Autor Wątek: Główka ramy  (Przeczytany 928 razy)

Offline Janczuro

  • Świeża krew
  • *
  • Wiadomości: 8
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 800 XR /XRx
  • Miejscowość: Toruń
Główka ramy
« dnia: 08 Sierpnia 2020, 20:25:21 »
Witam.Z racji tego że dopiero od dwóch tygodni jestem posiadaczem Tigera 800 XR z roku 2012 mam małą '"zagwostkę" Otóż skręcając kierownicą od lewej do prawej lub na odwrót w miejscu gdy kierownica mija w pozycję "0"czyli do jazdy na wprost czuć delikatny opór.I tak się zastanawiam czy to tak ma być czy też może coś jest nie tak z łożyskiem główki ramy?Zaznaczam że sprawdziłem czy nie mam luzu na główce ramy, kable, linki także nie blokują przy skręcie.

Offline spaw

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 320
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: inny motocykl
  • Miejscowość: Tychy
Odp: Główka ramy
« Odpowiedź #1 dnia: 08 Sierpnia 2020, 23:04:19 »
Jak możesz to postaw na centralce (albo inaczej, by unieść przednie koło). A potem delikatnie uderz "Kierowniczkę" i zobacz co się dzieje. Powinna polecieć w stronę na którą popchnąłeś (lewo lub prawo). Jeśli masz wyrobione łożysko główki ramy, to wróci do punktu "0". :)

Offline Janczuro

  • Świeża krew
  • *
  • Wiadomości: 8
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 800 XR /XRx
  • Miejscowość: Toruń
Odp: Główka ramy
« Odpowiedź #2 dnia: 08 Sierpnia 2020, 23:42:21 »
Dzięki za odpowiedz,przynajmniej wiem że to nie jest normalne zachowanie kierownicy.Podczas jazdy też nie jest komfortowo np. przy skręcie 90 stopni mam wrażenie jakby kierownica na siłę wracała do pozycji na wprost.Motocykl nie posiada stopki centralnej,dopiero zamówię podnośnik pod tylne koło i wtedy sprawdzę na podniesionym kole przednim.

Offline Janczuro

  • Świeża krew
  • *
  • Wiadomości: 8
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 800 XR /XRx
  • Miejscowość: Toruń
Odp: Główka ramy
« Odpowiedź #3 dnia: 22 Sierpnia 2020, 20:04:38 »
Przypuszczenia odnośnie uszkodzonych łożysk były trafne.Po podniesieniu przedniego koła wyraźnie wyczuwalne było wskakiwanie kierownicy do jazdy na wprost,uszkodzeniu uległa bieżnia łożyska kulkowego.Postanowiłem sam się zabrać za wymianę łożysk,Najdłużej zeszło ze zgromadzeniem narzędzi, klucz nasadowy 38 do nakrętki górnej półki i klucz koronkowy do nakrętek regulacyjnych luzu łożysk (dorobiłem taki klucz z rury grubościennej o średnicy 45 mm) uwaga na te nakrętki bo są aluminiowe i łatwo je uszkodzić nie odpowiednim kluczem.Łożyska założyłem stożkowe SKF 32006X/Q, posmarowałem je smarem molibdenowym, powinny posłużyć na dłużej bo oryginalne kulkowe to jakaś pomyłka przy wadze motocykla ponad 200 kg.