Autor Wątek: Wysokie spalanie  (Przeczytany 307 razy)

Offline RafalR

  • Świeża krew
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: Pabianice
Wysokie spalanie
« dnia: 25 Wrzesień 2019, 14:47:20 »
Przenoszę post do nowego wątku.

Tiger 1050, 2010.
Na początku jeździłem z seryjnym wydechem. Spalanie po 8l, troszkę ponad 7l przy jeździe 'bez dotykania gazu'. Jazda bez szaleństw.
Później zmieniłem wydech na leovince, otworzyłem drugie płuco i wyczyscilem filtr k&n. Spalanie takie samo. Obstawilem więc na zmianę mapy. Inicjalnie była 20163 (chyba fabryczna). Pobawilem się tuneecu i wgralem 20549 potem 20542 i teraz 20545. Przyznam że podczas wszystkich tych modyfikacji nie odczuwam  zmiany charakterystyki pracy silnika. Spalanie również pozostało na tym samym poziomie. W międzyczasie byłem podpięty pod Texa i wszystko w normie.

Jeśli chodzi o zmiany map - wykonywalem je sam w oparciu o instrukcję na stronie, poradnik z tego forum i kanał Kazikos.
Przed obecnym sprzętem miałem przez chwilę tigera 1050 w wersji 105km, obecny 115km. Mam wrażenie że tamten dużo lepiej gonił w średnim zakresie. Tam chyba też spalanie było w granicach 6l - chyba bo rzadko zajezdzalem na stację. Tutaj 160km i rezerwa. Komputer pokładowy jest dość dokładny w tych pomiarach, ale i tak zawsze liczę i sprawdzam.
Sonda lambda wydaje się być ok - przy rozgrzanym napięcie skacze - 0.1-0.9V
Termostat wydaje się pracować poprawnie - szybko nagrzew silnik do 6-7 kresek

Czy macie może jakieś pomysly, sugestie?

Lektura internetu mówi, że można:
 - wyczyścić wtryskiwacze,
 - wyregulować zawory,
 - zsynchronizować przepustnice,
 - przepatrzeć węże, czujniki,
no właśnie... czy coś jeszcze?

Offline frikothc

  • Świeża krew
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: Bełchatów
Odp: Wysokie spalanie
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Wrzesień 2019, 15:55:26 »
Witam, miałem podobne mody : wydech zard k&n wycięty kat zmieniona mapa( zauważalna  różnica w średnich obrotach) Spalanie w większości 5,3 - 5,5 l. Po zmianie wydechu na początku był check ale po niedługim dystansie lambda się dostosowała i znikło.
Myślę że przyczyn szukał bym w lambdzie i mapa ze strony dostosowana pod obecne mody.

Wysłane z mojego LM-G710 przy użyciu Tapatalka


Offline Wicher

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 888
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: Ruda Śląska
Odp: Wysokie spalanie
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Wrzesień 2019, 15:59:43 »
Wymienić świece ;)
Przepustnice to raczej nie mają tutaj nic do rzeczy. Synchronizacja ma na celu raczej umożliwić płynne przejście z niskiego do średniego zakresu obrotów.
Sprawa może głupia, ale sprawdź czy masz standardowe przełożenia zestawu napędowego ;)
Druga głupia sprawa, zapieczone tłoczki w zaciskach.
Z mojego doświadczenia z 1050, wiem,że nieodbijające tłoczki tylnego zacisku to 1litr do spalania na plus ;)
Sprawa też błacha, ale jak czujesz paliwo z wydechu, albo koledzy jadący za tobą zameldują ci takie zjawisko, to idziesz za bogato ;)
Podskocz na analizator spalin, jak będzie duża odchyłka od normy, to ja bym winił jednak mapę,ewentualnie przyjrzał się jeszcze raz sondzie.
Mam k&n, otwarte drugie płuco, mapa standard, wydech oryginał, ale puszka lekko dłubnięta.
95% jazd pasażer i kufry. 6,5l/100km to maksimum.
Raz zbliżyłem się do 7 litrów, jak jechałem za Fz1 oo czeskich winklach.
Jeżeli nie robiłeś zaworów, to może warto tam zajrzeć??
You are not allowed to view links. Register or Login

