Autor Wątek: TMPS LO batt  (Przeczytany 3583 razy)

Offline Patryk

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 168
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1200 xrt
  • Miejscowość: Leszno/Rawicz
Odp: TMPS LO batt
« Odpowiedź #15 dnia: 05 Grudzień 2019, 17:20:09 »
Witajcie,

odświeżam temat. Ma ktoś jakiegoś magika lub wie gdzie można takie baterie przylutować? Najlepiej w okolicach Leszna lub byłego woj. leszczyńskiego. Oczywiście w XXI wieku jesteśmy mobilni i nie ma problemu aby dostarczyć czujniki w odpowiednie miejsce :D

Offline biblo

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 2 311
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: inny motocykl
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: TMPS LO batt
« Odpowiedź #16 dnia: 05 Grudzień 2019, 17:47:42 »
Wydaje mi się, że najlepiej poszukać pomocy w jakimś serwisie telefonów GSM. Oni potrafią rozbierać takie "nierozbieralne" rzeczy :) a samo przylutowanie baterii, to już będzie pewnie pestka...
Pozdrawiam,
Jacek
_________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650A V-Strom|TEx XC|

Offline Chudy

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 173
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: inny motocykl
  • Miejscowość: Dobra ZPL
Odp: TMPS LO batt
« Odpowiedź #17 dnia: 06 Grudzień 2019, 08:25:28 »
You are not allowed to view links. Register or Login
(...) samo przylutowanie baterii, to już będzie pewnie pestka...

No nie do końca, takie baterie są najczęściej punktowo zgrzewane, aby nie uszkodzić ogniwa dużą temperaturą podczas lutowania i czas zgrzewania to mili sekundy.
Cyna i kalafonia nie chcą się trzymać niklowanej powierzchni baterii, nawet gdy zmatujemy, najlepiej było by pozbyć się niklu w punkcie lutowania, można spróbować użyć kleju elekroprzewodzącego lub lutować na pastę.
Najbardziej wrażliwe są baterie litowe !

Offline Patryk

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 168
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1200 xrt
  • Miejscowość: Leszno/Rawicz
Odp: TMPS LO batt
« Odpowiedź #18 dnia: 07 Grudzień 2019, 09:08:50 »
Zleciłem tą prace w serwisie telefonów u znajomego i udało się przylutować baterie. Pracownik serwisu poinformował mnie, że do takich prac najlepiej kupić gotowe baterie z wyprowadzonymi "wąsami" do przylutowania na płytce. I wtedy nie lutujemy na baterii co grozi jej uszkodzeniem tylko na wyprowadzonych "wąsach", które są zgrzane razem z baterią. 8)

Zgadza się co do wytrzymałości baterii, podczas lutowania padły 3 sztuki zanim udało się je przylutować o/"





Offline biblo

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 2 311
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: inny motocykl
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: TMPS LO batt
« Odpowiedź #19 dnia: 07 Grudzień 2019, 11:17:24 »
Czyli obaj - i ja i Chudy - mieliśmy rację - ja co do pomysłu, gdzie to zrobić, a Chudy w sprawie lutowania baterii :) Ważne, że "operacja" skończyła się pomyślnie.
A możesz napisać, jaki typ baterii siedzi w tych czujnikach?
Pozdrawiam,
Jacek
_________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650A V-Strom|TEx XC|

Offline Patryk

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 168
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1200 xrt
  • Miejscowość: Leszno/Rawicz
Odp: TMPS LO batt
« Odpowiedź #20 dnia: 08 Grudzień 2019, 10:20:05 »
pastylki 3V CR2032 - są bardzo popularne.

Offline biblo

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 2 311
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: inny motocykl
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: TMPS LO batt
« Odpowiedź #21 dnia: 08 Grudzień 2019, 11:00:42 »
I co, po zmianie baterii wszystko działa?
Pozdrawiam,
Jacek
_________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650A V-Strom|TEx XC|

Offline cdsmarcin

  • Sierściuch
  • **
  • Wiadomości: 67
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1200 Explorer
  • Miejscowość: Bielsk Podlaski
Odp: TMPS LO batt
« Odpowiedź #22 dnia: 22 Grudzień 2019, 17:02:51 »
Ja również u siebie na wiosnę wymieniałem baterie przy okazji wymiany opon. Sam czujnik zdemontować z felgi to 5 min roboty, a wymiana baterii to kolejne 10 minut jeśli ktoś potrafi posługiwać się lutownicą.
Czujniki skręcane są na śrubki, otwarcie obudowy to żaden problem. Baterie kupowałem z nóżkami zgrzanymi, bo samo lutowanie baterii może być dla niej zabójcze. Identycznego rozstawu nóżek nie znalazłem u siebie w mieście, ale bez problemu dopasowałem podobne, ewentualnie do nóżek można dolutować kabelki i te do płytki. Pomimo, że czujniki odpięte od baterii miałem ponad 30 min (tyle zajęło mi dobranie podobnych) to nic się nie stało, po montażu jest wszystko ok i komunikat się nie pojawia. Warto jednak zaznaczyć, który idzie na przód, a który na tył, aby nie zamienić :) Całość płytki i baterii zabezpieczona jest bezbarwnym lakierem, ja po podmianie użyłem lakieru do paznokci - idealnie się sprawdził :)

Offline Patryk

  • Klakier
  • ***
  • Wiadomości: 168
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1200 xrt
  • Miejscowość: Leszno/Rawicz
Odp: TMPS LO batt
« Odpowiedź #23 dnia: 23 Grudzień 2019, 22:24:25 »
u mnie po montażu czujników, gdzie baterie były lutowane - nie zdały egzaminu. Po kupnie i lutowaniu baterii z nóżkami wszystko zadziałało idealnie.