Autor Wątek: Tiger Explorer 1200 - Warszawa jaki serwis polecacie  (Przeczytany 1459 razy)

Offline Blackwolf

  • Sierściuch
  • **
  • Wiadomości: 57
  • Opinia +0/-0
  • Miejscowość: Józefosław k.Warszawy
Tiger Explorer 1200 - Warszawa jaki serwis polecacie
« dnia: 27 Sierpień 2018, 16:21:35 »
Cześć. Jak już pisałem znowu kupiłem dużego Tigera i przymierzam się do zrobienia przeglądu a przynajmniej wymiany oleju. Zadzwoniłem do nowego (po Liberty) importera i serwisu w Warszawie. Jak mi zaśpiewali cenę za przegląd po 32 000 km to mało zawału nie dostałem - "... może w 3000 zł uda się zmieścić z regulacją zaworów a bez regulacji w 2000 zł. Wcześniej jeździłem głównie hondami i serwisowałem w ASO i nigdy nawet 2000 zł nie zapłaciłem. A tutaj.... Nie wiem juz czy to ja nie znam cen rynkowych czy oni. Tak czy inaczej kogo możecie polecić kto zna się dobrze na rzeczy i zrobi dobrze i jednocześnie nie wydrenuje kieszeni. Nie oznacza to, że ma być bardzo dobry i bardzo tani bo znam maksymę, ze jeśli tak to szuka się 2. Jeden ma być bardzo tani a drugi bardzo dobry :)

Offline biblo

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 2 036
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: inny motocykl
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Tiger Explorer 1200 - Warszawa jaki serwis polecacie
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Sierpień 2018, 17:19:57 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Cześć. Jak już pisałem znowu kupiłem dużego Tigera i przymierzam się do zrobienia przeglądu a przynajmniej wymiany oleju. Zadzwoniłem do nowego (po Liberty) importera i serwisu w Warszawie. Jak mi zaśpiewali cenę za przegląd po 32 000 km to mało zawału nie dostałem - "... może w 3000 zł uda się zmieścić z regulacją zaworów a bez regulacji w 2000 zł. Wcześniej jeździłem głównie hondami i serwisowałem w ASO i nigdy nawet 2000 zł nie zapłaciłem. A tutaj.... Nie wiem juz czy to ja nie znam cen rynkowych czy oni. Tak czy inaczej kogo możecie polecić kto zna się dobrze na rzeczy i zrobi dobrze i jednocześnie nie wydrenuje kieszeni. Nie oznacza to, że ma być bardzo dobry i bardzo tani bo znam maksymę, ze jeśli tak to szuka się 2. Jeden ma być bardzo tani a drugi bardzo dobry :)

Przegląd po 32 kkm, to "duży" przegląd, czyli ten z kontrolą/regulacją zaworów i kontrolą/regulacją(?) wałka zmiennych faz rozrządu. Żeby to zrobić, trzeba praktycznie rozebrać większą ;) połowę motocykla, co zajmuje w sumie wiele godzin. Do tego dochodzą pozostałe czynności przy okazji przeglądu (wymiana oleju, filtrów, jeśli potrzeba płynów, klocków, itd.). A te godziny x stawka ASO daje właśnie wynik między 1000, a 1500 zł. Do tego dolicz materiały: olej, kit serwisowy (filtry, świece, uszczelki), płyny, ewentualnie klocki. I właśnie stąd biorą się ceny, jak to kiedyś napisał Lukerson, europejskie :)

Na pocieszenie mogę napisać, że na ceny przeglądów Tigera narzekają na całym świecie - na forum tiger-explorer.com jest nawet ranking cen w UK, USA i innych krajach Europy :)

W Warszawie masz teraz dawne ASO (Liberty) i serwis obecnego dystrybutora. Poza tym nie ma, moim zdaniem,  serwisu, który dobrze zna dużego Tigera, ma odpowiednie narzędzia, wiedzę i dokumentację. Są oczywiście warsztaty z większym lub mniejszym doświadczeniem, w którym zrobisz podstawowy przegląd.

