Autor Wątek: Filtr powietrza Tiger 1050 sport z 2013r.  (Przeczytany 866 razy)

Offline lukasz.alex89

  • Świeża krew
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: inny motocykl
  • Miejscowość: Zduńska Wola
Filtr powietrza Tiger 1050 sport z 2013r.
« dnia: 17 Styczeń 2020, 17:18:58 »
Siemka,
potrzebuję pomocy przy zakupie filtra powietrza.
Jaki polecacie i gdzie kupujecie?
Tylko oryginał czy zamiennik (ewentualnie K&N)?

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline max71

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 610
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1200 XcX
  • Miejscowość: Tarnobrzeg
Odp: Filtr powietrza Tiger 1050 sport z 2013r.
« Odpowiedź #1 dnia: 17 Styczeń 2020, 18:58:03 »
 nie miałem co robić i znalazłem takie coś .. : You are not allowed to view links. Register or Login

Offline max71

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 610
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1200 XcX
  • Miejscowość: Tarnobrzeg
Odp: Filtr powietrza Tiger 1050 sport z 2013r.
« Odpowiedź #2 dnia: 17 Styczeń 2020, 18:58:39 »
i jeszcze takie coś :
You are not allowed to view links. Register or Login

Offline max71

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 610
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1200 XcX
  • Miejscowość: Tarnobrzeg
Odp: Filtr powietrza Tiger 1050 sport z 2013r.
« Odpowiedź #3 dnia: 17 Styczeń 2020, 18:59:17 »
i jeszcze takie coś :
You are not allowed to view links. Register or Login

Offline marek_w

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 339
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: Filtr powietrza Tiger 1050 sport z 2013r.
« Odpowiedź #4 dnia: 17 Styczeń 2020, 20:53:16 »
Kup w miarę możliwości oryginał. Ja bym tak zrobił

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka


Offline czop9541

  • Sierściuch
  • **
  • Wiadomości: 90
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: Mszana Dolna
Odp: Filtr powietrza Tiger 1050 sport z 2013r.
« Odpowiedź #5 dnia: 17 Styczeń 2020, 21:32:48 »
Do K&N wypadało by mieć chociaż olej do filtrów,bo wiem z autopsji że bez tego zdarza mu się przepuszczać trochę kurzu do środka.Ja wybrał bym oryginał.
You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

Offline Wicher

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 1 011
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: inny motocykl
  • Miejscowość: Ruda Śląska
Odp: Filtr powietrza Tiger 1050 sport z 2013r.
« Odpowiedź #6 dnia: 17 Styczeń 2020, 23:09:26 »
Jak masz możliwość i więcej kasy(czasem trafiają się promocje na allegro), to weź K&N.
Nie puszczone bąki wędrują do mózgu, a stąd biorą się posrane pomysły...

Offline MichalLbn

  • Sierściuch
  • **
  • Wiadomości: 61
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Filtr powietrza Tiger 1050 sport z 2013r.
« Odpowiedź #7 dnia: 21 Styczeń 2020, 12:39:01 »
Ja ma k&n i nie narzekam. Po 10 ty profilaktycznie go wyczyściłem i nasączyłem. Nie był bardzo brudny. Płyn do czyszczenia i olej coś kolo 50 zl. Starczy przynajmniej na 3 użycia, a oryginał filtr tez chyba sporo kosztuje. Tiger 1050 to moto na szosę. Przynajmniej ja tak jeżdżę, w przeciwieństwie do 800 czy 1200 do których raczej bym go nie zamontował ze względu na gorsza filtracje.

Offline balles

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 573
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: Trójmiasto
Odp: Filtr powietrza Tiger 1050 sport z 2013r.
« Odpowiedź #8 dnia: 21 Styczeń 2020, 13:25:38 »
Ja mam w TT1050 2007 k&n również ze względu na cenę jak szukałem to k&n był niewiele droższy niż oryginał. Innych zamienników typu hilfo itp nie znalazłem.
Dwa lata z nim przelatałem i nie mam uwag. Działa.

