Autor Wątek: Honda Crf AT 1000L  (Przeczytany 406 razy)

Offline marki

  • Sierściuch
  • **
  • Wiadomości: 76
  • Opinia +0/-0
  • Yamaha XJR 1300
  • Motocykl: 1200 Explorer
  • Miejscowość: Lubosz
Honda Crf AT 1000L
« dnia: 05 Maj 2019, 19:09:34 »
Hej.
Czy któryś z kolegów miał kontakt, ma wiedzę, na temat wyżej wspomnianego motocykla.
Dziękuję

Offline Gregor

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 191
  • Opinia +0/-0
  • W życiu piękne są tylko chwile...
  • Motocykl: 800 Xc
  • Miejscowość: Sieraków
Odp: Honda Crf AT 1000L
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Maj 2019, 22:14:31 »
Zaloguj się na forum Africa Twin, wszystkiego się dowiesz, a nawet więcej.  o/"
Zdrowia !

Offline Chudy

  • Świeża krew
  • *
  • Wiadomości: 28
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1200 XcA
  • Miejscowość: Dobra ZPL
Odp: Honda Crf AT 1000L
« Odpowiedź #2 dnia: 07 Maj 2019, 09:43:42 »
albo bardziej sprecyzuj pytanie, co konkretnie interesuje ?

Offline Gregor

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 191
  • Opinia +0/-0
  • W życiu piękne są tylko chwile...
  • Motocykl: 800 Xc
  • Miejscowość: Sieraków
Odp: Honda Crf AT 1000L
« Odpowiedź #3 dnia: 07 Maj 2019, 13:23:50 »
Ok, to przeklejam kilka informacji od użytkowników z forum Africa Twin, na temat moto.




- średnio spala 5 najniższe 4,2 najwyższe 7,8 na autostradzie z bagażami trzymane 170-180
Brak korozji, szprychy świecące, żadnych problemów z przełącznikami itp. po prostu hąda

-1. Ma DCT! Uwielbiam tą skrzynię. Mogę delektować się przyjemnością z jazdy nie rozpraszany przez wachlowanie sześcioma biegami.
Wcześniej miałem NC 750X też z DCT.
Po pierwszej jeździe próbnej na NC, banan nie schodził mi z pyska. To była miłość od pierwszego metra.

Żeby nie było - w młodości jeździłem sportowo, więc umiem biegi zmieniać i kiedyś nawet czerpałem z tego przyjemność 

2. Wygląd kozacki. Niedaleko, gdzie mieszkam znajduje się przeszklony od ziemi biurowiec i akurat są tam światła. Zawsze narcystycznie patrzę na siebie, znaczy się na NATkę.

3. Spalanie - tak jak pisze Mada. Bardzo jestem zadowolony. Chociaż w NC miałem min. 3,2l/100km, max. 5,6. Stałe przy normalnej jeździe 3,5l. Ale NC nie można (jak NAT) jeździć we dwójkę, nie ma tyle mocy, nie jest tak uniwersalna i nie wygląda tak zajebiście!

4. Światła - magia! Wreszcie widzę, dokąd jadę.

5. Zegary - czytelne nawet jak od tyłu wali słońce. Nie widzę, co jest na nawi (nawigacja nad zegarami), a zegary nadal idealnie czytelne.

5. Oryginalna szyba. Już nawet OEM szyba dobrze chroni od wiatru. U mnie delikatnie podniosłem Batzen'em.

6. Stale świecące kierunkowskazy - dla mnie ważna kwestia, miałem tak w TA - jestem lepiej widoczny dla pozostałych użytkowników drogi.

7. Kanapa, siedzenie - można zrobić naprawdę dużo kilometrów (solo lub we dwoje) i nie cierpieć.

8. Ochrona przed wiatrem (nogi) - po moim NC zauważyłem od razu, że bak pięknie chroni od wiatru.

9. Hamulce - tak, hamulce! Jak można było zapomnieć. Motor staje dęba czy jedziesz sam czy z pasażerem i tobołami. Niejednokrotnie zapiszczałem przednim kołem przy gwałtownym wciśnięciu klamki.

