Autor Wątek: Ładowanie  (Przeczytany 45645 razy)

Offline beny

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 266
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 800 Xc
  • Miejscowość: Przysucha
Odp: Ładowanie
« Odpowiedź #60 dnia: 31 Lipca 2015, 10:11:53 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Czy trzeba szukać od konkretnego rocznika VFR750 ?
Kupowałem po '90 roku. Nie pamiętam już dokładnie jakie roczniki, ale przy zamiennikach na e-bayu powinno być napisane do jakich innych motocykli ten alternator pasuje, wiec i roczniki też. Takim sposobem namierzyłem swój, a od VFR750 był najtańszy na allegro.
Triumph Tiger 800 XC
HONDA XR 400

Offline hynas

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 144
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1200 XcX
  • Miejscowość: Poddębice
Odp: Ładowanie
« Odpowiedź #61 dnia: 31 Lipca 2015, 13:57:28 »
Beny dzięki za info.
Alternator mam już wyjęty, widoczne ślady przysmażenia na dwóch cewkach.
Pomierzyłem, poszukałem i wygląda to tak :
Wymiary:
 Średnica zewnętrzna 104 mm
 Średnica wewnętrzna 42 mm
 
Katalogi pokazują że powinny pasować od :

 Honda VFR750F (J-K) 90-91 (wygląda że do końca produkcji czyli do 97 ale to sprawdzę jutro bo sprzedawca ma mi go zmierzyć)
Triumph Tiger 955i, Speedtriple (03), 955
Kawasaki ZX12
Yamaha JZR600, YX600

Offline hynas

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 144
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1200 XcX
  • Miejscowość: Poddębice
Odp: Ładowanie
« Odpowiedź #62 dnia: 06 Września 2015, 12:15:41 »
Zabawa z ładowaniem zakończona.
Niestety zakupiony alternator od vfr750 nie pasował, miał minimalnie większą średnice zewn. i nie mieścił się.
Zdecydowałem się na oddanie swojego do regenracji.
Po miesiącu użytkowania wszystko działa jak należy, ładowanie wzorowe 14-14,3 V
W razie potrzeby mogę podać namiary na warsztat.

Offline vito217

  • Świeża krew
  • *
  • Wiadomości: 39
  • Opinia +0/-0
  • Miejscowość: NC
Odp: Ładowanie
« Odpowiedź #63 dnia: 07 Marca 2016, 13:35:18 »
Odświeżę temat bo i mnie ten zaszczyt zabawy z ładowaniem kopną w dupę. I w związku z tym małe pytanie w kostce od aku do regulatora mam dwa czerwone i dwa czarne rozumiem że są to dwa + i dwa - które trzeba po prostu do jednego styku w regulatorze podłączyć według schematu zamieszczonego wyżej?

Offline woj_s

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 317
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 955i
Odp: Ładowanie
« Odpowiedź #64 dnia: 31 Marca 2016, 11:55:51 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Odświeżę temat bo i mnie ten zaszczyt zabawy z ładowaniem kopną w dupę. I w związku z tym małe pytanie w kostce od aku do regulatora mam dwa czerwone i dwa czarne rozumiem że są to dwa + i dwa - które trzeba po prostu do jednego styku w regulatorze podłączyć według schematu zamieszczonego wyżej?

Sprawdz napiecie pomiedzy czerwonym a czarnym kablem i porownaj z napieciem na klemach akumulatora.
Jak masz > 14V na kablach i mniej na klemach .. to po drodze tracisz prąd.

Offline spaw

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 320
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: inny motocykl
  • Miejscowość: Tychy
Odp: Ładowanie
« Odpowiedź #65 dnia: 01 Kwietnia 2016, 09:15:29 »
W Virago mialem podobny problem. Okazało się że nie było dobrej masy na regulatorze. Dorobilem z odpowiednio grubego przewodu od subwoofera i co? Ładowanie książkowe :D

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka


Offline vito217

  • Świeża krew
  • *
  • Wiadomości: 39
  • Opinia +0/-0
  • Miejscowość: NC
Odp: Ładowanie
« Odpowiedź #66 dnia: 06 Kwietnia 2016, 22:18:35 »
Zrobiłem tak jak myślałem ładowanie było jakieś 13.6V z tego co pamiętam zrobiłem już parę km i póki co wszystko chodzi. Oczywiście regiel od yamahy fz6 za 100zł. Niestety kable porobiłem na wsuwki damskie bo nie mogłem nigdzie znaleźć kostki pasującej do regulatora. Kiedyś będzie trzeba się tym zająć.

Offline Kudłaty

  • Świeża krew
  • *
  • Wiadomości: 6
  • Opinia +0/-0
  • Miejscowość: Boguszów Gorce
Odp: Ładowanie
« Odpowiedź #67 dnia: 23 Kwietnia 2016, 20:22:21 »
Pomijając kwestię popsutego alternatora. miałem duży problem z prądem w moim Tigerku. Wywaliłem obie kostki regulatora i alternatora. Grzały się jak cholera. Polutowałem na stałe zabezpieczając koszulkami termokurczliwymi. Znikł problem z prądem. Ładuje i zasila wszystko ok. Ładowanie wzrosło do 13,6 V.