Offline Penguin

  • Świeża krew
  • *
  • Wiadomości: 13
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: Płock
Odp: Filtr powietrza Tiger 1050 sport z 2013r.
« Odpowiedź #9 dnia: 18 Marzec 2020, 19:19:43 »
Ja przeszedłem z K&N (który został założony przez poprzedniego właściciela) na OEM, po tym jak dowiedziałem się, że niestety K&N puszcza więcej syfu... Na wzroście osiągów mi nie zależy więc wróciłem do OEM.

Offline Wicher

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 1 011
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: inny motocykl
  • Miejscowość: Ruda Śląska
Odp: Filtr powietrza Tiger 1050 sport z 2013r.
« Odpowiedź #10 dnia: 25 Marzec 2020, 20:44:13 »
Czy jest to poparte jakąś pisemną publikacją i najlepiej w porównaniu z innymi filtrami w określonych warunkach i określonym dystansie, czy tak sobie to palnąłeś??
Pytam, bo pierwotnie te filtry były zaprojektowane właśnie z myślą o wyścigach pustynnych Baja Mexico, gdzie sprawdzały się bardzo dobrze w przeciwieństwie do fabrycznych filtrów.
Są też używane obecnie chyba we wszystkich teamach rajdu Paryż Dakar, dlatego tym bardziej przeczytam opracowanie "naukowe" przyszłego noblisty w dziedzinie filtracji powietrza we współczesnych układach zasilania ;)
Nie puszczone bąki wędrują do mózgu, a stąd biorą się posrane pomysły...

Offline czop9541

  • Sierściuch
  • **
  • Wiadomości: 90
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: Mszana Dolna
Odp: Filtr powietrza Tiger 1050 sport z 2013r.
« Odpowiedź #11 dnia: 25 Marzec 2020, 22:00:33 »
Na pewno puści więcej syfu,tak samo jak i gąbkowy,ale tylko wtedy gdy nie nasączysz go olejem,bez tego zaqbiegu to faktycznie bez żadnej idei.Z własnego doświadczenia z uprawniania Hard Enduro zauważyłem że są też odporne do pewnego stopnia na zachlapania wodą.
You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

Offline Penguin

  • Świeża krew
  • *
  • Wiadomości: 13
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: Płock
Odp: Filtr powietrza Tiger 1050 sport z 2013r.
« Odpowiedź #12 dnia: 25 Marzec 2020, 23:15:42 »
Kilka miesięcy temu szukałem właśnie takich testów w internecie i znalazłem. Nie pamiętam już dokładnie, bo to nie były żadne polskie strony bo u nas nikt się tym nie zajmuje. Między innymi udowodniono tam, że aby K&N działał całkowicie poprawnie musi najpierw "zapchać się" w pewnej ilości brudem a zanim się zapcha puszcza sporo więcej syfu, niż zwykły filtr. Kolejną rzeczą jest to, że w wyścigach idzie się na kompromisy bo remonty są standardem a jeśli jest pozwolenie na uzyskiwanie większej ilości mocy to robi się to takim kosztem, bo przecież i tak będzie remont. Jeździłem w motocrossie i wiem jak to wygląda. Jeśli komuś zależy na uzyskaniu lepszych parametrów to jak najbardziej K&N, strojenie, mapa, wydech, lecz dla przeciętnego użytkownika można tylko bardziej zaszkodzić niż polepszyć :)

Offline Wicher

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 1 011
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: inny motocykl
  • Miejscowość: Ruda Śląska
Odp: Filtr powietrza Tiger 1050 sport z 2013r.
« Odpowiedź #13 dnia: 25 Marzec 2020, 23:32:34 »
Takimi badaniami(a raczej eksperymentem) zajmowała się swego czasu Wojskowa Akademia Techniczna i były to chyba filtry stożkowe.
Skupiali się oni na dokładności filtrowania, niestety tylko na jednym filtrze, jednej marki, więc wyniki badań nie były zbyt miarodajne, ale fakt, faktem wyniki nie były zbyt korzystne dla filtra "sportowego" ;)
Nie puszczone bąki wędrują do mózgu, a stąd biorą się posrane pomysły...