Trochę się zrobił nie ten temat ale
Jeździłeś już na tym drugim silniku? Jest jakaś różnica w mocy itp.?
Jeździłem ale mało. Moto ogólnie żwawsze, silnik ciszej, równiej pracuje,zmieniłem tez sprzęgło, założyłem twardsze sprężyny. Pewnie to tez ma wpływ. Z minusów to kilkukrotnie tak jak by nie wskoczył mi 2 bieg podczas jazdy, chociaż może to kwestia przyzwyczajenia. Na starym silniku lepiej 2 wchodziła.
Moje moto tez wgl nie dymiło. Oleju brał troszkę mniej. Jak zdjąłem kolektor to tak, jak by coś się działo na pierwszym cylindrze. Miał dużo więcej nagaru i był bardziej ciemny od 2 pozostałych.
Ja na twoim miejscu jeździłbym na starym, chyba ze robisz naprawdę duże jednorazowe przebiegi. Ja zmieniłem silnik głownie z powodu płynu. Co ciekawe przy zmianie oleju tez tego praktycznie nie było widać ze jest płyn. A pil mi go sporo. Za to waz od odpowietrzenia silnika i dekle od strony sprzęgła były cale w jasnobrązowej mazi
Spróbuj pokombinować coś z olejami inne parametry, producent to tez może ograniczyć jego pobór