawdź ewentualne wycieki,możesz też przejść na jakąś oliwę W50.

Offline marek_w

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 339
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: Tiger 1050 kilka pytań
« Odpowiedź #27 dnia: 16 Maj 2018, 14:53:22 »
Jakieś tam lekkie pocenie kiedyś się zdarzyło ale nic groźnego ;) O kapaniu nie ma mowy :)