Witka Panowie!
Spalanie mojego moto to od 6,2 do 6,8 l/100km z filtrem KN. Wszedłem w posiadanie Tygryska w kwietniu więc na bieżąco analizuje jego apetyt. Styl jazdy raczej niemiarodajny bo z reguły na baku jeżdżę albo po mieście ("przeloty" od 2 do 5 km) albo po A4 i A1 przejazdy od 70 do 220 km 1,6-1,9 zł.
Tankuję jedynie 98, a dziś na Shell'u 100 oktan (zobaczymy czy warto dać 5,27 zł/l).
Po zakupie motoru stwierdziłem pływanie obrotów na zimnym silniku oraz brak możliwości jego uruchomienia przy bardzo gorącym silniku. Koleś doradził mi zastosowanie 98, wraz z preparatem do czyszczenia wtrysków i układów paliwowych (w moim przypadku "Xeramic" na Orlenie) - samemu ciężko było mi w to uwierzyć, ale po przejechaniu od stacji 3,5 km do garażu i uruchomieniu silnika po kilku dniach wszelkie złe objawy przestały występować. Zatem uważam, że od czasu do czasu warto to wrzucić do baku. Nawet moja poprzednia Kawa (ur. Anno Domini 1980) paliła po zimie za pierwszym razem po dodaniu STP przy ostatnim jesiennym tankowaniu pod korek.
Nie ukrywam mojego zaskoczenia bo wcześniej wielokrotnie czytałem że tygryski palą około 5 l na setkę, ale na razie się nie czepiam bo jak pisałem wcześniej - raczej ciężko z moich "jednobakowych" przejazdów wysnuć konstruktywne wnioski.
Wtryski były regulowane rok temu więc RACZEJ nie powinny być przyczyną nieco większego apetyciku na paliwko. I "oczy w Wiśle" zgodzę się z maGiem :
! Masz moto które fajnie jeździ i sporo pali,
! Masz moto które mało pali i wolno jeździ.
... wybór należy do Ciebie.Wcześniej na Suzi V-Strom zdarzało mi się zajść poniżej 4 l (tylko jeśli jeździłem z moim najlepszym kuzynem
, a 5,7 uzyskałem jedynie na przelotach przy pełnym obciążeniu bagażowym (Tankbag, trzy kufry i wałek 60 l na siedzeniu).
Nerka
Ps. Mój komputer pokładowy raczej dobrze wylicza stawkę zużycia paliwa, ale fest późno reaguje na dolewkę