Zachęcony opiniami o K60 jakiś czas temu zakupiłem taki zestaw, z nadzieją że będą to jedyne i słuszne uniwersalne gumy ze szczególnym nastawieniem na chęć robienia pierwszych kroków w terenie na tygrysie. Po stosunkowo niewielkim przebiegu ale w różnych warunkach zaskoczyły mnie pozytywnie i negatywnie. Na duży plus, zachowanie na twardym, również mokrym. Byłem zaskoczony jak dużą dozę pewności dają w zakrętach, co jest tylko potwiedzeniem powyższych opinii. Natomiast jestem nieco zawiedziony jeżeli chodzi o teren. Na suchym i dość twardym podłożu jest ok, ale jak już jest tylko troche mokro i bardziej grząsko, opony się ślizgają, traci się pewność i dobrą zabawę. Jeździłem po suchym ale też po 2 dniach od obwitych deszczy i co chwilę łapałem uślizgi, próbowałem różnych poziomów ciśnienia i przy ok 1,6 bara było jeszcze znośnie szczególnie w głębszym piachu, ale tylko po suchym. Problemem jest też niestety ten "pasek" wzdłuż środka bieżnika przy szerokości opony 150 i większej. Zakładam więc że te powyższe pochlebne opinie dot jazdy głównie po twardym i tutaj jak najbardziej się zgadzam.
Chcąc jednak częściej zabierać tygrysa w teren zdecydowałem się na taki zestaw: P: TKC80 T: Mitas E09 Dakar (odpowiednik TKC80 tylko dużo trwalasza i duużo tańsza)
Pierwsze kilometry zaliczone i ten zestaw jak na razie zaskoczył mnie dość pozytywnie.
Asfalt: porównując do K60 jest tylko trochę głośniej, a odczucie jazdy na kostce, jest tylko ciut gorszej od K60 ( z tym że jeździłem do tej pory tylko na ciśnieniu 1.8 ) Całkiem dobrze dają rade w regularnym deszczu.
Teren: Tutaj jest już spora różnica, przede wszystkim dają większe poczucie pewności i dużo lepiej wypadają tam gdzie jest bardziej grząsko i mokro, chociaż uślizgi na mokrym też się zdarzają.
Pagórki i szutry Kaszubskie na nowych oponach zaliczone (taki "Tiger Trophy"
) i wjazd na Jelenią Górę, (całe 221m npm)
You are not allowed to view links.
Register or
LoginYou are not allowed to view links.
Register or
LoginYou are not allowed to view links.
Register or
Login