Autor Wątek: Historia modelu Tiger 800  (Przeczytany 695 razy)

Offline BrunoWarcianski

  • Świeża krew
  • *
  • Wiadomości: 48
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: Świętochłowice
Historia modelu Tiger 800
« dnia: 05 Styczeń 2019, 16:50:08 »
Nie mogę się połapać w ilości wersji modelu... Jest gdzieś zestawienie, czy historia Tigera 800 z dokładnym rozpisaniem, co i kiedy było zmieniane?

Patrząc chronologicznie od chwili obecnej mamy bodajże 6 wersji 800-tk, tj. 4 szosowe i 2 enduro... Początkowo z kolei, po debiucie, były tylko dwie: szosa i enduro. Wtedy było łatwo je rozróżnić...
Wiadomo: koła, zawieszenie, mapy silnika, ważne różnice.

Potem zaczęli mieszać... Nie mogę dojść do ładu w którym roku w jakim dokładnie stanie wychodziły z fabryki :/

Offline pawel

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 1 733
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 800 XC/XCx
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Historia modelu Tiger 800
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Styczeń 2019, 17:28:43 »
W 2011 w odpowiedzi na BMW F650GS i F800GS wprowadzono na rynek  dwa modele: Triumph Tiger 800,  koła odlewane 19 i 17  i uterenowony Triumph Tiger 800 XC,  koła 21 i 17 szprychy. W 2015 nastąpił lift i na rynek zamiast XC wszedł XCX w którym zastosowano  zawieszenie WP,  kontrole trakcji,  "fly-by-wire" co umożliwilo wprowadzenie tempomatu, map oraz ABS z możliwością zarządzania. W 2016 wprowadzono XCA czyli bogatrzą wersję wyposażoną swryjnie w grzane manetki, światła p.mgielne w technologi LED i grzane kanapy który był odpowiedzią inżynierów z Hinckley na bawarski F800GS ADV.
Wersja szosowa po 2015 zyskała w nazwie końcówkę XR do której z biegiem czasu wprowadzono wersję wzbogaconą o symbolu XRX która ma też wersję wzbogaconą o symbolu XRT.





Wysłane z Tapatalka

Happiness is a way of travel not a destination ...

Offline pawel

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 1 733
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 800 XC/XCx
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Historia modelu Tiger 800
« Odpowiedź #2 dnia: 05 Styczeń 2019, 17:49:03 »
W 2018 wprowadzono kolejne generacje wersji szosowej i uterenowonej w których między innymi tradycyjny reflektor zastąpiła lampa w technologii LED a zegary z  tradycyjnym obrotomierzem ustąpiły miejsca wyswietlaczowi LCD.

Ppnadto każdy praktycznie model można zamówić w wersji LOW przeznaczony dla riderow o mniejszym wzroście.

Wysłane z Tapatalka

Happiness is a way of travel not a destination ...

Offline intruz

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 265
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 800 XC/XCx
  • Miejscowość: Lębork
Odp: Historia modelu Tiger 800
« Odpowiedź #3 dnia: 05 Styczeń 2019, 19:31:34 »
You are not allowed to view links. Register or Login
W 2011 w odpowiedzi na BMW F650GS i F800GS wprowadzono na rynek  dwa modele: Triumph Tiger 800,  koła odlewane 19 i 17  i uterenowony Triumph Tiger 800 XC,  koła 21 i 17 szprychy. W 2015 nastąpił lift i na rynek zamiast XC wszedł XCX w którym zastosowano  zawieszenie WP,  kontrole trakcji,  "fly-by-wire" co umożliwilo wprowadzenie tempomatu, map oraz ABS z możliwością zarządzania. W 2016 wprowadzono XCA czyli bogatrzą wersję wyposażoną swryjnie w grzane manetki...
Wysłane z Tapatalka

Z tego co pamiętam w 2015 były dostępne od razu 3 wersje czyli XC, XCX, XCA

Ps. "Fly by Wire" ? Tigery chyba jeszcze nie latają 😉
« Ostatnia zmiana: 05 Styczeń 2019, 19:39:02 wysłana przez intruz »
LS 650/VS1400/XL1200C/FLSTN/ WR250R / XT 660R - TT 800 XCx - AJP PR7

Offline BrunoWarcianski

  • Świeża krew
  • *
  • Wiadomości: 48
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: Świętochłowice
Odp: Historia modelu Tiger 800
« Odpowiedź #4 dnia: 05 Styczeń 2019, 23:15:24 »
A co z tym dziobem?
Wydawało mi się, że powinny je mieć tylko wersje XC, a te zwykłe, szosowe też miewają, mimo odlewanych kół w innych rozmiarach itd.

Offline Wicher

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 837
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: Ruda Śląska
Odp: Historia modelu Tiger 800
« Odpowiedź #5 dnia: 05 Styczeń 2019, 23:49:40 »
Bo dziób jest w katalogu akcesoriów i można go sobie po prostu kupić i zamontować w wersji,która nie miała go fabrycznie ;)
You are not allowed to view links. Register or Login

Offline pawel

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 1 733
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 800 XC/XCx
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Historia modelu Tiger 800
« Odpowiedź #6 dnia: 06 Styczeń 2019, 13:01:50 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Z tego co pamiętam w 2015 były dostępne od razu 3 wersje czyli XC, XCX, XCA

Tak mogło być, tylko jak był skonfigurowany XC?

You are not allowed to view links. Register or Login
Ps. "Fly by Wire" ? Tigery chyba jeszcze nie latają 😉

Moj lata  :D
Happiness is a way of travel not a destination ...

