Autor Wątek: Serwis przedzimowy :)  (Przeczytany 518 razy)

Offline kanny

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 124
  • Motocykl: 885(i)
  • Miejscowość: Warszawa
Serwis przedzimowy :)
« dnia: 26 Październik 2018, 12:34:51 »
Historia jest następująca. Pojechałem niedawno Tygrysem na synchro przepustnic. Ponieważ trzeba do tego rozgrzebać moto, a wężyki paliwowe są dość krótkie (a konektory paliwowe żeńskie stare i plastikowe), to domyślacie się, co się stało. Jeden pękł. ALE! Biorąc pod uwagę fakt, że sezon powoli się kończy, a tego dnia lało nieprzyzwoicie, to stwierdziłem, że to jest doskonała okazja, by zrobić pełny serwis wraz z zaworami (czapy jeszcze w nim nie zdejmowałem), wymianą uszczelniaczy w lagach. Do tego wszystkie niezbędne uszczelki (najdroższa pod dekiel) itd. Sprawdzimy napinacz i inne pierdoły. Kosztuje to wszystko, cholera, niemało, ale co robić. Kuszą mnie jeszcze świece irydowe, bo nie chcę znowu za jakiś czas rozbierać tego wszystkiego. Ktoś ma i zauważył jakąkolwiek różnicę? Część ludzi w sieci zwraca uwagę na równiejszą pracę silnika i nieco lepszy "dół", a na tym mi przede wszystkim zależy. Na dwóch garach mam chyba 8 bar kompresji, na jednym 9, także mam nadzieję, że to może być kwestia zaworów, bo oleju nie łyka. Także Tiger ma małą przerwę, ale może wyniknie z tego coś dobrego o- -o

Offline chemik

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 395
  • Motocykl: 800 XC/XCx
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Serwis przedzimowy :)
« Odpowiedź #1 dnia: 26 Październik 2018, 13:44:00 »
Stopień kompresji nie zależy od świecy, więc wymiana na irydowe nic nie da. Jeśli masz za mały stopień kompresji to mogą być:
- zawory
- pierścienie tłokowe
- gładzie cylindrowe
Największą zaletą świec irydowych jest ich trwałość. Żyją ok 2x dłużej niż "zwykłe".

Offline kanny

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 124
  • Motocykl: 885(i)
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Serwis przedzimowy :)
« Odpowiedź #2 dnia: 26 Październik 2018, 19:30:37 »
Hehe, ja wiem, ze świeca nie ma nic do tego ^-^ Chodzi jedynie o jej trwałość i może trochę dokładniejsze spalanie.

Offline Stubin

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 615
  • Motocykl: 885(i)
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Serwis przedzimowy :)
« Odpowiedź #3 dnia: 26 Październik 2018, 20:58:51 »
You are not allowed to view links. Register or Login
[CIACH]... i może trochę dokładniejsze spalanie.

Ja u siebie kilkanaście lat temu używałem w silniku 885 na gaźniku świec bezelektrodowych tego producenta i byłem zadowolony  :)

You are not allowed to view links. Register or Login

cyt. "Iskiernik umożliwiający ekstremalnie długą iskrę na powierzchni, wykorzystujący możliwość przeskoku po całym obwodzie 360*. Iskra przeskakuje zawsze w miejscu, gdzie panuje największa koncentracja paliwa. Iskiernik świec zapłonowych typu BRISK PREMIUM LGS wysunięty jest głęboko do komory spalania. Znacznie wyższa szybkość spalania w początkowej fazie szerzenia się płomienia w komorze spalania umożliwia doskonałe wykorzystanie energii paliwa. Szybkość spalania we współpracy z czujnikiem stukania zapewnia podwyższenie mocy silnika".

Offline Jarczoq

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 250
  • Motocykl: 885
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Serwis przedzimowy :)
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Październik 2018, 22:41:44 »
... tak, tylko Brisk-i mają jedną poważną wadę - trudno uruchomić przy niskich temperaturach (mam na myśli temperatury powyżej zera). Tak jest w samochodach. Nie wiem, jak w moto. Natomiast irydy poprawiają zapłon, co widać  po lepszym starcie na zimno i bardziej elastycznej pracy siłowni. Osobiście mam we szystkich sprzętach.
... szukam drogi, gdzie pierdolą nakazy i zakazy ...

Offline Stubin

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 615
  • Motocykl: 885(i)
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Serwis przedzimowy :)
« Odpowiedź #5 dnia: 29 Październik 2018, 14:28:25 »
You are not allowed to view links. Register or Login
... tak, tylko Brisk-i mają jedną poważną wadę - trudno uruchomić przy niskich temperaturach (mam na myśli temperatury powyżej zera). Tak jest w samochodach. Nie wiem, jak w moto.

Niestety nie wiem jak jest z motocyklami, bo używałem ich w Triumphach typu Classic i raczej nie poruszałem się w temperaturach poniżej ok. +10 *C   ;D