Uderz do PETER-a. On prowadzi warsztat i zajmuje się też motocyklami chyba od lat. Do niedawna jeździł Tigerem. Myślę, że zrobi, to co będzie umiał, a jak czegoś nie będzie wiedział, to nie będzie czarował :) Być może podejmie się również kontroli zaworów i tego wałka. Tylko licz się z tym, że za min. dwa dni roboty końcowa kwota będzie adekwatna... ;)

W załączeniu znajdziesz Maintenance Chceck List.
« Ostatnia zmiana: 27 Sierpień 2018, 17:33:12 wysłana przez biblo »
Pozdrawiam,
Jacek
_________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650A V-Strom|TEx XC|

Offline maras_mws

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 318
  • Opinia +0/-0
    • Tu jestem na FB:
  • Motocykl: inny motocykl
  • Miejscowość: Płońsk
Odp: Tiger Explorer 1200 - Warszawa jaki serwis polecacie
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Sierpień 2018, 20:11:32 »
Na 32kkm masz jeszcze m.in. demontaż tylnego zawieszenia, smarowanie Prolinka, smarowanie łożyska koła, smarowanie i regulacja łożyska główki ramy, olej w lagach też by się przydało, płyn hamulcowy i sprzegła, coś tam się jeszcze znajdzie oprócz fegulacji zaworów, wymiany oleju, filtrów i świec.
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Cześć. Jak już pisałem znowu kupiłem dużego Tigera i przymierzam się do zrobienia przeglądu a przynajmniej wymiany oleju. Zadzwoniłem do nowego (po Liberty) importera i serwisu w Warszawie. Jak mi zaśpiewali cenę za przegląd po 32 000 km to mało zawału nie dostałem - "... może w 3000 zł uda się zmieścić z regulacją zaworów a bez regulacji w 2000 zł. Wcześniej jeździłem głównie hondami i serwisowałem w ASO i nigdy nawet 2000 zł nie zapłaciłem. A tutaj.... Nie wiem juz czy to ja nie znam cen rynkowych czy oni. Tak czy inaczej kogo możecie polecić kto zna się dobrze na rzeczy i zrobi dobrze i jednocześnie nie wydrenuje kieszeni. Nie oznacza to, że ma być bardzo dobry i bardzo tani bo znam maksymę, ze jeśli tak to szuka się 2. Jeden ma być bardzo tani a drugi bardzo dobry :)

Przegląd po 32 kkm, to "duży" przegląd, czyli ten z kontrolą/regulacją zaworów i kontrolą/regulacją(?) wałka zmiennych faz rozrządu. Żeby to zrobić, trzeba praktycznie rozebrać większą ;) połowę motocykla, co zajmuje w sumie wiele godzin. Do tego dochodzą pozostałe czynności przy okazji przeglądu (wymiana oleju, filtrów, jeśli potrzeba płynów, klocków, itd.). A te godziny x stawka ASO daje właśnie wynik między 1000, a 1500 zł. Do tego dolicz materiały: olej, kit serwisowy (filtry, świece, uszczelki), płyny, ewentualnie klocki. I właśnie stąd biorą się ceny, jak to kiedyś napisał Lukerson, europejskie :)

Na pocieszenie mogę napisać, że na ceny przeglądów Tigera narzekają na całym świecie - na forum tiger-explorer.com jest nawet ranking cen w UK, USA i innych krajach Europy :)

W Warszawie masz teraz dawne ASO (Liberty) i serwis obecnego dystrybutora. Poza tym nie ma, moim zdaniem,  serwisu, który dobrze zna dużego Tigera, ma odpowiednie narzędzia, wiedzę i dokumentację. Są oczywiście warsztaty z większym lub mniejszym doświadczeniem, w którym zrobisz podstawowy przegląd.

Uderz do PETER-a. On prowadzi warsztat i zajmuje się też motocyklami chyba od lat. Do niedawna jeździł Tigerem. Myślę, że zrobi, to co będzie umiał, a jak czegoś nie będzie wiedział, to nie będzie czarował :) Być może podejmie się również kontroli zaworów i tego wałka. Tylko licz się z tym, że za min. dwa dni roboty końcowa kwota będzie adekwatna... ;)

W załączeniu znajdziesz Maintenance Chceck List.