10. Klang nawet oryginalnego tłumika - piękny! Japońce długo walczyli, żeby go osiągnąć z rzędówki. Miał brzmieć jak poprzednich modeli - tak czytałem. Czasami w zimie aż włączam sobie na YT dźwięk. Moja Pani mówi wtedy, że albo chory jestem albo bardzo już tęsknię za latem 

- Dla mnie to super uniwersalny motocykl:

a) turystyka off na zadupia - przewidywalność, wygoda, ładowność, cały dzień w siodle nie męczy. 6 czy 7 tys. km w Pamirze bez najmniejszych uwag. Silnik idzie na najgorszej benzynie, nie marudzi nawet na 4.5 tys. m n.p.m, duża głębokość brodzenia. Na minus tutaj tylko mała ładowność bagażnika i konieczność ręcznego wyłączania kontroli trakcji po każdym uruchomieniu.

b) szybkie autostrady - poleciałem raz WAW-Holandia i z powrotem, przelotowo 180-200 km/h, bez większych problemów i bólu dupy. Ochrona przed wiatrem so-so, ale w starej afryce nie było lepiej. Dobra ochrona przed deszczem, nienachalna kontrola trakcji, fajnie się w zakręty składa. ABS jak dla mnie mógłby byc mniej czuły.

c) szutry - dużo wybacza, mocy dość, żeby na każdym biegu zamiatać dupą. W starej afryce brakowało do tego mocy.

d) off - daje radę poza tym, że oczywiście ciężka jest i na kosie nie da rady obrócić. Ale przedwczoraj sobie nawet trochę poskakałem na torze i do limitu zawieszenia nie doszedłem. W rękach jest zaskakująco lekka i dobrze wyważona, czego nie można powiedzieć o wadze, jak już Królewna zdecyduje się położyć...

-NAT jest do wszystkiego (a zarazem do niczego) - co można uznać za wadę a dla mnie jest zaletą. Miałem w życiu trochę różnych jednośladów a nawet sporo i różne były dobre w danym momencie, bo jak chciałem hard enduro to do Rumunii zabierałem exc 2t, jak miałem chęć na zapierdalanie to na Poznań zabierałem R6-kę i długo by wymieniać bo pomysłów i zajawek było wiele....a teraz mam chęć na uniwersalność, wygodę i relaks na motocyklu i NAT daje mi wszystko czego mi trzeba no ale kiedyś ani w Poianie ani w Poznaniu nie dałaby zbyt wiele...

Afryka ma mnie dowieźć z punktu A do punktu B i dać mi możliwość przejechania tej trasy w miarę rozsądnie na różne sposoby od lekkiego offu, przez szutry, dziurawe lokalne drogi aż po autostradę w zależności od mojego widzi mi się w danym momencie. Nie będzie idealna na żadną z tych tras ale daje możliwość pojechać każdą z nich i dlatego na ten moment jest dla mnie w sam raz.

Dlaczego NAT a nie np KTM (choć ostatnie kilka lat było związane z pomarańczą) - bo ma DCT a ja jestem już leniwy i nie chce mi się biegów zmieniać   a uważam, że do moich zastosowań sprzęgło mi do niczego nie jest potrzebne (w hard enduro - jakieś belki itd - owszem lepiej mi się latało ze sprzęgłem niż z rekluse ale Afryką na tor superenduro nie mam zamiaru wjeżdżać). Mocy też więcej nie potrzebuję a charakterystyka silnika NAT zaspokaja moje potrzeby. Zawias choć mógłby być ciut lepszy ale wystarcza.

-zalety według mnie:

- świetne Wyważenie
- DCT... trzeba się jednak jej nauczyć
- ochrona przed wiaterem
- światła LED
- Wygląd z przodu..   
- Hamulce całkiem spoko
- umiarkowanie zużywa łańcuch i opony
- duża sprawność w jeździe..
- super ustawiony srodek cieżkosci
- bardzo czytelny kokpit, sporo informacji
- Felgi DID
- PRZYJEMNOŚĆ Z JAZDY

WADY:
- siedzenie.. i niska pozycja kanapy
- Idiotyczny i zupełnie mało przydatny tryb D - w DCT
- skrzynia biegów.. zestrojona pod szosę... dwojka typowo drogowa w piachu tonie..
- beznadziejne rączki.. niewymontowywane
- zawieszenie.. miekkie i gąbczaste 
- kiepskie plastiki
- blaszany zbiornik
- konieczność gmolowania
- komplet kluczy... typu śmietnik
- wizualnie kiepsko wygląda z BOKU.. fajnie wygląda ATAS 


Wnioski.. bardzo nią lubię.. latać wszędzie gdzie chcę... rzekłbym że użytkowość NAT jest dla mnie większa nawet niż lc8 


na koniec.. walnąłem dziś 2000 km.. w 24H .. i przyznam że nie specjalnie wyobrażam sobie to uczynić innym motocyklem..
Zdrowia !

