Autor Wątek: Przegląd 32000 TEX  (Przeczytany 8135 razy)

Offline PIT

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 651
  • Opinia +0/-0
  • "Simplicity is the ultimate sophistication"
  • Motocykl: inny motocykl
  • Miejscowość: Żywiec
Odp: Przegląd 32000 TEX
« Odpowiedź #45 dnia: 25 Stycznia 2020, 00:35:19 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Ty to się odchudzisz chyba z kostek na chrząstki... hi... hi...  8) Że też mnie nie czeka przegląd, który zmusiłby mnie do oszczędzania na żarciu...  ha/o
[/quote
 
Żartowałem...moja silna wola była jak dotąd za słaba, a że lubię dłubać w moto, to postanowiłem przegląd zrobić sam....ale te zawory odebrały mi ochotę do działania. Sprawdzić luz to pikuś, ale jakby przyszło wyregulować...trzeba by mieć zestaw podkładek, a to się już nie opłaca. 
Pójdzie do Boostera albo do chłopaków z Bielska, którzy robili kiedyś Triumph'y w Euroriderze.
=The end=
MTS 😁

Offline balles

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 573
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: Trójmiasto
Odp: Przegląd 32000 TEX
« Odpowiedź #46 dnia: 25 Stycznia 2020, 09:39:33 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Filtry K&N są lepsze o ile nie jeździsz dużo po piachu. Podczas przeglądów tylko się je przedmuchuje i nasącza olejem. A wymienia co 80 kkm...
Nie przedmuchuje tylko myje. Usuwasz stary olej oraz zabrudzenia. Są zestawy środek myjący i olej. Jak kupujesz nowy to jest gotowy do użycia. Zestaw podstawowy myjący k&n kosztuje około 40 zł i starcza na 2-3 razy.

Offline maras_mws

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 425
  • Opinia +0/-0
    • Tu jestem na FB:
  • Motocykl: 800 XC/XCx
  • Miejscowość: Płońsk
Odp: Przegląd 32000 TEX
« Odpowiedź #47 dnia: 25 Stycznia 2020, 09:58:49 »
Filtr K&N żeby nie przeciągnął to trzeba dość często czyścić na pewno nie co 16.000 km jak przeglądy w Tigerze 1200.
Więc wszystko zależy od użytkownika, albo zakładasz oryginalny filtr powietrza albo zbiornik, a co się z tym wiąże całe atrakcje ze spuszczaniem paliwa i rozkręcaniem owiewek w TEXie robisz dodatkowo 2 razy co 5.000 km.
To co jeszcze zauważyłem to olej z filtra K&N przeciąga na gardziele i przepustnice, po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów robi się z tego nagar i zaczynają wariować obroty. Trzeba to potem rozbierać i czyścić.
Marek [maras_mws]
You are not allowed to view links. Register or Login
--
TRIUMPH Motocykle/Części/Akcesoria -sprzedam/kupię/zamienię:
You are not allowed to view links. Register or Login

Offline biblo

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 2 854
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: inny motocykl
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Przegląd 32000 TEX
« Odpowiedź #48 dnia: 25 Stycznia 2020, 10:20:04 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Nie przedmuchuje tylko myje. Usuwasz stary olej oraz zabrudzenia. Są zestawy środek myjący i olej. Jak kupujesz nowy to jest gotowy do użycia. Zestaw podstawowy myjący k&n kosztuje około 40 zł i starcza na 2-3 razy.

No, tak... źle to opisałem  ::)
Pozdrawiam,
Jacek
_______________________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650A V-Strom|TEx XC + Honda Forza 350|

Offline biblo

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 2 854
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: inny motocykl
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Przegląd 32000 TEX
« Odpowiedź #49 dnia: 25 Stycznia 2020, 10:29:42 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Filtr K&N żeby nie przeciągnął to trzeba dość często czyścić na pewno nie co 16.000 km jak przeglądy w Tigerze 1200.
Więc wszystko zależy od użytkownika, albo zakładasz oryginalny filtr powietrza albo zbiornik, a co się z tym wiąże całe atrakcje ze spuszczaniem paliwa i rozkręcaniem owiewek w TEXie robisz dodatkowo 2 razy co 5.000 km.
To co jeszcze zauważyłem to olej z filtra K&N przeciąga na gardziele i przepustnice, po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów robi się z tego nagar i zaczynają wariować obroty. Trzeba to potem rozbierać i czyścić.