Offline intruz

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 265
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 800 XC/XCx
  • Miejscowość: Lębork
Odp: Historia modelu Tiger 800
« Odpowiedź #7 dnia: 06 Styczeń 2019, 19:02:36 »
You are not allowed to view links. Register or Login

Tak mogło być, tylko jak był skonfigurowany XC?

Moj lata  :D

XC był bardzo słabo skonfigurowany brak trybów, ABS Offroad i wielu innych. Tutaj jest trochę info.wiem że jak kupowałem swojego to XCA też już był dostępny.

You are not allowed to view links. Register or Login
LS 650/VS1400/XL1200C/FLSTN/ WR250R / XT 660R - TT 800 XCx - AJP PR7

Offline BrunoWarcianski

  • Świeża krew
  • *
  • Wiadomości: 48
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: Świętochłowice
Odp: Historia modelu Tiger 800
« Odpowiedź #8 dnia: 07 Styczeń 2019, 08:48:28 »
Mo właśnie...
Mnie bardziej interesuje XC do 2015 a o nim jest niewiele. Zresztą w ogóle niewiele jest "wiedzy" na temat tych motocykli. Tyle co product placementu i oficjalnych materiałów.

Offline strażowy

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 1 623
  • Opinia +0/-0
  • Tiger = użytkowe enduro = :) :) :)
  • Motocykl: 955i
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Historia modelu Tiger 800
« Odpowiedź #9 dnia: 07 Styczeń 2019, 09:03:00 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Mo właśnie...
Mnie bardziej interesuje XC do 2015 a o nim jest niewiele....

...jeśli przeważają względy finansowe to rozumiem i ok. Jak już wspomniano, Tiger od 2015 roku to zdecydowanie lepiej "robiący" zawias od WP-ka i dodatkowa ekonomiczność - nad tym warto pomyśleć   ;) ...co zresztą ostatnio często czynię   o/"
Pozdrawiam z Poznania

Offline pawel

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 1 733
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 800 XC/XCx
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Historia modelu Tiger 800
« Odpowiedź #10 dnia: 07 Styczeń 2019, 09:29:56 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Mo właśnie...
Mnie bardziej interesuje XC do 2015 a o nim jest niewiele. Zresztą w ogóle niewiele jest "wiedzy" na temat tych motocykli. Tyle co product placementu i oficjalnych materiałów.

Google prawdę Ci powie

You are not allowed to view links. Register or Login
Happiness is a way of travel not a destination ...

Offline Fidel

  • Świeża krew
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 800
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Historia modelu Tiger 800
« Odpowiedź #11 dnia: 29 Kwiecień 2019, 16:30:29 »
Zgłębiałem kiedyś temat i wyszło mi tak:

Od 2011 do 2014 różnice między 800 a 800 XC to:
Element 800 800 XC
Koła odlewane, przednie 19" szprychowe, przednie 21"
Opony Pirelli Scorpion Trail, przednia w rozmiarze 100/90-19 Bridgestone Battlewing, przednia w rozmiarze 90/90-21
Zawieszenie przednie skok 180 mm, lagi o średnicy 43 mm, bez regulacji, Showa skok 220 mm, lagi o średnicy 45 mm, bez regulacji, Showa
Zawieszenie tylne skok 170 mm, tylko z regulacją napięcia wstępnego, Showa skok 215 mm, z regulacją napięcia wstępnego i tłumienia odbicia, Showa
Wysokość siedzenia 810-830 mm 845-865 mm
Szerokość 795 mm 865 mm (za sprawą szerszej kierownicy)
Handbary opcjonalne seryjne

Hamulce przednie: Nissin 308 mm - takie same w obu wersjach (dopiero w 2018 pojawiły się Brembo w XRX/XRT/XCX/XCA).
Hamluec tylny: Nissin 255 mm - takie same w obu wersjach i chyba takie same we wszystkich późniejszych.


Po 2015 pojawiło się więcej wersji, ale różnice są głównie w wyposażeniu. Z moich obserwacji wynika tak:
Element przed 2015 od 2015
Kolor ramy srebrny (jasnoszary) lub czarna tytanowy (ciemnoszary)
Silnik napis Triumph logo T
Kierownica srebrna (jasnoszara) czarna
Koła w wersjach drogowych szare czarne
Sterowanie gazem linka ride-by-wire
ABS opcjonalny standardowy
Opony w wersji drogowej Pirelli Scorpion Trail Metzeler Tourance

Także od 2015 roku w wersjach XRX/XRT/XCX/XCA na wyposażeniu znalazły się:
- w XC/XCX/XCA zawieszenie WP - przednie regulowane z lagami o średnicy 43mm, tylne z regulacją napięcia wstępnego i tłumienia odbicia
- TC (kontrola trakcji)
- tempomat
- regulowana szyba
- handbary w XRX/XRT
- centralna stopka (chyba z wyjątkiem XRX)
A w XRT/XCA także: pogrzewane kanapy i manetki.

Dodatkowo od 2018:
- XRX/XRT/XCX/XCA ma kolorowy wyświetlacz TFT zamiast tradycyjnego obrotomierza i monochromatycznego wyświetlacza
- XRT dostał regulację przedniego zawieszenia
- XRX/XCX ma świata LED do jazdy dziennej
- XRT/XCA ma światła full LED
- XCX/XCA są 20 mm węższe (845mm)
« Ostatnia zmiana: 29 Kwiecień 2019, 16:33:13 wysłana przez Fidel »