Offline Kris78

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 298
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1200 XcA
  • Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
Odp: Honda Crf AT 1000L
« Odpowiedź #4 dnia: 07 Maj 2019, 14:30:14 »
I brakuje dopisku detki w kolach :(

Offline jazda na kuli

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 343
  • Opinia +0/-0
  • tiger 800 xf
  • Motocykl: 800 XR /XRx
  • Miejscowość: pszczyna
Odp: Honda Crf AT 1000L
« Odpowiedź #5 dnia: 07 Maj 2019, 22:23:11 »
Fajne moto, fajnie mi się jezdziło, podoba mi się. Z wad zapomnieli dodać, że mocno rdzewieją szprychy i felgi, i ma słabe uszczelniacze przedniego zawieszenia- często wylewają.Była też akcja serwisowa na przycisk rozrusznika: moto odpala, ale po puszczeniu przycisku gaśnie.
jazda na kuli

Offline Kobrzak

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 844
  • Opinia +0/-0
  • Jade!
  • Motocykl: 955i
  • Miejscowość: Tłuszcz okolice
Odp: Honda Crf AT 1000L
« Odpowiedź #6 dnia: 07 Maj 2019, 22:42:00 »
Bo szukanie wad afryki na jej forum to jak szukanie wad tygrysa tutaj :D
Honda NT650V 1999 -> Honda NT700V 2008 -> Tiger 955i 2004

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

Offline Cianek

  • Świeża krew
  • *
  • Wiadomości: 41
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 955i
  • Miejscowość: SinnCity
Odp: Honda Crf AT 1000L
« Odpowiedź #7 dnia: 08 Maj 2019, 17:49:11 »
Nie do końca :)

Jest nawet wątek tzw."Bubel do sześcianu"
Chłopaki tam nie koloryzują .
955i

Offline Kobrzak

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 844
  • Opinia +0/-0
  • Jade!
  • Motocykl: 955i
  • Miejscowość: Tłuszcz okolice
Odp: Honda Crf AT 1000L
« Odpowiedź #8 dnia: 08 Maj 2019, 18:08:10 »
Widziałem fotki na jednej grupie facebookowej, gdzie człowiek zajmujący się renowacją motocykli wrzucił zapytanie, czy ktoś coś takiego widział. Bo z fotek wychodziła niezła masakra, nie widziałem jeszcze tak pokorodowanych kół, szprych, ramy. W dwuletnim motocyklu :D tam jeszcze coś było nie tak z elektryką lub instalacją.

Bardzo fajny motocykl :D
Honda NT650V 1999 -> Honda NT700V 2008 -> Tiger 955i 2004

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

Online pawel

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 1 661
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 800 XC/XCx
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Honda Crf AT 1000L
« Odpowiedź #9 dnia: 09 Maj 2019, 00:49:31 »
Mój kumpel ma takiego CRF, kupił nowego że dwa lata temu. Z tego co wiem to robił zawias przedni na gwarancji no i pojawiły się ślady korozji na ramie. Ja bym olal bo to nie jest jakaś tragedia no ale każdy ma swoje. Oprócz tego ok. Dobrze się jeździ.

Wysłane z Tapatalka

Happiness is a way of travel not a destination ...

Offline Chudy

  • Świeża krew
  • *
  • Wiadomości: 28
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1200 XcA
  • Miejscowość: Dobra ZPL
Odp: Honda Crf AT 1000L
« Odpowiedź #10 dnia: 13 Maj 2019, 10:19:59 »
Problem rdzewiejących szprych wyeliminowano stosując teraz szprychy z nierdzewki, ogólnie fajny motocykl super się zbiera mimo 998cm i  95KM (98Nm) w połączeniu z DCT na starcie spod świateł miałem wrażenie jak na ścigaczu (tryb S)
Niestety niewielka ładowność, łańcuch, opony dętkowe oraz mało miejsca dla mojego plecaczka skreśliły ten motocykl z listy i wybór padł na Tiger 1200 XCa
Osobiście nie przypadł mi do gustu dźwięk Hondy, rzędowe dwa gary w porównaniu do posiadanej kiedyś Transalp z V-twin ale tylko się czepiam.
Przymiarka była do ATAS, w salonie Hondy w Szczecinie mają teraz zarejestrowaną AdvSport do jazd próbnych więc przysłowiowo każdy może sprawdzić jak to orze...  o/"

Offline strażowy

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 1 561
  • Opinia +0/-0
  • Tiger = użytkowe enduro = :) :) :)
  • Motocykl: 955i
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Honda Crf AT 1000L
« Odpowiedź #11 dnia: 13 Maj 2019, 15:38:11 »
You are not allowed to view links. Register or Login
...Osobiście nie przypadł mi do gustu dźwięk Hondy, rzędowe dwa gary w porównaniu do posiadanej kiedyś Transalp z V-twin...

...miłośnicy dźwięku v-ki zawsze mogą łypnąć przychylnym okiem na Crosstourer-a który również może mieć na pokładzie wspomnianą DCT ( jej miłośników sukcesywnie przybywa ) a parametrami silnika mocno nie odbiega od dużego Tygrysa...moim zdaniem kulturą pracy silnikownia i mechaniką, Honda przewyższa Triumph-a.

CRF 1000 jest pozycjonowana tam gdzie mały Tygrys więc to klient z innymi potrzebami
Pozdrawiam z Poznania