Być może Twój opis pasuje do sytuacji, gdy motocykl często jeździ offem, szczególnie po piachu. Co jest Marku zgodne z Twoim sposobem użytkowania moto  8) Natomiast przy normalnej, drogowej eksploatacji producent zaleca czyszczenie co 80 kkm, a jego żywotność określana jest na 1 milion mil.

K&N Air Filters™ typically require servicing once every 50,000 miles under normal highway driving conditions
Million-Mile Limited Warranty


Ja używam tych filtrów w kolejnym już motocyklu (w Tigerze prawie od początku, a mam już niecałe 60 kkm) i nie zauważyłem opisywanych przez Ciebie objawów...  8)
« Ostatnia zmiana: 25 Stycznia 2020, 10:34:23 wysłana przez biblo »
Pozdrawiam,
Jacek
_______________________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650A V-Strom|TEx XC + Honda Forza 350|

Offline maras_mws

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 425
  • Opinia +0/-0
    • Tu jestem na FB:
  • Motocykl: 800 XC/XCx
  • Miejscowość: Płońsk
Odp: Przegląd 32000 TEX
« Odpowiedź #50 dnia: 25 Stycznia 2020, 10:52:08 »
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Filtr K&N żeby nie przeciągnął to trzeba dość często czyścić na pewno nie co 16.000 km jak przeglądy w Tigerze 1200.
Więc wszystko zależy od użytkownika, albo zakładasz oryginalny filtr powietrza albo zbiornik, a co się z tym wiąże całe atrakcje ze spuszczaniem paliwa i rozkręcaniem owiewek w TEXie robisz dodatkowo 2 razy co 5.000 km.
To co jeszcze zauważyłem to olej z filtra K&N przeciąga na gardziele i przepustnice, po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów robi się z tego nagar i zaczynają wariować obroty. Trzeba to potem rozbierać i czyścić.

Być może Twój opis pasuje do sytuacji, gdy motocykl często jeździ offem, szczególnie po piachu. Co jest Marku zgodne z Twoim sposobem użytkowania moto  8) Natomiast przy normalnej, drogowej eksploatacji producent zaleca czyszczenie co 80 kkm, a jego żywotność określana jest na 1 milion mil.



K&N Air Filters™ typically require servicing once every 50,000 miles under normal highway driving conditions
Million-Mile Limited Warranty


Ja używam tych filtrów w kolejnym już motocyklu (w Tigerze prawie od początku, a mam już niecałe 60 kkm) i nie zauważyłem opisywanych przez Ciebie objawów...  8)

Ten opis K&N to chyba jest do filtrów samochodowych.
Z cieknącymi filtrami oleju do Triumpów K&N też się nie popisał oni porostu też chcą sprzedać i muszą robić marketing.
Zapytaj producenta motocykla co ile zaleca czyszczenie takiego filtra, na pewno będzie miał inne zdanie!
Odnośnie jazdy w offie to akurat te filtry się zupełnie do tego nie nadają w tym motocyklu!!! Tylko fabryczny filtr + częstsza wymiana.
Powierzchnia filtracji jest tak mała, że przy mokrym filtrze powietrza duża ilość piachu momentalnie go zapcha na amen.
Do offroadu stosuje się filtry nasączane olejem minimum 4-5x większe od tego K&N Tigerze, dla silników o pojemności do 500 cm3,
a czyści i nasącza się je po każdej jeździe czyli co 2-3 mth. Dodatkowo przy dużym zapyleniu stosuje się dodatkowe drobne siatki na filtr którą możesz na szybko zdjąć i otrzepać np. po 1 mth jazdy.

W Sprincie GT który jeździł na mokrym K&N od pierwszego przeglądu czyli 10.000 km, problemy z nagarem zaczęły się po przebiegu 60.000 km.



Marek [maras_mws]
You are not allowed to view links. Register or Login
--
TRIUMPH Motocykle/Części/Akcesoria -sprzedam/kupię/zamienię:
You are not allowed to view links. Register or Login

Offline biblo

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 2 854
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: inny motocykl
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Przegląd 32000 TEX
« Odpowiedź #51 dnia: 25 Stycznia 2020, 11:10:58 »
Opis dotyczy filtrów powietrza do motocykli. A filtry oleju nie mają z tym nic wspólnego...  8)