Wysłane z mojego SM-J730F przy użyciu Tapatalka

Marek [maras_mws]
You are not allowed to view links. Register or Login
--
TRIUMPH Motocykle/Części/Akcesoria -sprzedam/kupię/zamienię:
You are not allowed to view links. Register or Login

Offline biblo

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 2 036
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: inny motocykl
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Tiger Explorer 1200 - Warszawa jaki serwis polecacie
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Sierpień 2018, 20:29:32 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Na 32kkm masz jeszcze m.in. demontaż tylnego zawieszenia, smarowanie Prolinka, smarowanie łożyska koła, smarowanie i regulacja łożyska główki ramy, olej w lagach też by się przydało, płyn hamulcowy i sprzegła, coś tam się jeszcze znajdzie oprócz fegulacji zaworów, wymiany oleju, filtrów i świec.

Olej w lagach wymienia się co 64 kkm, płyn hamulcowy i sprzęgła co 2 lata. Płyn chłodzący co 3 lata.

Prolink - co to jest?
Pozdrawiam,
Jacek
_________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650A V-Strom|TEx XC|

Offline Blackwolf

  • Sierściuch
  • **
  • Wiadomości: 57
  • Opinia +0/-0
  • Miejscowość: Józefosław k.Warszawy
Odp: Tiger Explorer 1200 - Warszawa jaki serwis polecacie
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Sierpień 2018, 08:43:30 »
Dzięki za wyjaśnienia. Tak duży koszt wynika jeszcze z ceny roboczogodziny. W ASO Honda np. 240 zł a w Triumphie 340 zł.

Offline biblo

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 2 036
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: inny motocykl
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Tiger Explorer 1200 - Warszawa jaki serwis polecacie
« Odpowiedź #5 dnia: 28 Sierpień 2018, 10:21:01 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Tak duży koszt wynika jeszcze z ceny roboczogodziny. W ASO Honda np. 240 zł a w Triumphie 340 zł.

Dokładnie tak! A te różnice wynikają z uwarunkowań rynkowych - jak jest więcej niezależnych serwisów lub nawet samych ASO w jednym mieście, to ceny są bardziej przyjazne. A jak jesteśmy praktycznie monopolistami, to dyktujemy warunki :) I co jeszcze jest bardzo ciekawe, to ASO Triumpha w W-wie ma JEDNEGO mechanika...

I to przy okazji jest "efekt uboczny" posiadania maszyny niszowej(*), prestiżowej/wyjątkowej(*), marki ;)

(*) niepotrzebne skreślić  o/^
« Ostatnia zmiana: 28 Sierpień 2018, 10:58:26 wysłana przez biblo »
Pozdrawiam,
Jacek
_________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650A V-Strom|TEx XC|

Offline maras_mws

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 318
  • Opinia +0/-0
    • Tu jestem na FB:
  • Motocykl: inny motocykl
  • Miejscowość: Płońsk
Odp: Tiger Explorer 1200 - Warszawa jaki serwis polecacie
« Odpowiedź #6 dnia: 28 Sierpień 2018, 19:13:57 »
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Na 32kkm masz jeszcze m.in. demontaż tylnego zawieszenia, smarowanie Prolinka, smarowanie łożyska koła, smarowanie i regulacja łożyska główki ramy, olej w lagach też by się przydało, płyn hamulcowy i sprzegła, coś tam się jeszcze znajdzie oprócz fegulacji zaworów, wymiany oleju, filtrów i świec.

Olej w lagach wymienia się co 64 kkm, płyn hamulcowy i sprzęgła co 2 lata. Płyn chłodzący co 3 lata.

Prolink - co to jest?
Olej w lagach po 64km to niezłe błotko zleci, obawiam się że uszczelniacze lag i tak tyle nie wytrzymają i trzeba będzie i wymienić wcześniej.

Płyn hamulcowy i sprzegła co 2 lata to akurat ~32kkm ;)

Prolink to układ połączeń tylnego zawieszenia z wahaczem.

