Powitać!
Jako że wykonałem regenerację hebli w swoim starym Tygrysie, to chciałbym się tu pochwalić i zostawić trochę info dla potomnych
Więc tak, do zregenerowania zacisków będzie nam potrzebny (ilości na jeden zacisk):
- zestaw naprawczy BCF-116 (np. Tourmax) - 1 szt.
- śruba do przewodów hamulcowych M10x1,25 - 1 szt.
- odpowietrznik M8x1,25 - 1 szt.
- podkładki miedziane - 2szt.
- trzpień zacisku (pasuje od Suzuki DR650 - M10x1, dł. 64mm) - 2 szt.
- *tłoczek o wymiarach: 27x31 [mm] (np. Tourmax CPK-108) - 2 szt. (w przypadku gdy stare tłoczki są mocno zniszczone)
O procesie naprawy myślę że nie będę się tu specjalnie rozpisywał:
1. spuścić płyn hamulcowy z układu
2. odkręcić przewód od zacisku
3. poluzować wszystkie pozostałe śruby (trzpienie, odpowietrznik), póki zacisk jest przykręcony do lagi - później jest łatwiej
4. zdjąć zacisk
5. rozebrać zacisk i wyjąć tłoczki (ja użyłem do tego kompresora)
6. wyjąć stare uszczelniacze, przeczyścić, wyczyścić ewentualne "syfy" ze środka
7. założyć nowe uszczelniacze i ostrożnie i delikatnie włożyć tłoczki na swoje miejsce
8. wyczyścić i DELIKATNIE przesmarować prowadnice
9. złożyć wszystko do kupy i zamontować na motocyku
10. zalać świeżym płynem hamulcowym, odpowietrzyć układ.
Poniżej przedstawiam zdjęcia z przed i po (ostrzegam, przed to była rzeźnia!)
You are not allowed to view links.
Register or
Login