Autor Wątek: Piasek pod lakierem na głowicy? + kilka innych pytań  (Przeczytany 3247 razy)

Offline Wicher

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 1 019
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: inny motocykl
  • Miejscowość: Ruda Śląska
Odp: Piasek pod lakierem na głowicy? + kilka innych pytań
« Odpowiedź #15 dnia: 22 Luty 2019, 13:52:12 »
Nie no spokojnie,tylko żartowałem ;)
Nie puszczone bąki wędrują do mózgu, a stąd biorą się posrane pomysły...

Offline tuzmen

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 119
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: Warka
Odp: Piasek pod lakierem na głowicy? + kilka innych pytań
« Odpowiedź #16 dnia: 25 Luty 2019, 16:03:12 »
Pewnie silnik umyty chemią do mycia silników, tylko to jest mocna zasada i napisane że nie stosować na lakiery
Ale ta teoria ma pewną wade, zasada zjada też wszystko co gumowe, więc pancerz linki sprzęgła wyglądał by podobnie

Offline danek7902

  • Sierściuch
  • **
  • Wiadomości: 52
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: Krosno
Odp: Piasek pod lakierem na głowicy? + kilka innych pytań
« Odpowiedź #17 dnia: 23 Październik 2021, 17:02:49 »
Odgrzebię kotleta, ale myślę że to pomoże komuś w zakupie.
Łuszcząca się farba na głowice to jest efekt przegrzania silnika, dodatkowo w tych egzemplażach pojawia się pobór oleju oraz problem z rozruchem przy niskich temperaturach. Sam kupiłem taki egzemplaż Tigera 1050 i to nawet od jednego z użytkowników tego forum. Był to mój pierwszy Triumph i uwieżyłem sprzedawcy że tigery tak mają. Niestety egzemplaż okazał się być w przeszłości przegrzany i pobierał olej, dodatkowo nigdy za pierwszym razem nie odpalał w niskich temperaturach. Chodz dobrze jeżdziło mi się tigerem, to jednak go sprzedałem. Kilka miesięcy później znowu zatęskniłem za tigerem 1050 i wtedy rozpocząłem poszukiwania następnego. Z moich obserwacji wynika, że łuszcząca się farba występowała tylko w modelach z nieudokumentowanym przebiegiem, które sprawiały wrażenie wyjeźdzonych maszyn. Motocykle z przebiegiem udokumentowanym poniżej 120 tyś.nie miały takiego problemu.
Morał jest taki, że jeżeli głowica ma łuszczący się lakier, to moto z przebiegiem ok. 150 tyś. lub więcej. Ewentualnie przegrzany sprzęt, co bedzie skutkować takimi problemami jak pisałem na początku. Miałem później kolejny model tigera 1050 z 2011 roku z przebiegiem udokumentowanym  61 tyś, głowica bez łuszczącego się lakieru.
« Ostatnia zmiana: 25 Październik 2021, 00:30:26 wysłana przez danek7902 »
Tiger 1050 2009r-TDM 900 ABS-Tracer 900-Kawasaki z750S-Tiger 1050 2011r-Tiger 1050 Sport 2014r

