Filtr K&N żeby nie przeciągnął to trzeba dość często czyścić na pewno nie co 16.000 km jak przeglądy w Tigerze 1200.
Więc wszystko zależy od użytkownika, albo zakładasz oryginalny filtr powietrza albo zbiornik, a co się z tym wiąże całe atrakcje ze spuszczaniem paliwa i rozkręcaniem owiewek w TEXie robisz dodatkowo 2 razy co 5.000 km.
To co jeszcze zauważyłem to olej z filtra K&N przeciąga na gardziele i przepustnice, po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów robi się z tego nagar i zaczynają wariować obroty. Trzeba to potem rozbierać i czyścić.
Być może Twój opis pasuje do sytuacji, gdy motocykl często jeździ offem, szczególnie po piachu. Co jest Marku zgodne z Twoim sposobem użytkowania moto Natomiast przy normalnej, drogowej eksploatacji producent zaleca czyszczenie co 80 kkm, a jego żywotność określana jest na 1 milion mil.
K&N Air Filters™ typically require servicing once every 50,000 miles under normal highway driving conditions
Million-Mile Limited Warranty
Ja używam tych filtrów w kolejnym już motocyklu (w Tigerze prawie od początku, a mam już niecałe 60 kkm) i nie zauważyłem opisywanych przez Ciebie objawów...
Ten opis K&N to chyba jest do filtrów samochodowych.
Z cieknącymi filtrami oleju do Triumpów K&N też się nie popisał oni porostu też chcą sprzedać i muszą robić marketing.
Zapytaj producenta motocykla co ile zaleca czyszczenie takiego filtra, na pewno będzie miał inne zdanie!
Odnośnie jazdy w offie to akurat te filtry się zupełnie do tego nie nadają w tym motocyklu!!! Tylko fabryczny filtr + częstsza wymiana.
Powierzchnia filtracji jest tak mała, że przy mokrym filtrze powietrza duża ilość piachu momentalnie go zapcha na amen.
Do offroadu stosuje się filtry nasączane olejem minimum 4-5x większe od tego K&N Tigerze, dla silników o pojemności do 500 cm3,
a czyści i nasącza się je po każdej jeździe czyli co 2-3 mth. Dodatkowo przy dużym zapyleniu stosuje się dodatkowe drobne siatki na filtr którą możesz na szybko zdjąć i otrzepać np. po 1 mth jazdy.
W Sprincie GT który jeździł na mokrym K&N od pierwszego przeglądu czyli 10.000 km, problemy z nagarem zaczęły się po przebiegu 60.000 km.