Offline motosimsun

  • Świeża krew
  • *
  • Wiadomości: 47
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: inny motocykl
Odp: Ładowanie
« Odpowiedź #68 dnia: 21 Maja 2016, 13:43:13 »
Ja zrobiłem syntezę Waszych rozwiązań. Pominąłem jedynie wymianę samego stojana :). Przy 6-7 rpm miałem ok 100V napięcia zmiennego na żółtych kabelkach z alternatora. Kostki nie grzały się ale ładowanie w moim motocyklu było niższe niż 13V.
Wyrzuciłem kostki, a przewody porządnie skręciłem i polutowałem. Zabezpieczyłem też rurkami termokurczliwymi. Dodatkowo od każdego połączenia wyprowadziłem kabel - 2x masa (-) i 2x plus (+). Mam w ten sposób możliwość łączenia wyjść masowych oraz  prądowych z regulatora i połączenia ich bezpośrednio z akumulatorem. Efekt jest (był) piorunujący - 14,7V stałego ładowania przy 7 rpm  >:D Odłączyłem od akumulatora jeden (+) idący bezpośrednio z regulatora. Daje to ok. 14,5V i wciąż jeszcze mogę odciąć jedną masę (-) i (+) z akumulatora.
Na koniec podłączyłem kabel masowy do głównego złącza masowego silnika.
Pozostaje sprawdzić czy przy takim napięciu nie będzie gotowania akumulatora  O0

Offline WisniewskiP

  • Sierściuch
  • **
  • Wiadomości: 71
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: inny motocykl
Odp: Ładowanie
« Odpowiedź #69 dnia: 25 Marca 2017, 16:58:46 »
Temat trochę z innej beczki ale powiązany.
Mianowicie problem jest następujący. Niskie ładowanie akumulatora. Przy 6-7k obr. ładowanie w zakresie 13,8-13,9. "Bez gazu" ładowanie 12,9-13,0. Napięcie na kostce za regulatorem zamurowane na 14.4. Od razu dodaję, że mam zmodyfikowana instalacje. Zrobiony jest baypass. To znaczy, mam bezpośrednio podłączony przewód zza regulatora do akumulatora (oczywiście po drodze mam bezpiecznik).

I pytanie. Jaki może być powód spadku napięcia?

ps. Niby ładowanie nie jest złe, ale jednak chciałbym żeby było książkowe :)

Offline fata

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 135
  • Opinia +0/-0
    • Przystań Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Ładowanie
« Odpowiedź #70 dnia: 25 Marca 2017, 20:45:56 »
A wytłumaczysz jak to możliwe? Jeśli masz bypass to masz bezpośredni kabel kostka-akumulator.
Jak więc na gołym kablu ma następować spadek napięcia?

Offline Cianek

  • Sierściuch
  • **
  • Wiadomości: 63
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 955i
  • Miejscowość: SinnCity
Odp: Ładowanie
« Odpowiedź #71 dnia: 25 Marca 2017, 21:19:18 »
@WiśniewskiP a jakiego przekroju przewodem masz zrobiony bypass?
Mierzysz na włączonych światłach? 
955i

Offline woj_s

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 317
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 955i
Odp: Ładowanie
« Odpowiedź #72 dnia: 27 Marca 2017, 08:49:55 »
Ale masz zrobiony bypass zarowno plusa jak i masy czy tylko plus ?
Jezeli masz bypass obu , to nie ma bata ..cos z kablem albo polaczeniem kabli bypass-owych.

Offline golwet

  • Świeża krew
  • *
  • Wiadomości: 46
  • Opinia +0/-0
  • Są na drodze wariaci...których trudno wyprzedzić..
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Ładowanie
« Odpowiedź #73 dnia: 02 Kwietnia 2017, 18:41:41 »
Siemka Pany.
Ja też miałem przyjemność bawić się prądem przed sezonem. Dla potomności- pasuje idealnie regulator od Suzuki DL 1000, to jest wspólny zamiennik z naszymi reglami. Do tego dodatkowy plus z regulatora do aku, wymiana kostek na nowe i ładowanie z 10,8V wzrosło do 14,1 V :) Minusowego baypasa nie robiłem.
Triumph Tiger 955i 2002r.

Offline WisniewskiP

  • Sierściuch
  • **
  • Wiadomości: 71
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: inny motocykl
Odp: Ładowanie
« Odpowiedź #74 dnia: 04 Kwietnia 2017, 00:42:22 »
Zagadka rozwikłana, wymiana akumulatora i prąd w normie. Albo wina aku była albo gdzieś coś nie stykało i się poruszało. Czarna magia z tym ogólnie. Więcej tematu nie zgłębiam bo działa. :) :) :)