Offline Pawlo

  • Świeża krew
  • *
  • Wiadomości: 40
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Piasek pod lakierem na głowicy? + kilka innych pytań
« Odpowiedź #18 dnia: 05 Listopad 2021, 19:38:55 »
Danek, koledzy Cię już wyjaśnili w innym temacie. Mógłbyś łaskawie nie powielać takich bredni i nie stresować biednych ludzi z łuszczącą się farbą na silniku, którzy nie mają pojęcia o mechanice. Jestem mechanikiem i oczy mnie bolą jak to czytam :)) Przyczyną schodzenia farb w tych silnikach w większości przypadków była korozja materiału pod lakierem lub jakieś wady na etapie produkcji. Każdy kto ma minimum pojęcia mechanicznego domyśli się, że poza aspektem wizualnym ma to średnie znaczenie i można z tym żyć.
Przegrzanie silnika to dosyć ogólnikowe stwierdzenie. Rozumiem, że miałeś problem z silnikiem, ale nie do końca wiesz z jakiej przyczyny. Na początku napiszę Ci, że przegrzanie samej głowicy prowadzi najczęściej do jej odkształcenia (klasyczna usterka pt. "uszczelka pod głowicą"), pęknięcia głowicy lub zatarcia elementów w niej pracujących. Może Cię to zaskoczyć, ale często specjalistyczne zakłady są w stanie przywrócić takiej głowicy pełną sprawność, zależy od indywidualnego przypadku. Wracając do twojego przypadku, objawy wskazują na problem w układzie korbowo-tłokowym. Jednoczesny problem z odpalaniem na zimnym silniku wraz ze zwiększonym zużyciem oleju to prawdopodobnie zużyte pierścienie tłokowe, co skutkuje zbyt niskim ciśnieniem sprężania i jednoczesnym przedostawaniem się oleju do komory spalania. Silnik wraz ze wzrostem temperatury się "uszczelnia", więc problem zanika. Nie chcę tu pisać jakiegoś wypracowania nt. mechaniki, ale u Ciebie wystarczyło (bez rozbierania silnika) zmierzyć ciśnienie sprężania, następnie wykonać próbę olejową, a w przypadku faktycznego podejrzenia na dół silnika, rozebrać i pomierzyć wszystko od A do Z wg manuala, głównie luz na zamkach pierścieni, tłoki i cylindry. O przyczynach zużycia w/w mógłbym napisać równie długi post. Zakładam, że twojemu mechanikowi nie chciało się robić pełnej diagnozy, czyli pomiarów, a następnie ew. remontu pieca, więc sprzedał Ci bajkę o przegrzanym silniku i konieczności wymiany kompletnego. Natomiast jeśli sam sobie naprawiasz sprzęt i sam doszedłeś do takich wniosków to nie dziel się z nimi publicznie  ;D ;D ;D
Duke 690 '11 + Tiger 1050 SE '10
You are not allowed to view links. Register or Login 🏍💨
You are not allowed to view links. Register or Login 💥

Offline danek7902

  • Sierściuch
  • **
  • Wiadomości: 52
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: Krosno
Odp: Piasek pod lakierem na głowicy? + kilka innych pytań
« Odpowiedź #19 dnia: 07 Listopad 2021, 15:14:37 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Danek, koledzy Cię już wyjaśnili w innym temacie. Mógłbyś łaskawie nie powielać takich bredni i nie stresować biednych ludzi z łuszczącą się farbą na silniku, którzy nie mają pojęcia o mechanice. Jestem mechanikiem i oczy mnie bolą jak to czytam :)) Przyczyną schodzenia farb w tych silnikach w większości przypadków była korozja materiału pod lakierem lub jakieś wady na etapie produkcji. Każdy kto ma minimum pojęcia mechanicznego domyśli się, że poza aspektem wizualnym ma to średnie znaczenie i można z tym żyć.
Przegrzanie silnika to dosyć ogólnikowe stwierdzenie. Rozumiem, że miałeś problem z silnikiem, ale nie do końca wiesz z jakiej przyczyny. Na początku napiszę Ci, że przegrzanie samej głowicy prowadzi najczęściej do jej odkształcenia (klasyczna usterka pt. "uszczelka pod głowicą"), pęknięcia głowicy lub zatarcia elementów w niej pracujących. Może Cię to zaskoczyć, ale często specjalistyczne zakłady są w stanie przywrócić takiej głowicy pełną sprawność, zależy od indywidualnego przypadku. Wracając do twojego przypadku, objawy wskazują na problem w układzie korbowo-tłokowym. Jednoczesny problem z odpalaniem na zimnym silniku wraz ze zwiększonym zużyciem oleju to prawdopodobnie zużyte pierścienie tłokowe, co skutkuje zbyt niskim ciśnieniem sprężania i jednoczesnym przedostawaniem się oleju do komory spalania. Silnik wraz ze wzrostem temperatury się "uszczelnia", więc problem zanika. Nie chcę tu pisać jakiegoś wypracowania nt. mechaniki, ale u Ciebie wystarczyło (bez rozbierania silnika) zmierzyć ciśnienie sprężania, następnie wykonać próbę olejową, a w przypadku faktycznego podejrzenia na dół silnika, rozebrać i pomierzyć wszystko od A do Z wg manuala, głównie luz na zamkach pierścieni, tłoki i cylindry. O przyczynach zużycia w/w mógłbym napisać równie długi post. Zakładam, że twojemu mechanikowi nie chciało się robić pełnej diagnozy, czyli pomiarów, a następnie ew. remontu pieca, więc sprzedał Ci bajkę o przegrzanym silniku i konieczności wymiany kompletnego. Natomiast jeśli sam sobie naprawiasz sprzęt i sam doszedłeś do takich wniosków to nie dziel się z nimi publicznie  ;D ;D ;D