To co piszesz dalej dotyczy chyba jakichś przeprawowych, crossowych motocykli... a w nich chyba wszystko dzieje się inaczej ;)
Mnie natomiast chodziło bardziej o motocykle "wyprawowe", czyli np. Tigery, małe i duże GS-y, V-Stromy, itd. którymi ludzie potrafią podróżować po marokańskich lub poradzieckich bezdrożach. Wówczas filtry _powietrza_ K&N nie są dobrym pomysłem, bo przepuszczają cząstki większe, niż filtry "suche". Mowa oczywiście o cząstkach mierzonych w mikrometrach  8)

A zresztą, nie ma się co "kłócić". Najlepiej dopytać fachowców serwisujących motocykle  o/^

O ile oczywiście zakładamy, że są oni obiektywni i rzetelni, a nie tylko dybią na naszą kasę i są zainteresowani jak największą awaryjnością naszych motocykli ;D
« Ostatnia zmiana: 25 Stycznia 2020, 11:14:58 wysłana przez biblo »
Pozdrawiam,
Jacek
_______________________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650A V-Strom|TEx XC + Honda Forza 350|

Offline maras_mws

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 425
  • Opinia +0/-0
    • Tu jestem na FB:
  • Motocykl: 800 XC/XCx
  • Miejscowość: Płońsk
Odp: Przegląd 32000 TEX
« Odpowiedź #52 dnia: 25 Stycznia 2020, 11:18:56 »
Można też podróżować szutrami wschodniej Polski lub trasą off na Zlocie Kotowatych.
Jadąc tak w grupie motocykli jak jest sucho, kurzu jest cała masa, a warunki zapylenia dokładnie takie same albo i większe (duże motocykle wzbijają więcej pyłu w powietrze) jak podczas jazdy wyczynowymi enduro.
Wiec w takich warunkach te standardowe mokre K&N się zupełnie nie nadają.
Marek [maras_mws]
You are not allowed to view links. Register or Login
--
TRIUMPH Motocykle/Części/Akcesoria -sprzedam/kupię/zamienię:
You are not allowed to view links. Register or Login

Offline biblo

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 2 854
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: inny motocykl
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Przegląd 32000 TEX
« Odpowiedź #53 dnia: 25 Stycznia 2020, 11:24:00 »
Eee.... tam.... przesadzasz  o/^

Mogę tylko powtórzyć, że najlepiej dopytać o to fachowców i na tej podstawie podejmować swoje decyzje...  8)
Pozdrawiam,
Jacek
_______________________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650A V-Strom|TEx XC + Honda Forza 350|

Online max71

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 1 170
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1200 XcX
  • Miejscowość: Tarnobrzeg
Odp: Przegląd 32000 TEX
« Odpowiedź #54 dnia: 30 Maja 2020, 14:48:38 »
Nadszedł ten dzień kiedy to pojawiło się na moim liczniku prawie 32000km . Czas było pomyśleć  o przeglądzie chociaż sezon się zaczął to postanowiłem że Tiger odpocznie 1 tydzień i odświeży co nieco . Tak więc dla potomnych :  Tiger 1200 2018 XCX przebieg 32000km ... koszt takiego przeglądu w ASO Katowice to 2854,81 zł . Poprosiłem również o wycenę wymiany uszczelniaczy w lagach wraz z olejem i wymianę łożyska główki ramy . Całość przegląd po 32000km + lagi + łożysko wyniosła w ASO 4269,65 zł .
Koszt przeglądu poza ASO łącznie z wymianą uszczelniaczy w lagach i łożyskiem główki ramy to 1647 zł + oryginalny kit serwis 700 zł z przesyłką + 125 zł olej Castrol 10W50 4l we własnym zakresie daje to sumę 2472 zł  o/^
Wybrałem drugą opcję . Przegląd zrobiłem w Rzeszowie w firmie Mota Serwis . Nie jest to reklama firmy . Po pierwsze mam do nich bliżej , po drugie nie tracę gwarancji , po trzecie .... cena .

« Ostatnia zmiana: 30 Maja 2020, 16:50:23 wysłana przez max71 »

Offline Spictes

  • Świeża krew
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Opinia +0/-0
    • tadalafil + dapoxetine
  • Motocykl: 1200 xrx
Odp: Przeglad 32000 TEX
« Odpowiedź #55 dnia: 01 Października 2024, 09:15:32 »
Gas exchange measurements were made using a metabolic cart Medical Graphics, St <a href=https://enhanceyourlife.mom/>priligy price</a> It was also suggested that MSM might play a beneficial role in cancer treatment
You are not allowed to view links. Register or Login