Jak ci pociąga trochę oleju, to może czas na zmianę lepkości??
Możesz odczuć spadek poboru, zwłaszcza jeżeli często jeździsz w krainach cieplejszych od naszej, po górach i z załadunkiem. Możesz też skrócić nieco interwały pomiędzy wymuabami.
Mój 1050 ma obecnie 141tkm przebiegu. Przy 121tkm zdjąłem fabryczny łańcuch rozrządu, sprzęgło w tolerancjach fabrycznych,luzy zaworiwe w normie, bez żadnych odchyłek pomiędzy zaworami. Na 10tkm pobiera 100-150ml oleju, ale tylko w bałkańskich tropikach, z pełnym obciążeniem i przy ostrzejszej jeździe np. w górach.
Moim zdaniem twoje obawy są nieco na wyrost, zwłaszcza z tym rozbieraniem silnika.
Sprawdź sobie stan sprzęgła, łańcucha rozrządu, skontroluj stan luzów zaworowych, zmień olej i tyle.
Po prostu zrób grubszy przegląd.
A zamiast rozbierać silnik i wyrzucać pieniądze w błoto, to zacznij od pomiaru ciśnienia sprężania i pomiaru ciśnienia oleju. To już ci da jasny obraz stanu silnika, bez jego rozbierania.