Przegrzanie silnika właśnie skutkuje uszkodzeniem pierścieni i gładzi cylindrów, co prowadzi do problemów jak wyżej. Nie przekonasz mnie że luszcząca się farbą to wada fabryczna, bo jak by tak było to 100 %  tych motocykli mialo by taki problem, a występuje on w większości zajechanych egzemplarzy lub z dużym przebiegiem ponad 120tyś.km. Nawet ostatnio pojawił się post na grupie z zajechanym silnikiem niby z przebiegiem ponad 60 tys.i o dziwo też ma spuchnieta farbę. Przypadek, nie sądzę. 
« Ostatnia zmiana: 07 Listopad 2021, 15:17:08 wysłana przez danek7902 »
Tiger 1050 2009r-TDM 900 ABS-Tracer 900-Kawasaki z750S-Tiger 1050 2011r-Tiger 1050 Sport 2014r

Offline Pawlo

  • Świeża krew
  • *
  • Wiadomości: 40
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Piasek pod lakierem na głowicy? + kilka innych pytań
« Odpowiedź #20 dnia: 07 Listopad 2021, 19:25:45 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Nie przekonasz mnie że luszcząca się farbą to wada fabryczna, bo jak by tak było to 100 %  tych motocykli mialo by taki problem, a występuje on w większości zajechanych egzemplarzy lub z dużym przebiegiem ponad 120tyś.km. Nawet ostatnio pojawił się post na grupie z zajechanym silnikiem niby z przebiegiem ponad 60 tys.i o dziwo też ma spuchnieta farbę. Przypadek, nie sądzę.

Mylisz się już w pierwszej części tego cytatu. Pracuję już bardzo długo w ASO marki zwanej premium. Czasami producent wypuści jakiś bubel, który obejmuje tylko wąską partię pojazdów, a czasami szeroką - czynników jest wiele, dostawca części się zmieni na pewien czas, zmiany w technologii produkcji lub inne miejsce produkcji itp. itd. Zazwyczaj jak usterka zagraża bezpieczeństwu to są robione akcje serwisowe, jak nie to jest po cichu naprawiana na gwarancji tym, którym to przeszkadza, a po gwarancji to "twój problem". Tiger'ów z łuszczącą się farbą jest pewnie więcej niż Ci się wydaję.
Nie odkryłeś Ameryki, że korozja postępuje z czasem i jej ryzyko jest większe w zajechanych wizualnie sprzętach, które zazwyczaj jeżdżą lub są garażowane w trudnych warunkach pogodowych, bo to normalna sprawa.
To co można zobaczyć na silnikach Tiger'ów to głównie słabej jakości farba lub wady na etapie produkcji typu nieprawidłowe przygotowanie powierzchni, co skutkuje korozją, najczęściej w miejscach, gdzie panują najcięższe warunki, ale zdarza się to też na dużo mniej obciążonych termicznie elementach - pisali Ci o tym w innym temacie, ale widzę, że jesteś nieugięty i "moja prawda jest najmojsza". Po prostu wyciągasz nieprawidłowe wnioski. Jak to się mówi nie każdy facet z widłami to Posejdon i tak samo nie każdy Triumph ze schodzącą farbą z silnika to szrot ;)
Nie zapędzałbym się też z ocenianiem sprzętu po przebiegu. Ostatnio często widuję ogłoszenia 1050 z przebiegami powyżej 150kkm. Z resztą na otomoto jest obecnie Tygrys z przebiegiem 192.000km, pewnie z korozją na silniku ;D
Duke 690 '11 + Tiger 1050 SE '10
You are not allowed to view links. Register or Login 🏍💨
You are not allowed to view links. Register or Login 💥