Wysłane z mojego SM-J730F przy użyciu Tapatalka

Marek [maras_mws]
You are not allowed to view links. Register or Login
--
TRIUMPH Motocykle/Części/Akcesoria -sprzedam/kupię/zamienię:
You are not allowed to view links. Register or Login

Offline biblo

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 2 036
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: inny motocykl
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Tiger Explorer 1200 - Warszawa jaki serwis polecacie
« Odpowiedź #7 dnia: 09 Wrzesień 2018, 14:20:18 »
Przypadkiem wpadł mi w ręce cennik przeglądów dużego Tigera stosowany w katowickim ASO



Uzupełnia on dyskusję n/t cen obsługi naszych motocykli. Lista zawiera też ceny niektórych innych części (np. klocków) i koszt ich wymiany.
« Ostatnia zmiana: 09 Wrzesień 2018, 14:39:50 wysłana przez biblo »
Pozdrawiam,
Jacek
_________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650A V-Strom|TEx XC|

Offline czapa

  • Sierściuch
  • **
  • Wiadomości: 79
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1200 Explorer
  • Miejscowość: Chmielów
Odp: Tiger Explorer 1200 - Warszawa jaki serwis polecacie
« Odpowiedź #8 dnia: 31 Styczeń 2019, 21:28:20 »
Kiedyś motocyklista potrafił zrobić prawie wszystko sam przy swoim moto , dziś nawet oleju wymienić większość nie potrafi.  I--o

Offline czapa

  • Sierściuch
  • **
  • Wiadomości: 79
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1200 Explorer
  • Miejscowość: Chmielów
Odp: Tiger Explorer 1200 - Warszawa jaki serwis polecacie
« Odpowiedź #9 dnia: 31 Styczeń 2019, 21:30:09 »
Kiedyś motocyklista potrafił zrobić prawie wszystko sam przy swoim moto , dziś nawet oleju wymienić większość nie potrafi.  I--o

Offline Toma

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 145
  • Opinia +0/-0
  • Kotek 1200 - badam temat
  • Motocykl: inny motocykl
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Tiger Explorer 1200 - Warszawa jaki serwis polecacie
« Odpowiedź #10 dnia: 31 Styczeń 2019, 23:54:23 »
Kiedyś nie istniały warsztaty motocyklowe, mniej było "motórów", syreny i trabanty jeździli... A teraz???
A teraz mamy postęp  o- -o I demokrację: chcesz sam wymieniasz, nie chcesz kupujesz usługę i z czapki  IooI
Na drodze niekiedy spotykam prawdziwych szaleńców: pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...Naprawdę, aż trudno ich czasami wyprzedzić.  eRTek 1200.

Offline karson

  • Moderator forum
  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 1 217
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 955i
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: Tiger Explorer 1200 - Warszawa jaki serwis polecacie
« Odpowiedź #11 dnia: 01 Luty 2019, 13:15:08 »
Demokracja i postęp nie mają nic wspólnego z ilością motocykli na Polskich drogach.
W latach 70 tych ubiegłego wieku również  odbywały się zloty motocyklowe, warsztaty również były.
Głównym powodem tego, że dzisiaj mamy tyle motocykli jest kapitał, społeczeństwo dysponuje większą gotówką.
Oczywiście nie można zapominać o modzie bycia motocyklistą  ;) ;D
Wszyscy używamy komputerów, ale nie wszyscy naprawiamy je ......   
FJ 1200 , TDM 850 , Tiger 955i

Offline strażowy

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 1 524
  • Opinia +0/-0
  • Tiger = użytkowe enduro = :) :) :)
  • Motocykl: 955i
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Tiger Explorer 1200 - Warszawa jaki serwis polecacie
« Odpowiedź #12 dnia: 01 Luty 2019, 19:32:48 »
...w dobie ujka Googla informacja co, gdzie i jak jest praktycznie natychmiastowa.  Nie trzeba piłować wiele km do innego miasta gdzie pan Gienio ma warsztat i wszystko opykane w temacie. Mając nieco chęci i niewielkie zaplecze można sporo kwestii ogarnąć samemu...ale fakt, ilość osób czekających po zapłacie na " gotowca" jest stale większą. Motocyklistów ubywa a wypierają ich użytkownicy motocykli... o/^...taka sytuacja
Pozdrawiam z Poznania