Autor Wątek: POMPA HAMULCA PRZOD  (Przeczytany 1156 razy)

Offline krozbi

  • Sierściuch
  • **
  • Wiadomości: 50
  • Miejscowość: Gdansk
POMPA HAMULCA PRZOD
« dnia: 29 Czerwiec 2016, 11:41:27 »
w temacie zestawu naprawczego pompy hamulca przod , podpowiedz moze komus sie przyda.
orginalny zestaw drogi jak pies ok. 68 - dolcow

Przy problemie z pompa hamulca przod /slaby hamulec,niska klamka/
Mozna skorzysztc z zestawow z Larsona /7170657/  68.40zl /7170830/ 82.10zl  /7170905/98.40zl  /7171325/ 82.10zl
ja zastosowalem ten pierwszy zestaw i jest ok. ???

Offline krozbi

  • Sierściuch
  • **
  • Wiadomości: 50
  • Miejscowość: Gdansk
Odp: POMPA HAMULCA PRZOD
« Odpowiedź #1 dnia: 29 Czerwiec 2016, 11:44:55 »
You are not allowed to view links. Register or Login

Offline RyWin

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 290
  • Motocykl: 1200 XcA
  • Miejscowość: Wwa
Odp: POMPA HAMULCA PRZOD
« Odpowiedź #2 dnia: 29 Czerwiec 2016, 13:51:11 »
Dzięki z hint.  Coś czuje, ze się przyda.......

Offline Cianek

  • Świeża krew
  • *
  • Wiadomości: 31
  • Motocykl: 955i
  • Miejscowość: SinnCity
Odp: POMPA HAMULCA PRZOD
« Odpowiedź #3 dnia: 05 Marzec 2017, 16:42:40 »
Odkopię trochę  temat,
Jeżeli u mnie klamka bardzo głęboko schodzi to jest to problem pompy hamulcowej.
Klocki są git , tarcze grube .
Myślałem o jakiejś regulowanej klamce ale to chyba półśrodki .
Czy wymiana zestawu naprawczego załatwia kwestię ?
955i

Offline karson

  • Moderator forum
  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 1 111
  • Motocykl: 955i
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: POMPA HAMULCA PRZOD
« Odpowiedź #4 dnia: 05 Marzec 2017, 19:05:03 »
Po zimie mam podobne objawy. Trzeba chyba zrobić zakupy w Larssonie. Wychodzi na to, że lipna ta pompa .... :(
FJ 1200 , TDM 850 , Tiger 955i

Offline Lukerson

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 234
  • Jadąc tędy omijasz tamtędy.
    • Forum Triumph
  • Motocykl: 1200 Explorer Xc
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: POMPA HAMULCA PRZOD
« Odpowiedź #5 dnia: 05 Marzec 2017, 19:57:45 »
Sprawdzcie jeszcze przewod hamulcowy - moze gdzies sie rozciaga. Mialem tak.
Triumph Tiger Explorer 1200 XC
Trzeba natychmiast żyć. Jest później niż się wydaje!

Offline Cianek

  • Świeża krew
  • *
  • Wiadomości: 31
  • Motocykl: 955i
  • Miejscowość: SinnCity
Odp: POMPA HAMULCA PRZOD
« Odpowiedź #6 dnia: 05 Marzec 2017, 20:59:50 »
Ale u nas to są w oplocie stalowym , przynajmniej u mnie :)
955i

Offline karson

  • Moderator forum
  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 1 111
  • Motocykl: 955i
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: POMPA HAMULCA PRZOD
« Odpowiedź #7 dnia: 05 Marzec 2017, 21:00:36 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Sprawdzcie jeszcze przewod hamulcowy - moze gdzies sie rozciaga. Mialem tak.

Raczej nie, przewody są w oplocie. Muszę zobaczyć w jakim stanie są klocki.
FJ 1200 , TDM 850 , Tiger 955i

Offline Kobrzak

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 762
  • Jade!
  • Motocykl: 955i
  • Miejscowość: Tłuszcz okolice
Odp: POMPA HAMULCA PRZOD
« Odpowiedź #8 dnia: 15 Sierpień 2017, 16:49:27 »
Odkopię temat. Przy wymianie klocków mechanik zwrócił mi uwagę, że mam strasznie miękką klamkę hamulca przedniego. Wciśnięta na maksa zatrzymywała się jakieś 2-3 cm od manetki. Wymieniony został płyn hamulcowy i założony zestaw naprawczy pompy, obecnie jest to już jakieś 4cm od manetki przy wciskaniu.