Offline danek7902

  • Sierściuch
  • **
  • Wiadomości: 52
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: Krosno
Odp: Piasek pod lakierem na głowicy? + kilka innych pytań
« Odpowiedź #21 dnia: 08 Listopad 2021, 01:29:57 »
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Nie przekonasz mnie że luszcząca się farbą to wada fabryczna, bo jak by tak było to 100 %  tych motocykli mialo by taki problem, a występuje on w większości zajechanych egzemplarzy lub z dużym przebiegiem ponad 120tyś.km. Nawet ostatnio pojawił się post na grupie z zajechanym silnikiem niby z przebiegiem ponad 60 tys.i o dziwo też ma spuchnieta farbę. Przypadek, nie sądzę.

Mylisz się już w pierwszej części tego cytatu. Pracuję już bardzo długo w ASO marki zwanej premium. Czasami producent wypuści jakiś bubel, który obejmuje tylko wąską partię pojazdów, a czasami szeroką - czynników jest wiele, dostawca części się zmieni na pewien czas, zmiany w technologii produkcji lub inne miejsce produkcji itp. itd. Zazwyczaj jak usterka zagraża bezpieczeństwu to są robione akcje serwisowe, jak nie to jest po cichu naprawiana na gwarancji tym, którym to przeszkadza, a po gwarancji to "twój problem". Tiger'ów z łuszczącą się farbą jest pewnie więcej niż Ci się wydaję.
Nie odkryłeś Ameryki, że korozja postępuje z czasem i jej ryzyko jest większe w zajechanych wizualnie sprzętach, które zazwyczaj jeżdżą lub są garażowane w trudnych warunkach pogodowych, bo to normalna sprawa.
To co można zobaczyć na silnikach Tiger'ów to głównie słabej jakości farba lub wady na etapie produkcji typu nieprawidłowe przygotowanie powierzchni, co skutkuje korozją, najczęściej w miejscach, gdzie panują najcięższe warunki, ale zdarza się to też na dużo mniej obciążonych termicznie elementach - pisali Ci o tym w innym temacie, ale widzę, że jesteś nieugięty i "moja prawda jest najmojsza". Po prostu wyciągasz nieprawidłowe wnioski. Jak to się mówi nie każdy facet z widłami to Posejdon i tak samo nie każdy Triumph ze schodzącą farbą z silnika to szrot ;)
Nie zapędzałbym się też z ocenianiem sprzętu po przebiegu. Ostatnio często widuję ogłoszenia 1050 z przebiegami powyżej 150kkm. Z resztą na otomoto jest obecnie Tygrys z przebiegiem 192.000km, pewnie z korozją na silniku ;D
Ten Tiger 1050 z przebiegiem 192 tyś. jest w m.Lutoryż sprowadzony ze Szwajcarii i jest już po WYMIANIE silnika. Tak się składa, że go oglądałem i rozmawiałem ze sprzedawcą u którego notabene w marcu kupiłem innego Tigera 1050 z przebiegiem 60tyś. udokumentowanym, nie wymęczony (czytaj. bez wady fabrycznej farby) Teraz mam kolejny egzemplarz co prawda z mniejszym przebiegiem, ale również bez wady fabrycznej farby ^-^. Ale ja mam szczęście, że ta niby :-\ wada nie dotyka moich egzemplarzy. Dlaczego w moich egzemplarzach jej nie ma ? Mam różne roczniki produkcji (2011 i 2014),powinna już chyba wystąpić. A dlaczego? Bo występuje tylko w egzemplarzach z dużym przebiegiem powyżej 100 tyś.km i w górę, a ludziskom nieświadomym wmawia się, że to wada fabryczna. Żeby nie żucać słów na wiat w załacznikach zdjęcia moich silników po 15 i 60 tyś km.
« Ostatnia zmiana: 08 Listopad 2021, 01:50:11 wysłana przez danek7902 »
Tiger 1050 2009r-TDM 900 ABS-Tracer 900-Kawasaki z750S-Tiger 1050 2011r-Tiger 1050 Sport 2014r

