Autor Wątek: Silnik w Sprincie  (Przeczytany 4164 razy)

Offline kanny

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 138
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 955i
  • Miejscowość: Warszawa
Silnik w Sprincie
« dnia: 08 Luty 2019, 12:54:54 »
Taki ładny silnik zrobili w Sprincie (malowanie) - wygląda, moim zdaniem, lepiej niż czarny w Tigerze 885. W tamtych latach malowanie silników 885 Triumphowi specjalnie nie wyszło - farba potrafiła odłazić po pewnym czasie. Dzisiaj wygląda to zupełnie inaczej :)

Offline Stubin

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 668
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: inny motocykl
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Silnik w Sprincie
« Odpowiedź #1 dnia: 08 Luty 2019, 15:12:54 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Taki ładny silnik zrobili w Sprincie (malowanie) - wygląda, moim zdaniem, lepiej niż czarny w Tigerze 885. W tamtych latach malowanie silników 885 Triumphowi specjalnie nie wyszło - farba potrafiła odłazić po pewnym czasie. Dzisiaj wygląda to zupełnie inaczej :)

No nie wiem... nie spotkałem się z odłażeniem farby w tych silnikach chyba, że egzemplarz mocno zaniedbany, stał 20 lat pod chmurką albo użytkowany w rejonach nadmorskich np. w GB lub we Włoszech. Poza tym silniki różniły się nie tylko kolorem ale także strukturą lakieru np. Thunderbird Sport lub Legend TT miały lakier także czarny, ale lekko "chropowaty".

BTW: zmieniasz silnik z Speed Tiger Triple na Sprint Tiger RS ?  xIx  ;D

Offline kanny

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 138
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 955i
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Silnik w Sprincie
« Odpowiedź #2 dnia: 08 Luty 2019, 15:30:47 »
Tak, moj egzemplarz był zaniedbany, ale widziałem tez ubytki w zadbanym Speed Triple 1050, natomiast chropowate malowanie na ogół trzyma się lepiej. Wiadomo, wszystko zależy od warunków eksploatacji i godzin poświęconych pielęgnacji :) No i liczby wypitych browarów  >:D

Offline Stubin

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 668
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: inny motocykl
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Silnik w Sprincie
« Odpowiedź #3 dnia: 08 Luty 2019, 15:54:26 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Tak, moj egzemplarz był zaniedbany, ale widziałem tez ubytki w zadbanym Speed Triple 1050, natomiast chropowate malowanie na ogół trzyma się lepiej. Wiadomo, wszystko zależy od warunków eksploatacji i godzin poświęconych pielęgnacji :) No i liczby wypitych browarów  >:D

Nie miałem na myśli Twojego egzemplarza tylko ogólne właściwości stanu motocykla (w tym przypadku silnika) uwarunkowane miejscem i sposobem używania. 1050 to już chyba inna epoka niż 885 do którego się odnosisz w pierwszym poście? Pisząc chropowate miałem na myśli fakturę zewnętrzną lakieru - powierzchnie silników 885 są tak samo gładkie bez względu na to czym zostaną pokryte więc to chyba nie ma najmniejszego znaczenia  :)

Offline kanny

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 138
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 955i
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Silnik w Sprincie
« Odpowiedź #4 dnia: 08 Luty 2019, 16:01:27 »
Tak, Stubin, ja tez miałem na mysli strukturę lakieru. Mimo ze 885 to starsze moto, to problem niezbyt dobrze pomalowanego silnika dotyczył tez nowszych, w tym właśnie 1050. Obecnie ten, być może incydentalny, problem już nie występuje.

Offline Stubin

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 668
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: inny motocykl
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Silnik w Sprincie
« Odpowiedź #5 dnia: 09 Luty 2019, 10:54:09 »
Ja w silnikach 885 i 885i nie spotkałem się z tym poza przypadkami o których wcześniej wspominałem. O których rocznikach Speeda 1050 piszesz, bo model jest w produkcji od 2005 roku? Ja mam teraz na stanie Tigera 1050 z 2007 roku z centralnych Włoch i nie ma ani grama rdzy pomimo blisko 60k nalotu. Mankamentem Tygrysów 885i/955 były niektóre elementy gumowe które parciały, ale to zupełnie inna historia  ;)

Wicher

  • Gość
Odp: Silnik w Sprincie
« Odpowiedź #6 dnia: 09 Luty 2019, 13:17:27 »
Z tymi silnikami 1050 zwłaszcza w Tigerach, to jest różnie.
Widywałem egzemplarze z początków produkcji, które miały blok silnika polakierowany takim jakby półmatem. Struktura lakieru, to nie była skórka pomarańczy, ale ładna, równa powierzchnia za wyjątkiem bloku cylindrów/glowicy.
Mój(2007, Szwajcaria, 136tkm) ma lakier w połysku, jednak widać delikatną, pomarszczoną strukturę, ale z kolei blok cylindrów, głowica są zdecydowanie mniej "pomarszczone" niż u jednego kolegi z tego forum(rok 2009 chyba, Wielka Brytania).
Pierwsze co rzuciło mi się w oczy to słabe wykończenie góry silnika i nie wiem czy wynika to z błędu w procesie nanoszenia lakieru już na początku procesu, czy wyszło to po prostu podczas eksploatacji(chyba 30tkm przebiegu).

Offline kanny

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 138
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 955i
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Silnik w Sprincie
« Odpowiedź #7 dnia: 12 Luty 2019, 22:04:49 »
To jest chyba właśnie 2005 rok tego Speeda. Kolega właśnie sam narzekał, ze chyba od temperatury ta farba zaczyna wyglądać trochę słabo. Ale wiadomo, bez przesady! Nie ma jakiejs tragedii. W ogóle np moj silnik mógłby zostać wypiaskowany i wyglądałby, uważam, bardzo fajnie. Kiedyś miałem Bandita 600 i zawsze bardzo mi się podobał jego „naturalny” lakier silnika. W nowych maszynach to jest, rzecz jasna, totalnie inna bajka. Problem nie występuje.

Offline ODKRYWCA

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 1 410
  • Opinia +0/-0
Odp: Silnik w Sprincie
« Odpowiedź #8 dnia: 13 Luty 2019, 09:17:31 »
Kanny twojego silnika z 885i... wiesz o którym mówię nic nie przebije. Motocykle wyciągnięte z bagna po II wojnie światowej lepiej wyglądają ;) ;) ;), ale kolega wyskrobał stary lakier, usunął utlenione aluminium  (nie piaskował), psiknął lakierem i jest bajeczka. Ważne, że sprawny. Swoją drogą korespondował jego wygląd z wieloma, które miałem z GB. Każda śrubka skorodowana i lakier/wygląd pozostawiający wiele do życzenia.

Offline kanny

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 138
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 955i
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Silnik w Sprincie
« Odpowiedź #9 dnia: 14 Luty 2019, 17:41:10 »
 :)) Tak, bardzo dobrze wiem :) Fajnie, że nadal służy i pewnie jeszcze długo posłuży!