Natomiast prawdziwa tragedia objawia się w czasie deszczu. Najprościej mówiąc: klamka robi się tak miękka, że mogę dociągnąć ją bez problemu do manetki a hamulce zamieniają się w spowalniacze. Hamowanie z 50km/h to już wyczyn. Strach jeździć.

Tarcze mam ogólnie do wymiany, ale powodowałyby aż taką zmianę?

Jeśli chodzi o pompę hamulcową, to na angielskich forach też ludzie narzekali i robili jakieś zmiany. U mnie dodatkowo hamulec staje się czasami twardy tak, że mogę go na 2cm tylko wcisnąć i hamuje świetnie, ale po kilku wciśnięciach klamki znowu wraca do stanu 3-4 cm od manetki, czego też nie rozumiem.

Czy każdy tiger miał przewody hamulcowe w stalowym oplocie?

Tiger to mój 3 motocykl, w poprzednich nic takiego się nie działo i nie bardzo wiem, co o tym myśleć  o/^ Na razie czekam na wymianę tarcz jak uzbieram na nie resztę kasy. Chciałbym zebrać ewentualne inne pomysły.
Honda NT650V 1999 -> Honda NT700V 2008 -> Tiger 955i 2004

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

Offline Stubin

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 615
  • Motocykl: 885(i)
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: POMPA HAMULCA PRZOD
« Odpowiedź #9 dnia: 15 Sierpień 2017, 17:39:07 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Czy każdy tiger miał przewody hamulcowe w stalowym oplocie?

Wydaję mi się, że tak. Mój ma i wszystkie Triumphy którymi jeździłem z roczników 1998-2004 miały stalowy oplot w standardzie bez znaczenia czy to był klasyczny Legend TT czy sportowa Daytona. A nie możesz odchylić kawałka gumowej osłony/przewodu żeby sprawdzić organoleptycznie?  :)

Offline Kobrzak

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 762
  • Jade!
  • Motocykl: 955i
  • Miejscowość: Tłuszcz okolice
Odp: POMPA HAMULCA PRZOD
« Odpowiedź #10 dnia: 15 Sierpień 2017, 19:29:48 »
Obecnie nie ma mnie w domu, a tiger jest 100km ode mnie stąd moje pytania :)
Honda NT650V 1999 -> Honda NT700V 2008 -> Tiger 955i 2004

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

Offline chudy1982

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 249
  • Motocykl: 955i
  • Miejscowość: Wasilków
Odp: POMPA HAMULCA PRZOD
« Odpowiedź #11 dnia: 17 Sierpień 2017, 14:08:04 »
Patrzyłem w 3 sztukach poliftowych 955 i wszystkie mają w standardzie przewody hamulcowe w stalowym oplocie. Przedlift na szprychach pewnie też.

Offline ODKRYWCA

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 1 163
Odp: POMPA HAMULCA PRZOD
« Odpowiedź #12 dnia: 17 Sierpień 2017, 21:15:12 »
Jeśli masz różną moc hamowania, klamka raz jest miękka raz twarda, a pompa ma założony zestaw naprawczy (zakładam, że prawidłowo) to musi być kwestia odpowietrzenia. Nie ma innej przyczyny, ewentualnie jakaś nieszczelność w reszcie układu (zacisk-tłoczki, przewody, główki przewodów itp.). Gdybyś nie miał przewodów w oplocie to by znaczyło, że ktoś je wymieniał bo fabrycznie są w oplocie. Poza tym oplot jest po to aby utrzymać stałe ciśnienie w systemie m. in. gdy zagrzane hamulce z wrzącym prawie płynem nie puchły ale taki przypadek raczej występuje w moto sportowym, a nie sadzę żebyś w warunkach miejskich aż tak ostro śmigał. Jakby co mam absolutnie wszystkie elementy układu hamulcowego.