Offline danek7902

  • Sierściuch
  • **
  • Wiadomości: 52
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: Krosno
Odp: Piasek pod lakierem na głowicy? + kilka innych pytań
« Odpowiedź #22 dnia: 08 Listopad 2021, 01:43:13 »
A tutaj mój pierwszy Tiger z wadą fabryczna farby  HrH z przebiegiem ( NIEUDOKUMENTOWANYM) na zegarach 50 tyś.km. Myślę że był cofnięty o ponad drugie tyle. Dziwnym trafem ten egzemplarz miał już zmieniane przez poprzedniego własciciela ( pewnie też nieświadomego przebiegu) tarcze hamulcowe ( co może już śwaidczyć o dużo większym przebiegu), dodatkowo ciężkie odpalanie przy niższych temperaturach poniżej 10 stopni, oraz pobór oleju. To jest najlepszy przykład dlaczego występuje żekoma wada fabryczna farby. Widziasz pokaż mi silnik Tigera z UDOKUMENTOWANYM przebiegiem powiedzmy ok. 60 tyś w tórym się łuszczy farba. Dobra, jeżeli nawet farba na silnikach Triumpha jest słabiej położona, to nie zmienia to faktu, że jest tylko wyznacznikiem przebiegu, a co za tym idzie wygrzania długotrwałego materiału. Najlepiej jest opowiadać brednie i powielać bajki handlaży o wadach farby w tak naprawde zjechanych egzemplarzach.
« Ostatnia zmiana: 08 Listopad 2021, 02:01:52 wysłana przez danek7902 »
Tiger 1050 2009r-TDM 900 ABS-Tracer 900-Kawasaki z750S-Tiger 1050 2011r-Tiger 1050 Sport 2014r

Offline tuzmen

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 119
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: Warka
Odp: Piasek pod lakierem na głowicy? + kilka innych pytań
« Odpowiedź #23 dnia: 08 Listopad 2021, 09:24:18 »
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

Danek, jeśli za mało to mogę podeslać więcej. Oczywiście powiesz że wsztstkie miały kręcone liczniki z 120km... :)

ps. te 120kkm to z jakiego wzoru liczysz?

Offline danek7902

  • Sierściuch
  • **
  • Wiadomości: 52
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: Krosno
Odp: Piasek pod lakierem na głowicy? + kilka innych pytań
« Odpowiedź #24 dnia: 08 Listopad 2021, 23:53:25 »
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

Danek, jeśli za mało to mogę podeslać więcej. Oczywiście powiesz że wsztstkie miały kręcone liczniki z 120km... :)

ps. te 120kkm to z jakiego wzoru liczysz?

Większość to angliki a tam nawet hamerajt zardzewieje po 3 miesiącach. Nie wiesz również jak były użytkowane i czy nie były właśnie przegrzane. Dodatkowo widzę przynajmniej w 2 przypadkach ewidentnie był wyciek płynu chłodniczego który  pomógł w zniszczeniach. Dodatkowo nie wiesz jakie mają przebiegi itd. Ja się opieram na moich przypadkach co widziałem u siebie w garażu lub oglądałem na własne oczy u handlarzy, a nie zdjęcia z internetu. Napisałem wcześniej pokażcie mi łuszczaca się farbę przy udokumentowanym przebiegu powiedzmy 50 tys.km.
Tiger 1050 2009r-TDM 900 ABS-Tracer 900-Kawasaki z750S-Tiger 1050 2011r-Tiger 1050 Sport 2014r