Autor Wątek: Brak ładowania Tiger 1050  (Przeczytany 1202 razy)

Offline robert73

  • Świeża krew
  • *
  • Wiadomości: 28
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: lodz
Odp: Brak ładowania Tiger 1050
« Odpowiedź #15 dnia: 03 Maj 2019, 20:59:11 »
U mnie rok temu padły dwie cewki  w alternatorze a przyczyniła się do tego wtyczka łącząca alternator z regulatorem .Po przewinięciu alternatora ładowanie na obrotach było około 13,8v co wydawało mi się trochę z niskie .Zacząłem dumać jaka może być przyczyna aż pewnego dnia odpaliłem zimne moto i zacząłem macać przewody trochę się zdziwiłem bo dosłownie po dwóch minutach pracy silnika ta wtyczka zdążyła się tak nagrzać że nie można było utrzymać jej w ręce .Próbowałem czyścić połączenie na niej ale efekty były średnie dopiero po wywaleniu jej i zlutowaniu przewodów napięcie ładowania wzrosło do 14.5 v a przewody przestały się nagrzewać .

Offline dlugi1974

  • Świeża krew
  • *
  • Wiadomości: 29
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: Ozimek
Odp: Brak ładowania Tiger 1050
« Odpowiedź #16 dnia: 04 Maj 2019, 16:57:41 »
Właśnie wróciłem z garażu, sprawdziłem cewki przejścia z masą brak. Wyczyściłem wtyczki preparatem przedmuchałem. Napięcie aku w stanie spoczynku 12,6V. Po włączeniu zapłonu 12,3V. Po odpaleniu moto na wolnych obrotach 13, 8V na wyższych obrotach napięcie spada do 13,2-13,3V. Po włączeniu wentylatora napięcie spada do 12,8V

Offline dlugi1974

  • Świeża krew
  • *
  • Wiadomości: 29
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: Ozimek
Odp: Brak ładowania Tiger 1050
« Odpowiedź #17 dnia: 08 Maj 2019, 21:35:13 »
Panowie, dodatkowo występuje u mnie dokładnie ten problem co na zamieszczonych filmikach : czy ktoś znalazł może rozwiązanie ??
You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

Offline Wicher

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 848
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: Ruda Śląska
Odp: Brak ładowania Tiger 1050
« Odpowiedź #18 dnia: 08 Maj 2019, 22:38:35 »
Przejście do masy to jedno, ale czy mierzyłeś napięcia międyfazowe na uzwojeniach alternatora?
Oprócz tego dokonywanie pomiarów napięcia ładowania czy napięć międzyfazowych na niepewnej baterii mija się z celem.

Co do odpalania. Wymontuj twój akumulator. Podepnij do moto akumulator z samochodu i odpal, zobaczysz czy problem rozruchu zniknie.

Oprócz tego..... do jakich wartości, spada napięcie na twoim akumulatorze w momencie kręcenia rozrusznikiem?
Coś mi się wydaje, że twój akumulator jest padnięty, nie ma mocy rozruchowej.
Przerabiałem to z początkiem sezonu w moim 1050.
Jaki masz w ogóle prąd rozruchowy w tej baterii?
You are not allowed to view links. Register or Login

Offline dlugi1974

  • Świeża krew
  • *
  • Wiadomości: 29
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: Ozimek
Odp: Brak ładowania Tiger 1050
« Odpowiedź #19 dnia: 08 Maj 2019, 22:47:39 »
Akumulator to około 2-letni YUASA  YTX12-BS 10,5 Ah 180 A, jutro pomierzę dokładnie prądy i dam znać . Dzisiaj rozmawiałem ze znajomym który również posiada Tigera 1050 i również miał podobny problem, i "szpec" polecił mu akumulator Tuborg TX12H YTX12-BS 12V 12Ah 220A no i problemy zniknęły. Wyczytałem też że może być to problem przekaźnika rozrusznika i zabrudzonego pyłem węglowym rozrusznika, co o tym sądzicie ?

Offline Wicher

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 848
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: Ruda Śląska
Odp: Brak ładowania Tiger 1050
« Odpowiedź #20 dnia: 08 Maj 2019, 23:23:53 »
Powinien być YT12B-BS, czyli 210A. Ten który masz ma za mały prąd rozruchu, jak na 1050.
Do 1050, idealny będzie w okolicach 210-240A prądu rozruchowego. Takie akumulatory, nowe po podpięciu do testera, pokazują spokojnie 20/30A więcej niż deklaruje producent.
Ja zamontowałem Vartę TTZ 14S. 210A prądu rozruchowego, na testerze pokazał 230A.
Oprócz tego pasują takie baterie jak:
Varta YT12B-BS 215A
Yuasa YTZ 14S 230A lub nowszy odpowiednik TTZ14S.

Oprócz tego wyczyść czujnik przy klamce sprzęgła(lubi mieszać przy rozruchu).
Potencjalne chochliki, to jeszcze zaśniedziałe styki włącznika rozrusznika, oraz styki przekaźnika rozrusznika.

Mimo wszystko odpal go na początek z samochodowego akumulatora, to ci rozjaśni temat rozruchu.

You are not allowed to view links. Register or Login

Offline pawel

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 1 769
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 800 XC/XCx
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Brak ładowania Tiger 1050
« Odpowiedź #21 dnia: 09 Maj 2019, 00:41:27 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Przejście do masy to jedno, ale czy mierzyłeś napięcia międyfazowe na uzwojeniach alternatora?
Oprócz tego dokonywanie pomiarów napięcia ładowania czy napięć międzyfazowych na niepewnej baterii mija się z celem.

Co do odpalania. Wymontuj twój akumulator. Podepnij do moto akumulator z samochodu i odpal, zobaczysz czy problem rozruchu zniknie.

Oprócz tego..... do jakich wartości, spada napięcie na twoim akumulatorze w momencie kręcenia rozrusznikiem?
Coś mi się wydaje, że twój akumulator jest padnięty, nie ma mocy rozruchowej.
Przerabiałem to z początkiem sezonu w moim 1050.
Jaki masz w ogóle prąd rozruchowy w tej baterii?
Tak jak pisze Wicher, sprawdź napięcie na trzech przewodach (chyba żółtych) dochodzacych donregulatora napięcia.  Nie  chce wprowadzać w błąd ale powninno być 60v. Sprawdź w serwisowce żeby nie było. Sprawdź też  rezestancje pomiędzy nimi i każdym z nich do.masy.
Mój kumpel miał zabawę z Triumph Sprint 1050, winny był  regulator napięcia.

Wysłane z Tapatalka

Happiness is a way of travel not a destination ...