Autor Wątek: Aby prądu było pod dostatkiem w razie "W"  (Przeczytany 3184 razy)

Offline beny

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 256
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: Przysucha
Odp: Aby prądu było pod dostatkiem w razie "W"
« Odpowiedź #15 dnia: 20 Luty 2018, 16:42:36 »
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
W poprzednim Tigrze 955i wyciąłem kostkę pomiędzy alternatorem i regulatorem, a miejsce to polutowałem, aby mieć pewne połączenie. Za regulatorem przewód czarny i czerwony przedłużyłem i połączyłem bezpośrednio z akumulatorem, "plus" przez bezpiecznik 30A. Przeróbkę będę wykonywał w obecnym teraz Tigerze 1050 również. Powtórzę się, przyczyną  palenia się alternatora jest brak styku, śniedziejące kostki, gdy na jednym z przewodów brak jest przejścia, pozostają tyko dwa działające, a moto potrzebuje tej samej mocy, to prze nie płynie większy prąd i przepala się najczęściej uzwojenie, a i nie rzadko regulator.

Robiłeś tę przeróbkę bo nie miałeś ładowania na dostatecznym poziomie czy jakiś inny objaw się pojawił? Jeżeli ładowanie na aku jest na poziomie 14V to nie widzę potrzeby takiej przeróbki, chyba że na zaś? :)

Spalił się alternator, a potem regulator. Alternator dobrałem z Hondy VFR 750 '90, a regulator z FZR6. Z rcji tego, że jestem elektronikiem i wiem co i jak z prądami, wymyśliłem dlaczego się palą alternatory. Moja wtyczka od alternatora była zaśniedziała, co równa się brak styku.

Jak będziesz okresowo przeglądał i sprawdzał styki to nie ma problemu. Wykonałem przeróbkę, i będę robił w obecnym kocie, aby mieć spokojną głowę. To nie jest tylko mój pomysł, spotkałem się już z nim kilka razy.
Triumph Tiger 1050
HONDA XR 400

Offline cinq89

  • Świeża krew
  • *
  • Wiadomości: 41
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: Aby prądu było pod dostatkiem w razie "W"
« Odpowiedź #16 dnia: 21 Luty 2018, 12:03:10 »
U mnie prąd ładowania na razie jest w normie, ale chyba czeka mnie wymiana akumulatora bo jak postoi dłużej, albo jak moto popracuje dłużej na wolnych obrotach z włączonym wentylatorem to mogę mieć problem z odpaleniem. W każdym razie na wszelki wypadek chyba sprawdzę te wtyczki :D

Ps. Jaki macie prąd ładowania przy obciążeniu przez wentylator?

Offline długi

  • Świeża krew
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 955i
  • Miejscowość: Lubin(zDolnyŚląsk)
Odp: Aby prądu było pod dostatkiem w razie "W"
« Odpowiedź #17 dnia: 10 Lipiec 2019, 10:58:30 »
Odkopię temat,bo mam pytanue do kolegi beny.Jak podłączyłeś regulator od fz6 ? Mi właśnie przyszedł i tam jest 5 pinów.Wiadomo,3 od altka i + - U nas są dwa + i dwa - Zmostkować to i podłączyć pod regulator ?
Punk,Rock,Sex i ....Motocykle...było:Jawa 350TS x 5->Yamaha XJ900->Suzuki RF900R->Yamaha Fazer600,obecnie Honda Transalp 600 x 2 i Triumph Tiger 955

Offline długi

  • Świeża krew
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 955i
  • Miejscowość: Lubin(zDolnyŚląsk)
Odp: Aby prądu było pod dostatkiem w razie "W"
« Odpowiedź #18 dnia: 11 Lipiec 2019, 16:07:06 »
Panowie,ktoś podpowie jak ogarnąć ten regulator od fz6 ? Nie chciał bym metodą prób i błędów czegoś spalić w motocyklu ;D
Punk,Rock,Sex i ....Motocykle...było:Jawa 350TS x 5->Yamaha XJ900->Suzuki RF900R->Yamaha Fazer600,obecnie Honda Transalp 600 x 2 i Triumph Tiger 955

Offline CINU

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 335
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 955i
  • Miejscowość: Kętrzyn
Odp: Aby prądu było pod dostatkiem w razie "W"
« Odpowiedź #19 dnia: 11 Lipiec 2019, 21:53:40 »
 Ale po co ta kombinacja? Dlaczego nie dedykowany do 955i? W czym jest lepszy ten z Yamahy?

Offline Wicher

  • Stary kocur
  • *****
  • Wiadomości: 835
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 1050/Sport
  • Miejscowość: Ruda Śląska
Odp: Aby prądu było pod dostatkiem w razie "W"
« Odpowiedź #20 dnia: 11 Lipiec 2019, 22:35:47 »
You are not allowed to view links. Register or Login
U mnie prąd ładowania na razie jest w normie, ale chyba czeka mnie wymiana akumulatora bo jak postoi dłużej, albo jak moto popracuje dłużej na wolnych obrotach z włączonym wentylatorem to mogę mieć problem z odpaleniem. W każdym razie na wszelki wypadek chyba sprawdzę te wtyczki :D

Ps. Jaki macie prąd ładowania przy obciążeniu przez wentylator?
Nowy akumulator, w stanie spoczynku 12.7V.Motocykl stał dwa tygodnie. Przy pracującym wentylatorze, na biegu jałowym 13.2V-13.3V
Bieg jałowy bez wentylatora 14.6V-14.7V
Obroty około 3tys. 14.5V
You are not allowed to view links. Register or Login

Offline długi

  • Świeża krew
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 955i
  • Miejscowość: Lubin(zDolnyŚląsk)
Odp: Aby prądu było pod dostatkiem w razie "W"
« Odpowiedź #21 dnia: 12 Lipiec 2019, 08:16:37 »
 CINU,wolę używkę sprawdzoną i porządną za 100 kupić,niż  chińskie guano za 250 albo psujący się oryginał za 400
Punk,Rock,Sex i ....Motocykle...było:Jawa 350TS x 5->Yamaha XJ900->Suzuki RF900R->Yamaha Fazer600,obecnie Honda Transalp 600 x 2 i Triumph Tiger 955

Offline chudy1982

  • Top Cat
  • ****
  • Wiadomości: 300
  • Opinia +0/-0
  • Motocykl: 955i
  • Miejscowość: Wasilków
Odp: Aby prądu było pod dostatkiem w razie "W"
« Odpowiedź #22 dnia: 12 Lipiec 2019, 09:44:21 »
Co do regulatorów napięcia - sprawdźcie sobie jeszcze ładowanie przy różnych obrotach silnika. U mnie było tak, że na wolnych obrotach ładowanie książkowe. Powyżej 4-5 tys obr./min ładowanie mierzone na akumulatorze pokazywało 12.5-12,7 czyli napięcie akumulatora. Diagnoza - padnięty regulator. Po wymianie regulatora ładowanie książkowe.