Offline Wicher

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 888
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: Ruda Śląska
Odp: Wysokie spalanie
« Odpowiedź #3 dnia: 25 Wrzesień 2019, 21:38:11 »
RafalR, jeszcze sobie tak pomyślałem, że jednym z elementów, twojego problemu może być MAP Sensor.
Powinien być podłączony do niego wężyk podciśnieniowy.
Może tam tkwi problem. Może wężyk jest niepodłączony, albo sam czujnik jest zanieczyszczony np.olejem z obudowy filtra, co w przypadku K&N-a mogłoby mieć rację bytu.....
Tak sobie tylko gdybam...
You are not allowed to view links. Register or Login

Offline RafalR

  • Świeża krew
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: Pabianice
Odp: Wysokie spalanie
« Odpowiedź #4 dnia: 26 Wrzesień 2019, 10:29:04 »
Dzięki za sugestie!
Obecnie motocykl ma przebieg 24kkm. Świece wymienione były przy 18kkm i skontrolowane były również zawory (chyba bez regulacji).
Muszę posprawdzać wymienione elementy. Wczoraj podłączyłem obd + Torque z obserwacją 'air / fuel' oraz o2 sensor i obserwacja następująca:
(silnik rozgrzany ok 104/105 i)

Przy zamkniętej manetce i biegu jałowym
'air / fuel' : 'closed loop using o2 sensor for fuel mix'
'o2 sensor': lata sobie po zakresie 0.1 - 0.9

przy dodaniu obrotów:
'air / fuel' : 'open loop due to insufficient temperature'
'o2 sensor': ustawia się na wartość max czyli 0.9 i tam zostaje

Z mojej wiedzy wynika, że zachowanie przy zamkniętej jest ok (bo silnik ciepły), ale przy dodaniu gazu i trzymaniu wyższych obortów już nie. Tylko pytanie czy lambda jest pprzyczyną czy też pracuje dobrze a silnik jest zalewany na przykład..
« Ostatnia zmiana: 26 Wrzesień 2019, 12:57:46 wysłana przez RafalR »

Offline Maras

  • Świeża krew
  • *
  • Wiadomości: 28
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 885(i)
  • Miejscowość: Starogard Gdański
Odp: Wysokie spalanie
« Odpowiedź #5 dnia: 26 Wrzesień 2019, 16:29:15 »
Przy "open loop" sterownik nie bierze danych z lambdy tylko z mapy.
Mogła paść grzałka w sondzie. A co się dzieje jak trzymasz stałe obroty w granicach 3-4 krpm? Bo niektóre ECU mają tak, że nie korygują mieszanki sondą przy gwałtownym przyśpieszaniu ale dopiero po uzyskaniu stałego obciążenia.

A czujniki temperatury masz sprawne?
« Ostatnia zmiana: 26 Wrzesień 2019, 19:47:37 wysłana przez Maras »

Offline RafalR

  • Świeża krew
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: Pabianice
Odp: Wysokie spalanie
« Odpowiedź #6 dnia: 27 Wrzesień 2019, 09:11:18 »
Czujniki dziś sprawdzałem rano podczas drogi (temp otoczenia ok 11 st C):
jadąc trasą: intake ok 22C, płyn chłodniczy 84-86C
w mieście: intake ok 30C, płyn chłodniczy 90-100C

z lamdą, nie potrafię ocenic, bo podczas jazdy co chwila zmienia się z open na closed i odczyty(V) są raz zmienne a potrafią też być na stałym poziomie, nie potrafię znaleźć na to reguły.