Witam was
Chciał bym opisać swoją przygodę i przygodę z problemami mojego tygrysa
Dobra zaczynam
Pacjent Triumph tiger 955i rocznik 2003 nalatane 82 tysiące ( nie wiadomo czy realne )
Moto kupiłem w łodzi od drugiego właściciela pierwszym był Blaza
Tygrysa mam od 2013 roku i miał na liczniku 68 tysięcy i dwa lata stał pod altanką
Tygrysek na początku jezdził bez zarzutów ale z każdym rokiem i każdym tysiącem km brał coraz więcej oleju
Rwałem włosy z głowy i lałem olej jak benzyne ,jak nie przekraczałem 120km/h było całkiem niezle.
Powyżej 120km/h niestety lałem około 1 litra na 1000km przed remontem.
I teraz własnie jak to wszystko sklecić do kupy żeby każdy zrozumiał co i jak:)
Jestem chyba mistrzem przetrzepania internetu co do brania oleju uszkodzonych pierscieni i uszczelniaczy zaworowych
Pytałem tu pytałem tam
Jeden Mówił to pierscienie drugi ze uszczelniacze a trzeci sprzedaj, ale ja kocham tygrysa jak siebie samego wiec
postanowiłem ratować ,sprawdziłem ceny wszystkiego no i doszedłem do wniosku ze remont silniki z nowymi tłokami
uszczelniaczami uszczelkami robocizna to około 7 tysięcy nic nie wartych polskich złotych
Chciałem ratować tanim kosztem
zakupiłem Ceramizer na 1500km pomogło a pozniej dupa zbita znów to samo
Plus Ceramizera podniosło jak i wyrównało cisnienie na tłokach o 0,5 atmosfery
Motorek miał sprawdzana kompresje i na sucho jest 11,5 atmosfery po próbie olejowej podnosi sie do 12,5 atmosfery
Wiec ciśnienie jest ale może być zajechany pierscień zabierający i olej będzie znikał (na szczęście tak nie było)
Postanowiłem zaryzykować i wymienić uszczelniacze zaworowe ,po odpaleniu pewnego dnia motorka było jak w starym dieslu:(
Moto Poszło do mechanika w styczniu tego roku i została sciągnięta głowica poszła do roboty
i teraz wypisze co było zrobione i co ile kosztowało
wiec tak :
Z głowica było Planowanie,frezowanie gniazd zaworowych,docieranie zaworów wymiana uszczelniaczy i plytek zaworowych
i regulacja luzów zaworowych
Mój guru czyli mechanik wykonał Demontaż i montaż głowicy ,synchronizacja,wymianę plynów w układzie chłodzenia
diagnostyka wymiana łańcuszka nierządu i regulatora napiecia bo Padł:(
Motocykl po zrobieniu został zalany olejem 15w50 BelRay
I teraz dobre wieści po przejechaniu 2200km w wiekszosci autostradami w dwie osoby z predkosciami
miedzy 140 a 160 max 190km/h Oleju Ubyło 150ML Uważam to za wielki sukces
W zeszłym roku wlał bym na takim odcinku i z takimi predkościami minimum 3 litry
Dobrze a teraz złe wieści CENA WSZYSTKICH CZESCI I ROBOCIZNY
Głowica 650zł
Mechanik 500zł
Regulator napiecia 435zł Mój odmówił posłuszenstwa
Olej+ filtr 175 zł
Uszczelniacze najtansze jakie znałazłem w Polsce 37x12 sztuk cena 444 zł na ebay w usa znalazłem za 200 zł
ale nie połaszczyłem się na tańsze co oryginał to oryginał
Uszczelka pod głowice 230 zł
Jeszcze został wymieniony Lańcuszek ale nie pamietam ceny ale okolo 150zł chyba bo kupiłem od kogoś z forum
Wiec wymiana i zrobienie poządnie tej glowicy z czesciami kosztowala okolo 2200 zł
Motocykl nie kopci pieknie jezdzi poniżej dwa filmiki jak bydle kopciło
Jak coś przeoczyłem a ktoś miał by pytania pisać
Aha jak by sie ktoś nie mógł doczytać z tego co napisałem to przepraszam ale od udaru mózgu mam problemy z pisaniem
You are not allowed to view links.
Register or
LoginYou are not allowed to view links.
Register or
Login